.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 08:44:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zawór upustowy B4 TDI
PostNapisane: 14.sty.2006 14:02:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam.
1) Mam pytanie o zawór upustowy w b4 TDI (chodzi mi o część do której idzie wężyk ciśnieniowy-czyli siłownik, ta gruszka z membraną w środku). Jaki powinien być czas reakcji tego zaworka? Jak go wymontowałem i dmuchne w niego pąpką że wysunie się 1 cm to czas chowania się go do stanu wyjściowego wynosi około 40 sekund. i nie chowa się szybciej nawet jak zasysam powietrze. Tak długo powinien się chować?
2) A jak wogóle pracuje ten zawór? Jak jest za duże ciśnienie to wysuwa się ten bolec z zaworka i wtedy upuszcza ciśnienie w atmosfere, a jak się bolec chowa do zaworka to wtedy zamyka upust i ciśnienie wali w dolot, tak? Czy odwrotnie?
3) Da się go rozebrac? mój chyba nie jest rozbieralny. składa sie z dwoch połówek chyba zgrzanych ze sobą lub blacha jest zafelcowana.
Pozdrawiam

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: kłopot z lokalizacją
PostNapisane: 14.sty.2006 18:20:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 07:48:18
Posty: 32
Lokalizacja: nowy dwór maz.
ja nie dawno kupiłem tdi i u mnie z tej gruchy wogóle przewód nie idzie niby powinien tam być lecz go nie ma napisz w które miejsce wchodzi koniec tego wężyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 23:40:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ten siłownik podcisnieniowy który steruje waste gatem powinien chodzić
swobodnie

cisnieniem doładowania steruje komputer poprzez zaworek N75

http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=27909

zibi chyba mówisz o zaworku egr... zobacz na zdjecie z tematu
powyzej i powiedz o której gruszcze mówisz

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 01:20:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 22:29:06
Posty: 46
Lokalizacja: Hrabstwo Klodzkie
Witam.
1) Mam pytanie o zawór upustowy w b4 TDI (chodzi mi o część do której idzie wężyk ciśnieniowy-czyli siłownik, ta gruszka z membraną w środku). Jaki powinien być czas reakcji tego zaworka? Jak go wymontowałem i dmuchne w niego pąpką że wysunie się 1 cm to czas chowania się go do stanu wyjściowego wynosi około 40 sekund. i nie chowa się szybciej nawet jak zasysam powietrze. Tak długo powinien się chować?
2) A jak wogóle pracuje ten zawór? Jak jest za duże ciśnienie to wysuwa się ten bolec z zaworka i wtedy upuszcza ciśnienie w atmosfere, a jak się bolec chowa do zaworka to wtedy zamyka upust i ciśnienie wali w dolot, tak? Czy odwrotnie?

odp 2a, tyle tylko ze nie w atmosfere lecz bokiem :)

_________________
Power TDI i nie ma mocnych...

Nowe części - rewelacyjne ceny dla klubowiczow.gg 5592831


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 06:38:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 07:48:18
Posty: 32
Lokalizacja: nowy dwór maz.
Maciu chodz mi o tą gruszkę która jest przykręcona bezposrednio do kolektora od turbiny z niej powinien wychodzzić jakiś przewód i gdzieś iść tylko cholera wie gdzie a tą część którą zaznaczyłeś w kółku to w niej coś stuka i to nie zawsze takie same akcje miałem z tą częścią w sierze 1.8td i do dziś nie wiem co to było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 13:18:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 22:29:06
Posty: 46
Lokalizacja: Hrabstwo Klodzkie
z tej puszki gruszki, przewod cisnieniowy idzie do zaworu regulacyjnego.zawsze.Jezli jet to b4TDi to brak jego powoduje wkrecanie sie turbiny do max cisnienia, i zazwyczaj przy sprawnej turbinie nastepuje odciecie mocy oklo 3000obr. w silnikch nowszych A4 brak wezyka spowoduje ze turbina bedzie bardzo slabo ladowac lub wogole. w b4 zawor miesci sie pod rura ssaca idaca do turbiny z filtra

_________________
Power TDI i nie ma mocnych...

Nowe części - rewelacyjne ceny dla klubowiczow.gg 5592831


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 13:05:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Mógłby mi ktoś napisać numer tej części membranowej? Pytam w sklepie i nikt nie może znaleść, a żeby sprawdzić w aucie trzeba dużo rozbierać.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 13:12:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nivre napisał(a):
Mógłby mi ktoś napisać numer tej części membranowej? Pytam w sklepie i nikt nie może znaleść, a żeby sprawdzić w aucie trzeba dużo rozbierać.


moze sam znajdziesz:

http://www.etka.auto2.ru/?lang=eng

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2006 08:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Dzięki :)

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: