.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 06:37:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak sie grzeją wasze TDI
PostNapisane: 13.sty.2006 13:25:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2005 15:25:51
Posty: 43
Lokalizacja: sosnowiec
jak sie grzeją wasze diesle,bo mój chociaż ma zasłoniętą chłodnice w całości to cały czas ma około 75 stopni.Przed pracą odpalam i grzeje jakieś 10 min. ale nic to nie daje.
Dojeżdżam codziennie 40 km do pracy i szlak mnie trafia,bo zamarzam całą droge,a jak wasze???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 13:31:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 08:10:50
Posty: 80
Lokalizacja: Gorzow Wlkp / Umea
Z tego co wiem to nie powinno grzac sie silnika na postoju,pod obciazeniem silnik znacznie szybciej lapie temp. :peace: Chociaz moze niemam racji!?

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 13:34:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
temperaturę masz za niską ale to nie powód zebys miał zimno w aucie bo nawet przy tej temperaturze powinien grzać. Zmień termostat i wyjmij karton, to jedno a drugie to fakt ze silnik szybciej się grzeje podczas jazdy niż na postoju. Przejrzyj forum szukaczką bo ostatnio dużo było o nie grzejących nagrzewnicach, wyminach termostatów, i kartonach przed chłodnicami :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 13:35:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2005 15:25:51
Posty: 43
Lokalizacja: sosnowiec
Grzeje poto żeby sie olej rozgrzał i złapał troche temp.bo nie będę cisnął na zimny,wtedy motor cierpi.A poza tym szyby mi troche odmarzną


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak sie grzeją wasze TDI
PostNapisane: 13.sty.2006 13:36:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ogi napisał(a):
jak sie grzeją wasze diesle,bo mój chociaż ma zasłoniętą chłodnice w całości to cały czas ma około 75 stopni.Przed pracą odpalam i grzeje jakieś 10 min. ale nic to nie daje.
Dojeżdżam codziennie 40 km do pracy i szlak mnie trafia,bo zamarzam całą droge,a jak wasze???

wpisz w wyszukiwarce "termostat" .........

:!!: :!!: :!!:
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?t=9770&start=0 :!!: :!!: :!!:

-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =termostat

-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =termostat
i wiele innych ..........

VTC

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 13:43:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
to chyba moje ulubione pytanie na tym forum :509:
ps. szkoda ze nie ma dopisku szukalem, ale nic na ten temat nie znalazlem... :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 13:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
masz walnięty termostat Przyjacielu:

-> Termostat w TDI

-> Temperatura w tdi

Nie zasłaniaj całości chłodnicy, bo:
1) To i tak nic nie da, bo dopóki temperatura nie dojdzie do ok. 87-90stopni, to termostat (sprawny) jest zamknięty i chłodnica wogóle nie pracuje.

2) Jak temperatura jest wyższa, to należy ciecz schłodzić i termostat się otwiera umożliwiając przepływ cieczy przez chłodnicę.
Jeżeli to nie wystarczy (strasziwy upał, stoisz w korku), to włączają się wentylatory (I. II. III. bieg).
Musisz więc umożliwić wiatrakowi zassanie powietrza i schłodzenie, bo przegrzejesz silnik, wywali ci płyn chłodzący górą i rozwali uszczelką pod głowicą...

Jak byś miał oryginalną osłonę na chłodnicę (taki zimowy gril), to ona jest tylko częściowo zasłonięta i ma otwory umożliwiające pracę wiatraków...

P.S. Cholera, tak długo tworzyłem odpowiedź, że zdążyło się pojawić ze sześć innych, wyjaśniających wszystko :P

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 13:52:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
U mnie spokojnie oscyluje w granicach 90 C
Rano czekam ok 1 min i jazda delikatnie oczywyscie :)

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 14:08:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 22:29:06
Posty: 46
Lokalizacja: Hrabstwo Klodzkie
Temperatura TDI 1.9 powinna pokazywac na wskazniku deski rozdzielczej okolo 90 stopni C. ternmostat otwiera sie powyzej 85 w tym modelku. Fakt ze w srodku nie wieje cieplym powietrzem moze byc spowodowany zbyt wolnym nagrzewaniem silnika(wadliwy term) lub uszkodzona , zapowietrzona nagrzewnicą . Pozdrawiam.

_________________
Power TDI i nie ma mocnych...

Nowe części - rewelacyjne ceny dla klubowiczow.gg 5592831


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 15:06:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 08:10:50
Posty: 80
Lokalizacja: Gorzow Wlkp / Umea
Lmarkus napisał(a):
Z tego co wiem to nie powinno grzac sie silnika na postoju,pod obciazeniem silnik znacznie szybciej lapie temp. :peace: Chociaz moze niemam racji!?
Wlacsiwie nie grzeje bo mam elektryczna grzalke w silniku (jak zreszta 90% aut na polnocy Szwecji) ktora grzeje mi plyn chlodzacy na postoju :P jak rano odpalam to na "dzien dobry mam jakies 50st.C :peace:

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2006 21:25:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
moim skromnym zdaniem to głupota 10 min grzac silnik na postoju lepiej chwile po odpaleniu (czyli włozyc panel do radia, wygodnie usiąść, pasy zapiąc etc, czyli jakies 30 sekund) jechac delikatnie obchodząc sie z prawym pedałem. Jak silnik ma wyzsze obroty od jałowych ma lepsze smarowanie niz jak chodzi zimny, pozatym szybciej sie bedzie grzał.

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 07:20:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemes napisał(a):
moim skromnym zdaniem to głupota 10 min grzac silnik na postoju lepiej chwile po odpaleniu (czyli włozyc panel do radia, wygodnie usiąść, pasy zapiąc etc, czyli jakies 30 sekund) jechac delikatnie obchodząc sie z prawym pedałem. Jak silnik ma wyzsze obroty od jałowych ma lepsze smarowanie niz jak chodzi zimny, pozatym szybciej sie bedzie grzał.

10 minut to za dużo ale 5 wystarczy. Reszta się zgadza.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 08:34:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2005 21:42:51
Posty: 529
Lokalizacja: Wrocław/Syców/Chrząstawa Wlk
baskecior napisał(a):
przemes napisał(a):
moim skromnym zdaniem to głupota 10 min grzac silnik na postoju lepiej chwile po odpaleniu (czyli włozyc panel do radia, wygodnie usiąść, pasy zapiąc etc, czyli jakies 30 sekund) jechac delikatnie obchodząc sie z prawym pedałem. Jak silnik ma wyzsze obroty od jałowych ma lepsze smarowanie niz jak chodzi zimny, pozatym szybciej sie bedzie grzał.

10 minut to za dużo ale 5 wystarczy. Reszta się zgadza.

...mnie uczyli zaraz po kupnie auta, że po pierwszym odpaleniu należy wypalić spokojnie papierosa i dopiero później ruszać...
Ponieważ nie palę, to zimą spokojnie odśnieżam cały wóz (avant), a latem pooglądam samochody stojące obok (przeważnie kończy się na podziwianiu S8, lub Allroada, jak stoi :D )


Kiedy zimą można uznać, że samochód jest już dostatecznie rozgrzany?
Kiedy temperatura dojdzie do 90, to czy olej już jest na tyle rozgrzany, że można wcisnąć ostrzej gaz?

Nie mam zegara temperatury oleju...

_________________
Audi 80 b4 Avant 1.9TDi '93
VW Passat B5 FL Variant 1.9TDI (AVF) 4 motion


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 12:08:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2004 18:24:55
Posty: 35
Lokalizacja: Gdańsk/Iława
W Audi generalna zasada jest ,ze olej silnikowy uzyskuje swa temperature robocza po czasie dwa razy dluzszym od czasu nagrzania sie plynu chlodzacego do 90 stopni.

_________________
AUDI 80 B3 1.8 (PM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2006 12:46:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Jacko napisał(a):
W Audi generalna zasada jest ,ze olej silnikowy uzyskuje swa temperature robocza po czasie dwa razy dluzszym od czasu nagrzania sie plynu chlodzacego do 90 stopni.


Dobrze, że mam VW to mnie ta zasada juz nie dotyczy :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 01:37:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2006 22:29:06
Posty: 46
Lokalizacja: Hrabstwo Klodzkie
Rogal napisał(a):
Jacko napisał(a):
W Audi generalna zasada jest ,ze olej silnikowy uzyskuje swa temperature robocza po czasie dwa razy dluzszym od czasu nagrzania sie plynu chlodzacego do 90 stopni.


Dobrze, że mam VW to mnie ta zasada juz nie dotyczy :D


Biorac pod uwage ta zasade i zasade uzytkownkow powyzej, grzejacych silnik przed jazda ,musialbym czekac pod odpaleniu auta z 30min-50min w zaleznoss]ci zaleznosci od mrozu. Bzdura??
wydaje mi sie ze na zimnym silniku najwaznejsze jest smarowanie ziwazane z cisnieniem oleju ,a na rozgrzanym dobre chlodzenie. Silnik glownie zuzuywa sei temperaturowo. Odpalenie zimnego silnika to tak jakj przejechanie 40 km na cieplym w znamionowych warunkach

_________________
Power TDI i nie ma mocnych...

Nowe części - rewelacyjne ceny dla klubowiczow.gg 5592831


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 12:25:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2004 18:24:55
Posty: 35
Lokalizacja: Gdańsk/Iława
Przecie nikt nie napisal ze nie mozna jezdzic na zimnym silniku ...:)
Chodzi o to ze olej ma najlepsze wlasciwoswci smarne powyzej 50-60 stopni i wtedy juz mozna silnik krecic ile fabryka dala bez obaw :peace:

_________________
AUDI 80 B3 1.8 (PM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2006 12:37:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Lmarkus napisał(a):
Z tego co wiem to nie powinno grzac sie silnika na postoju,pod obciazeniem silnik znacznie szybciej lapie temp. :peace: Chociaz moze niemam racji!?

Masz racje :!:
Wg kilku instrukcji jakie czytałem silnik powinno sie rozgrzewać pod małym obciążeniem - czyli spokoją jazdą. Może wydaje sie to dziwne, ale producenci nie zalecają rozgrzewania silnika na postoju. Moim zdaniem najlepiej odpalić auto odczekac ok 10-20sec i w droge.
http://www.motofakty.pl/artykul/zimowe_uruchamianie_silnika.html?ses_mf=3f956030712


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: