.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 10:22:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Używany A6 2.5TDI z 98r
PostNapisane: 28.gru.2005 08:09:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 07:53:55
Posty: 6
Witam szanownych!

Mam od niedawna A6 Avant z 1998r sprowadzonego z niemiec.
Silnik AFB 2.5TDI 150KM.
Przebieg ~270tys.

Do tej pory wyszly takie problemy z silnikiem:

- Spalanie
Na mieście ~12l/100km, normalna jazda, krótkie dystanse (15km), zima.
Na trasie <120km/h ~6,5l/100km, spokojna jazda.
Na trasie ~180km/h ~8,5l/100km
Czy to nie za dużo???

- Uruchamianie
Przy niskiej temperaturze (<4st.C) trzeba zakręcić rozrusznikiem dobre 5s zanim odpali, raz nawet do 8s. Po takim odpaleniu czasem jest sporo dymu z rury. Jeśli pochodzi nawet 30s to później odpala normalnie.

- Dźwięk "na zimno"
Zanim się rozgrzeje, tzn. pierwsze 2-3km, przy przyspieszaniu z niskich obrotów (800-1000) chodzi jak autobus - jakby zawory graly. Potem juz raczej normalnie.

Czego może to być objawem? A może to normalne? (to mój pierwszy Diesel)

Pozdrawiam!
brodat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 08:29:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zacznij od podlaczenia auta pod komputer. poza tym bylo troche na forum o tym silniku wiec uzyj funkcji szukaj a napewno dowiesz sie duzo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 10:58:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
problemy z odpalaniem. to prawdopodobnie kat wtrysku do ustawienia...
podepnij autko pod Vag'a i bedzie wiadomo.........
poza tym TDI maja to do siebie ze glosno chodza zanim sie rozgrzeja.....
P.S z tego co piszesz widac ze autko nie jest w 100 % sprawne....mala rada ... zanim zaczniesz eksploatowac autko podjedz na generalna diagnoze samochodu zebys sie potem nie obudzil z reka w nocniku .... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 11:10:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Witam to ,że chodzi ci jak traktor z rana to na 100% masz wytarte dzwigienki pod pokrywami zaworów(koszt około 1700+robocizna),powinien chodzić bardzo cichutko,lecz troche głośniej niż jak jest rozgrzany.Podpięcie pod vaga nic ci nie powie o wytartych dzwigienkach(o hałasie).Chmura,to może być spalona świeca żarowa,spalanie zależy od buta i zależy od miasta,w mieście nie powinno przekroczyć 10l,na trasie pali tak jak napisałeś od 6-8 przy około 180km/h :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 11:42:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 07:53:55
Posty: 6
Auto bylo juz podpinane do komputera. Nie wykazal powazniejszych usterek.

Rozruch czasami jest jakby "dwustopniowy", tzn. lapie, a jakies 0,5s pozniej jakby wlaczal sie "drugi" silnik. Obrotomierz tez rosnie do ~600RPM na ulamek sekundy sie tam zatrzymuje i wchodzi na ~800RPM.
Pewnie świeca. Dzięki za sugestie, rafala6!

Odglos traktora jest slyszalny tylko przy przyspieszaniu z nizszych obrotów. Na jalowym chodzi normalnie. Czasami tez mozna uslyszec to stukanie przy delikatnym przyspieszaniu juz na cieplym silniku, jednak jest bardzo ciche.

Pozdrawiam!
brodat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 12:06:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Witam

Spalanie jest optymalne
Sprawdz na jakim oleju smigal poprzedni wlascicel
:D

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Używany A6 2.5TDI z 98r
PostNapisane: 28.gru.2005 12:22:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
brodat napisał(a):
Witam szanownych!

Mam od niedawna A6 Avant z 1998r sprowadzonego z niemiec.
Silnik AFB 2.5TDI 150KM.
Przebieg ~270tys.

Do tej pory wyszly takie problemy z silnikiem:

- Spalanie
Na mieście ~12l/100km, normalna jazda, krótkie dystanse (15km), zima.
Na trasie <120km/h ~6,5l/100km, spokojna jazda.
Na trasie ~180km/h ~8,5l/100km
Czy to nie za dużo???

- Uruchamianie
Przy niskiej temperaturze (<4st.C) trzeba zakręcić rozrusznikiem dobre 5s zanim odpali, raz nawet do 8s. Po takim odpaleniu czasem jest sporo dymu z rury. Jeśli pochodzi nawet 30s to później odpala normalnie.

- Dźwięk "na zimno"
Zanim się rozgrzeje, tzn. pierwsze 2-3km, przy przyspieszaniu z niskich obrotów (800-1000) chodzi jak autobus - jakby zawory graly. Potem juz raczej normalnie.

Czego może to być objawem? A może to normalne? (to mój pierwszy Diesel)

Pozdrawiam!
brodat

"10 przykazań dla diesla" do wyuczenia na blachę :D
Obstawiam spaprany kąt wtrysku i świece.
Dźwięk traktora przy pierwszych taktach jest zimą normalny - zanim olej dotrze wszędzei chwilkę to trwa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 12:23:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:44:18
Posty: 10
Lokalizacja: Czestochowa
Potwierdza sie to co słyszałem o tych silnikach..pierwsze modele miały wadliwe wałki/głowice...Taki gosc ma własnie takie z 98 roku z Q.I kultuta tego silnika pozostawia wiele do zyczenia-Stary silnik z poprzedniego A6 pracuje o wiele ładniej....A pompa wtryskowa tego silnika to juz totalna porazka....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 12:25:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ronal napisał(a):
Potwierdza sie to co słyszałem o tych silnikach..pierwsze modele miały wadliwe wałki/głowice...Taki gosc ma własnie takie z 98 roku z Q.I kultuta tego silnika pozostawia wiele do zyczenia-Stary silnik z poprzedniego A6 pracuje o wiele ładniej....A pompa wtryskowa tego silnika to juz totalna porazka....

Dodam tylko slabe turbiny i mamy caly obrazek ... nieciekawy niestety :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 12:36:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Jak jest zimny,a w szczególności ciepły to v6 powinna chodzić ciszej niż 1.9 podczas jazdy jak jest ciepły wogóle nie powinno się go słyszeć.Tak jest jak motor jest w jak najlepszym porządku.Jak z rana pali ci nie równo np.trzęsie przez około 5-10 sekund to masz uszkodzone świeczki tak jak pisałem wyżej.I powtarzam na 100% masz wytartą HYDRAULIKE.Wiem bo też tak miałem i teraz chodzi jak pszczółka :D (przy dodawaniu gazu chodził jak traktor,albo jak 1.9 :D :P ) :peace: Możesz mieć też wytarte wałki tak jak chłopaki piszą,ale to nie norma :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 12:56:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Ronal napisał(a):
Potwierdza sie to co słyszałem o tych silnikach..pierwsze modele miały wadliwe wałki/głowice...Taki gosc ma własnie takie z 98 roku z Q.I kultuta tego silnika pozostawia wiele do zyczenia-Stary silnik z poprzedniego A6 pracuje o wiele ładniej....A pompa wtryskowa tego silnika to juz totalna porazka....

Caly czas to powtarzam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 13:11:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
flavios napisał(a):
Ronal napisał(a):
Potwierdza sie to co słyszałem o tych silnikach..pierwsze modele miały wadliwe wałki/głowice...Taki gosc ma własnie takie z 98 roku z Q.I kultuta tego silnika pozostawia wiele do zyczenia-Stary silnik z poprzedniego A6 pracuje o wiele ładniej....A pompa wtryskowa tego silnika to juz totalna porazka....

Caly czas to powtarzam

nie poruszajmy znowu tematu o wadach i zaletach 2.5 TDI V6 .... było juz sporo na ten temat i kazdy moze wyciagnac wlasne wnioski ............. ;-) :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 08:25:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2005 07:53:55
Posty: 6
Dzięki za wszystkie sugestie i rady!

Po nowym roku dam silnik do większego przeglądu. Jeśli trzeba wcisnąć gaz prawie do końca przy rozruchu żeby zalapal, to na pewno jest coś nie tak.

Pozdrawiam!
brodat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 08:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
brodat napisał(a):
Jeśli trzeba wcisnąć gaz prawie do końca przy rozruchu żeby zalapal, to na pewno jest coś nie tak.


napewno cos nie tak jest, bo w momencie rozruchu gaz jest odciety...

_________________
AEL POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 09:27:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Jak naprawisz to napisz co było nie tak :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2006 18:21:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 20:25:09
Posty: 91
Lokalizacja: Głogów
witam. wszyscy piszą o kącie wtrysku. u mnie komputer też pokazał "zły początek kąta wtrysku". czy to sięę reguluje na pompie paliwowej czy gdzie ? pozdro.

_________________
Było: Audi 80 B3 1,8 swap 2,0;
Było: Audi a3 1,8 20V;
Było: Audi a6 2.5 V6 TDI AVANT
Jest: Audi A3 1.6 Sportback


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: