.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 19:13:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 95, skrzypienie w zawieszeniu
PostNapisane: 13.sty.2006 08:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 10:00:50
Posty: 98
Lokalizacja: Świdnica
Pisałem o tym problemie wcześniej tylko wcześniej opisałem to jako tarcie.
Wcześniejszy właściciej garażował auto. Kupiłem auto w idealnym stanie, cichutkie na wybojach. To jego pierwsza zima parkowania pod chmurką. Staram się omijać dziury na ulicach więc nie jestem w stanie stwierdzić co jest przyczyną poniższych objawów:
Podczas wjazdy na wybój (nie na dziurę - wtedy nic się nie dzieje poza głuchym "DUP!") kiedy auto wykonuje takie bujnięcie z przodu na tył, auto wydaje dźwięk jakby coś w nim skrzypiało. Zaczęło się jakby od prawego przedniego koła - jakby sprężyna w starym tapczanie. POtem to samo wystąpiło w w przednim lewym. Teraz zaczęło się w tylnim lewym.
Jak pojeżdżę autem trochę dłużej , ok 30minut to skrzypienie na wybojach ustaje. W zasadzie nie jestem w stanie ustalić gdzie to ma miejsce, może kolumny, może tylko sprężyny, dźwięk rozlega się jakby po całym podwoziu i nadkolach...
Objawy występują od listopada, kiedy zaczęły się mrozy. Niestety jak nie ma mrozu to nadal występują.

Ps. sprawa 2: z gumy na złączeniu drążka kier. z prawą prowadnicą wycisnąłem wodę... to chyba niedobrze co?

_________________
MYJCIE: (___\===OOOO===/___)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 08:53:22 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Zapewne zawieszenie do robienia.Podjedź do jakiegoś warsztatu i Ci powiedzą co trzeba wymienić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 08:57:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Sworznie kulowe Ci skrzypią.Albo w wahaczach albo końcówki drążka.
Tak jak pisł Hugo warsztat i diagnoza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 09:47:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 10:00:50
Posty: 98
Lokalizacja: Świdnica
Ale jeszcze jedno... kiedy bujam ręcznie autem na postoju nic nie słychać...

_________________
MYJCIE: (___\===OOOO===/___)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 09:59:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
seb-k napisał(a):
Ale jeszcze jedno... kiedy bujam ręcznie autem na postoju nic nie słychać...

pobujaj lewo-prawo a nie gora-dol

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 10:49:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2005 00:12:06
Posty: 65
Lokalizacja: Jezioro Czos
U mnie skrzypiała tuleja (metalowo-gumowa) w dolnym wachaczu. Po wymianie tulei cisza.

_________________
B4 1.9 TDI aftomat
B5 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 19:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 20:39:00
Posty: 69
Lokalizacja: Lubin
Auto: A6C5 1.8T
Miałem podobny objaw i okazało się że to tuleja w dolnym wachaczu.

_________________
B4(90KM)
A4(125KM)
A4B6(131KM)
A4B7(140KM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 17:37:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
W innym aucie robiłem to tak:

1. Drugi kierowca i jazda po polnej drodze na 1 bez gazu.

2. Smar silikonowy w "spraju" i kolejno sikać dużo na tuleje (po jednej i próba). Skrzypiące ucichną na długo.

3. Z przodu może skrzypieć stabilizator w swoich gumach - spryskać.

3. Jeśli sworzeń skrzypi to juz się kończy.
Wyjściem bywa półśrodek - dołożenie smaru pod gumową osłonę i to trzeba mieć firmowy "zamek" do uszczelnienia.
Bez demontażu wachcza od strony sworznia, gumy zdjąc sie nie da.
Jedynie wstrzyknąć b.grubą igłą oleju (ciepłego-rzadkiego). Przestanie skrzypieć, ale życia mu raczej zdecydowanie nie przedłuży.

4. Z tyły tylko guma przenosi ruch skrętny osi - sikąć.

Tyle teoria.

Zacznij od stabilizatora.... powodzenia

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 15:47:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2006 14:11:05
Posty: 25
Lokalizacja: Lublin
niestety ale to dolny wahacz , sprawdź czy osłonki gumowe całe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2006 14:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 10:45:22
Posty: 26
ja tez miałem to samo skrzypienie nawet przy wsiadaniu do auta wjechalem na kanal i okazało sie ze oslona gumowa na sworzniu wachacza dolnedo była dziurawa spryskalem ja WD40 i pomogło ale i tak musialem wymienic wachacz bo potem zaczał stukac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2006 16:10:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 15:49:50
Posty: 2
Lokalizacja: Głogów
Miałem to samo pomogło zrobienie małej dziurki w gumkach na wachaczach i wstrzykniecie oleju.... juz 6mc i jest spokój.. Bardzo ceizko było wyczaic która to konkretnie skrzypi, bujanie na postpju nic nie wskazywało działo sie totylko przy jezdzie na nierównościach.....

A4 1995 1,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2006 22:37:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2006 23:02:39
Posty: 15
mam to samo prawy tył stara nyska milicyjna trragedia :(:

_________________
olek
Audi 90 2,3


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: