.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:28:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Moc auta a instalacja gazowa - pomiary na hamowni
PostNapisane: 21.sty.2006 14:55:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Byłem wczoraj na hamowni u Grabowskiego.
Odczucia mam mieszane. Na benzynie wyszlo
mi ok 92KM i 125Nm momentu (fabrycznie 101 KM i 140Nm)
Na gazie wyszlo mi 93KM i 130Nm.
Mam pytanie:
Dlaczego na gazie(instalacja sekwencyjna) wyszly mi lepsze osiagi niż na benzynie a pozatym co może być powodem spadku mocy na benzynie?
Mam taką teorię o sondzie lambda gdyz przy pracy na LPG jest ona odcinana.
Czyżby trzeba już było wymienić sondę? A może są jakieś inne teorie?
Aha znajomy gazownik powiedział mi że mam uszkodzony podgrzewacz sondy lambda i zajmuje jej wiecej czasu zanim osiągnie właściwą temp. pracy.
Dodam że przed pomiarem auto przez ok 1h się nagrzewało.

Dzięki za opinie. :D

Suma sumarum jestem bardzo zadowolony z instalacji LPG :peace:

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 15:09:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Witam! po Pierwsze na pewno nie jest to nowe auto i musisz się już liczyć ze spadkiem mocy (możę nie aż tak dużym)> Druga sprawa to chyba jesteś w błędzie że na gazie sąda jest odcięta bo to główne źródło informacji dla komputera od gazu ile ma go podać w danej chwili ! (oprócz kilku innych czujników) . Widziałem już pomiary gdzie auto na gazie lepiej jechało , chyba na stronie Chojnackiego ale nie jestem pewny.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 15:12:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Lepszy osiąg na gazie może nie jest czymś oczywistym, ale wcale nie powinien przy sekwencji dziwić , wszak dziala troche jak intercooler :)

chce sie to komus rozpisać..?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 15:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ile pomiarów było na gazie a ile na benzynie ? Czy sa to wyniki uśrednione ?

No i najważniejsze - gdzie wykresy ?! Moc i moment przy jakich obrotach osiągane ? JAki przebieg momentu ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 15:36:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Na razie mam tylko wykres zrobiony na benzynie:
Obrazek

Pozatym gdy kiedyś podpinałem VAGA wyskakiwał mi błąd czujnika
O1 - czujnik tlenu.

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 16:25:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
666 napisał(a):
Na razie mam tylko wykres zrobiony na benzynie:


Pozatym gdy kiedyś podpinałem VAGA wyskakiwał mi błąd czujnika
O1 - czujnik tlenu.


nie lepiej wcisnać print screen na klawiaturze :): , nie widać zakresu obrotów a mnie osobiscie by to interesowało. Mierzyłeś go na g-techu do 100 ?
Trzeba by bylo go pod vaga podlaczyć i zobaczyć jakie bledy teraz ma, te silniki maja jakis kiepski osprzęt, szczególnie tą zintegrowaną przepustnice i jakieś problemy z lambdą z tego co zauważylem. Mozna na vag zobaczyć czy lambda pracuje w pelnym zakresie obrotów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 16:31:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Czy podane wartości to nie moc i moment na kołach? :)

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 19:12:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie, kazda hamownia przelicza wg normy DIN.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2006 22:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
moment uzyteczny jest od 2500 do 5000obr/min.
Czy teoria z sondą jest słuszna?

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2006 09:39:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
bardziej przepływka, jeśli wogóle. Jedź na analizator spalin i zobacz czy mieszanka nie jest zła.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 12:08:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Obrazek

Nie wiem czy przez te 11 lat uciekło mi te 8KM czy po prostu mam
jakiś defekt. Skład spalin jest ok badałem na analizatorze.

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 12:30:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
uciekło 11 a instalacje pewnie masz roczna wiec jeszcze nie uciekło;-))wyniki zblizone wiec poprost 93KM Ci pozostało ;-) a jak wypadasz w konfrontacji z TDI 90KM??

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 13:20:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
Zawsze mi się te konie z 8 zaworów nie podobały w ADP.
Inni standardowo 100 dają w 16V, skąd tu nagle 101KM?


Coś OOOO/VW oszukuje, raz w jedną raz w drugą.
Miałem Golfa III 1.8 AAM - 55kW (75KM) a latał jak 1,6/16V w Fordzie, za Golfem IV z motorem ADP nie było problemów jechać.

Słowem: typ tak ma.

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 13:58:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Ja mialem na gtechu 0-100 11,4s i 1/4 18,4s, na oponach 205/60/15, jak masz mozliwość sprawdzić przspieszenie to mozesz sobie porownać. Gaz masz na mikserze? Jak tak to tam te konie siedzą, jaki masz przebieg? Moze zapchany katalizator? Moze zadko jezdzisz na benzynie i cos sie z wtryskami popierdzieliło.
Wg katalogu max moc jest przy 5300 obr, wiec cos tu jest nie tak , bo twoj lapie maxa gdzies przy 5800 obr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 14:56:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
j@cek napisał(a):
uciekło 11 a instalacje pewnie masz roczna wiec jeszcze nie uciekło;-))wyniki zblizone wiec poprost 93KM Ci pozostało ;-) a jak wypadasz w konfrontacji z TDI 90KM??


Kiedyś ścigałem sie z A4 tdi 90PS - do 3 szliśmy równo potem ja byłem z przodu - generalnie remis


Kamill napisał(a):
Ja mialem na gtechu 0-100 11,4s i 1/4 18,4s, na oponach 205/60/15, jak masz mozliwość sprawdzić przspieszenie to mozesz sobie porownać. Gaz masz na mikserze? Jak tak to tam te konie siedzą, jaki masz przebieg? Moze zapchany katalizator? Moze zadko jezdzisz na benzynie i cos sie z wtryskami popierdzieliło.
Wg katalogu max moc jest przy 5300 obr, wiec cos tu jest nie tak , bo twoj lapie maxa gdzies przy 5800 obr.


0-100 gtech 12,5sek
1/4 mili 18,9 sek
opony 205/55 R16

GAZ SEKWENCJA !

Na benz jeżdze regularnie raz w miesiącu ok 200km

Po prostu lata robią swoje.

Ktoś jeszcze mierzył silnik ADP???
Czy ktoś ma fabryczny wykres przebiegu mocy i momentu?

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2006 22:37:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Przeglądając stronę chojnackiego i jego wykresy z hamowni
smiem twierdzić iż spadek mocy może też być powodowany przez "uniwersalny" tłumik końcowy REMUS - który zamiast
pomagać szkodzi. W paru przypadkach spadek mocy wynosił właśnie w granicach 10%.

Pozatym na Vagu ciągle wyskakuje błąd:

16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1)

czy to jest sonda lambda?

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 22:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 12:27:42
Posty: 34
Lokalizacja: się biorą dzieci?
666 napisał(a):
Przeglądając stronę chojnackiego i jego wykresy z hamowni
smiem twierdzić iż spadek mocy może też być powodowany przez "uniwersalny" tłumik końcowy REMUS - który zamiast
pomagać szkodzi. W paru przypadkach spadek mocy wynosił właśnie w granicach 10%.

Bardzo możliwe.
666 napisał(a):
Pozatym na Vagu ciągle wyskakuje błąd:

16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1)

czy to jest sonda lambda?

"Czujnik O2" to jest właśnie sonda lambda.

_________________
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2006 22:34:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 12:27:42
Posty: 34
Lokalizacja: się biorą dzieci?
sero c4 napisał(a):
Witam! po Pierwsze na pewno nie jest to nowe auto i musisz się już liczyć ze spadkiem mocy (możę nie aż tak dużym)>

A niby dlaczego? Stracił kompresje? zużyty rozrząd? Wieszośc silników prawidłowo ekslploatowanych wykazuje _wzrost_ mocy w miare uzytkowania powiedzmy przez pierwsze 100kkm potem przez kolejne 300kkm jest ona utrzymywana na niezmiennym poziomie zeby przy koncu resursu i spadku kompresii przez ostatnie kilkanaśice - kilkadziesiat kkm słabnąć.
A moze podana moc jest bez odliczenia oporów toczenia opon i strat w skrzyni biegów/dyfrze? 10% akrat by pasowało.

_________________
Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 00:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Primera napisał(a):
,.....
A moze podana moc jest bez odliczenia oporów toczenia opon i strat w skrzyni biegów/dyfrze? 10% akrat by pasowało.

Jak widać po przyspieszeniach z G-techa jest 1s do 100 wolniejszy niz moje a4, na 1/4 mili jest mniejsza roznica, ale ja moge miec lekko zanizony wynik przez male niedogodnościi podczas pomiaru.
Sam jestem ciekawy czyz tlumik koncowy moze powodować az takie spadki mocy :| . Przy przebiegach powyzej 160 tys obstawiał bym katalizator, tak bylo w peugeocie mojejgo taty iż byl zapchany i po wstawieniu rurki odzyskał wigor, tyle ze przed zabiegiem nawet nie wkrecał sie do konca na obrotach.

Poszukaj na sieci tego kodu bledu, moze ktos juz mial z tym problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 16:12:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Kamill napisał(a):
Primera napisał(a):
,.....
A moze podana moc jest bez odliczenia oporów toczenia opon i strat w skrzyni biegów/dyfrze? 10% akrat by pasowało.

Jak widać po przyspieszeniach z G-techa jest 1s do 100 wolniejszy niz moje a4, na 1/4 mili jest mniejsza roznica, ale ja moge miec lekko zanizony wynik przez male niedogodnościi podczas pomiaru.
Sam jestem ciekawy czyz tlumik koncowy moze powodować az takie spadki mocy :| . Przy przebiegach powyzej 160 tys obstawiał bym katalizator, tak bylo w peugeocie mojejgo taty iż byl zapchany i po wstawieniu rurki odzyskał wigor, tyle ze przed zabiegiem nawet nie wkrecał sie do konca na obrotach.

Poszukaj na sieci tego kodu bledu, moze ktos juz mial z tym problem.


Hmm ja robiłem pomiar na kołach R16 Ty na R15 - stąd może być różnica.
Pozatym katalizator był już wymieniany. Obstawiam ten tłumik. Plan jest taki
jak się trochę ociepli wywalam tłumik i wstawiam oryginał do tego wymienię sondę i świece na nowe. Zrobię kolejny pomiar. Jeśli i to nie pomoże pewne
będzie że paru koników już nie ma. Tak więc temat możecie traktować za rozwojowy i poglądowy przede wszystkim. Obalę mam nadziję mit przyrostu mocy za pomocą uniwersalnych tłumików. Jeszcze bardziej boje się co się stanie na wiosnę jak 17 włożę.....

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: