.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 00:14:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABC\AAH] nie wymienia sie rozrzadu ?!
PostNapisane: 25.sty.2006 21:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Witam!
Sprawa wyglada nastepujaco. Kolega z pracy kupil sobie A4 ABC Q. Autko ma 120TKM, no i tak gadalem z nim i sie pytam czy rozrzad wymienil, a on mi mowi ze byl w serwisie Audi i tam mu powiedzieli i pokazali w papierach serwisowych ze w tych silnikach V6 dwuzaworowych nie wymienia sie rozrzadu :| Powiedzialem mu ze jest idiota i ze napewno na 120 TKM musi wymienic wszystko (pasek,napinacz pompe wody termostat wszystkie rolki etc). No i sam podjechalem tam do serwisu i zagaduje majstra o wymiane rozrzadu i mi pokazal w ich dokumentacji ze rorzadu w tych silnikach sie nie wymienia :| a np w 2.4 V6 i 2.8 ACK sie wymienia :| i ogolnie w praktycznie wszystkich silnikach Audi sie wymienia na 120 lub 90 TKM ( zaleznie od rodzaju motoru). Moze mi ktos wyjasnic o co tu chodzi bo nie kumam ?

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 21:24:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ciekawe, czemu mi w 2.6 wymieniali w serwisie u Kulczyka rozrząd plus napinacze itepe.
Osobiście wierzyć mi się nie cche, że napinacze wytrzymają bez wymiany cały żywot silnika :/

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 21:28:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
zle napisalem posta :) nie chodzi o pasek i napinacz. Chodzi o ta kompleksowa wymiane rozrzadu czyli rolki,pompa wody,termostat, czyli to co sie powinno robic w wiekszosci silnikow przy 120 tkm.

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 21:50:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Oczywiście wymienia się komplet. Nic nie jest wieczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 22:01:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
GrzesB napisał(a):
Oczywiście wymienia się komplet. Nic nie jest wieczne.


Ja sie z tym zgadzam tylko interesuje, ciekawi mnie dlaczego w dokumentacjii z serwisu jest jak byk ze sie nie wymienia? Dalczego akurat w tych silnikach? (ABC i AAH) No przeciez nie wyssali sobie tego z palca chyba, ja w swoim zmienilem komplet, kolega nie zmienil bo mu powiedzieli i pokazali to samo co mi ze sie nie zmienia :| i badz tu madrym :|

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 22:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
hehehe dobry koles :) ale przynajmniej mysli że auto ma silnik wieczny tylko gorzej jak zaliczy Zonka :| i kto mu wtedy usterke wytłumaczy :|

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 22:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
yooo25 napisał(a):
hehehe dobry koles :) ale przynajmniej mysli że auto ma silnik wieczny tylko gorzej jak zaliczy Zonka :| i kto mu wtedy usterke wytłumaczy :|


Jak to kto?

Serwis ASO AUDI bueheehehhehehehehe

Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2006 23:06:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
NemeretH napisał(a):
yooo25 napisał(a):
hehehe dobry koles :) ale przynajmniej mysli że auto ma silnik wieczny tylko gorzej jak zaliczy Zonka :| i kto mu wtedy usterke wytłumaczy :|


Jak to kto?

Serwis ASO AUDI bueheehehhehehehehe

Neme
:D :D :D :D

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 00:04:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 03:46:19
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Bledy w tłumaczeniu z niemieckiego? :D

_________________
- 94' B4 Avant 1Z w jedynym słusznym kolorze - czarnym
- 85' B2 90 JS - work in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 07:08:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Niech jedzie do nich jeszcze raz. Niech przejrzą rozrząd i wydadzą kwitek że w tym silniku sie nie wymienia. W razie co bedziesz miał podkładke :diabel:
Tak na marginesie, ja zmieniłem kompletny i tojuż 2 razy :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 09:06:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2003 09:50:15
Posty: 360
Lokalizacja: Wawa
znaczy pasek i napinacze wymieniać, ale pompę wody i termostat mam od dawna (auto znam od 96r. i nie mam w dokumentacji nic o wymianie pompy), jak za mojej kadencji wymieniałem rozrząd mechanik powiedział, że jpompa est ok i jeszcze pojeździ, od tego czasu zrobiłem 40tys km i wszystko ok także miał rację, a przebieg mam dużo bardziej realny niz twój kolega. To nie jest Opel i najwidoczniej te elementy są wyższej jakości i nie ma co się z kasą narzucać, napewno będzie miał coś innego w Niuni na co będzie musiał wydać kasę. Tak dla pociechy to z tego co czytałem na forum ABC jest bezkolizyjny także nawet jak się pasek zerwie nic złego się nie dzieje.
Wiadomo oczywiście, że jeśli jakikowiek element około paskowy ma oznaki zużycia to trzeba go wymienić.

_________________
A.
A6 2.6 V6 Quaaaattro ;) 2003-2006
A4 1.8T BFB FWD LPG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 09:34:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
adamgt napisał(a):
znaczy pasek i napinacze wymieniać, ale pompę wody i termostat mam od dawna (auto znam od 96r. i nie mam w dokumentacji nic o wymianie pompy), jak za mojej kadencji wymieniałem rozrząd mechanik powiedział, że jpompa est ok i jeszcze pojeździ, od tego czasu zrobiłem 40tys km i wszystko ok także miał rację, a przebieg mam dużo bardziej realny niz twój kolega. To nie jest Opel i najwidoczniej te elementy są wyższej jakości i nie ma co się z kasą narzucać, napewno będzie miał coś innego w Niuni na co będzie musiał wydać kasę. Tak dla pociechy to z tego co czytałem na forum ABC jest bezkolizyjny także nawet jak się pasek zerwie nic złego się nie dzieje.
Wiadomo oczywiście, że jeśli jakikowiek element około paskowy ma oznaki zużycia to trzeba go wymienić.

Panowie - pompa wody jest napędzana rozrządem. Na mojej ostatnio pokazały się opory więc aby nie ryzykować zmieniłem ją. Element jak każdy inny i według mnie może spowodować spore spusztoszenie w silniku...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 10:29:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
NIe dalej jak kilka dni temu w jednym z "naszych" krakowskich autek przeskoczyl pasek rozrzadu. Okazalo sie ze wszystko bylo cacy tylko sie pompa wody zatarla i narobila bigosu bo wczesniej widocznie nie byla wymieniona razem z rozrzadem. Dobrze ze nie zerwalo paska, bo zamiast 200 zl oszczednosci mogloby byc kilka tys na nowy silnik.
NIe ma to jak "oszczednosci"... :/

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2006 06:06:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
Panowie - pompa wody jest napędzana rozrządem. Na mojej ostatnio pokazały się opory więc aby nie ryzykować zmieniłem ją. Element jak każdy inny i według mnie może spowodować spore spusztoszenie w silniku...[/quote]

Oj może, może...... :zly:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2006 09:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
Spike napisał(a):
Panowie - pompa wody jest napędzana rozrządem. Na mojej ostatnio pokazały się opory więc aby nie ryzykować zmieniłem ją. Element jak każdy inny i według mnie może spowodować spore spusztoszenie w silniku...


Oj może, może...... :zly:[/quote]

witam
powiedz mi jakie spustoszenie może zrobić pompa w moim silniku, bo ja dąłem ciała i nie wymieniłem pompy wody :/

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2006 11:09:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
adamgt napisał(a):
znaczy pasek i napinacze wymieniać, ale pompę wody i termostat mam od dawna (auto znam od 96r. i nie mam w dokumentacji nic o wymianie pompy), jak za mojej kadencji wymieniałem rozrząd mechanik powiedział, że jpompa est ok i jeszcze pojeździ, od tego czasu zrobiłem 40tys km i wszystko ok także miał rację, a przebieg mam dużo bardziej realny niz twój kolega. To nie jest Opel i najwidoczniej te elementy są wyższej jakości i nie ma co się z kasą narzucać, napewno będzie miał coś innego w Niuni na co będzie musiał wydać kasę. Tak dla pociechy to z tego co czytałem na forum ABC jest bezkolizyjny także nawet jak się pasek zerwie nic złego się nie dzieje.
Wiadomo oczywiście, że jeśli jakikowiek element około paskowy ma oznaki zużycia to trzeba go wymienić.

:?: To ABC jest bezkolizyjny :?: To o jakim spustoszeniu może być mowa :D

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2006 11:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
pamietam jak u mojego kumpla strzelil pasek rozrządu w ABC w Audi 100, mial wtedy na blacie 220 km/h :peace: przerazony myslal ze silnik bokiem wyjdzie, ale zadnej kolizji, wymienil rolki i pasek i smigal dalej :)

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2006 11:28:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2006 05:23:50
Posty: 155
Auto: A6 C5 2.7 Biturbo
U mnie skończyło sie na robocie głowic ale nie z powodu kolizji lecz z powodu przegrzania silnika i wydmuchania uszczelki. Dodam ze w/g wskaznika temperatury było 100 stopni a i tak uszczelka poszła. :zly:

Wymieniasz rozrząd wymień i pompe. Koszt rzaden w porównaniu do robienia głowic. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2006 11:54:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2004 14:10:49
Posty: 374
Lokalizacja: Ełk
Spike napisał(a):
U mnie skończyło sie na robocie głowic ale nie z powodu kolizji lecz z powodu przegrzania silnika i wydmuchania uszczelki. Dodam ze w/g wskaznika temperatury było 100 stopni a i tak uszczelka poszła. :zly:

Wymieniasz rozrząd wymień i pompe. Koszt rzaden w porównaniu do robienia głowic. :peace:


Troszke nie chce mi sie wierzyć ze przy 100 stopniach wywaliło ci uszczelke pod glwicą nawet przy 110 na płynie nic nie powinno sie stać dla silnika.Zresztą niektóre czujniki załanczania wiatraków mają zakres temperatur 90-95 stopni

_________________
Audi coupe quattro B2 '87r KV 2.2 -sprzedane
Audi B4 2,8 AAH V6 quattro "92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2006 12:05:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
BladyRS napisał(a):
pamietam jak u mojego kumpla strzelil pasek rozrządu w ABC w Audi 100, mial wtedy na blacie 220 km/h :peace: przerazony myslal ze silnik bokiem wyjdzie, ale zadnej kolizji, wymienil rolki i pasek i smigal dalej :)


Tia... to dlaczego u mnie przy kręceniu rozrusznikiem już doszło do kolizji a jemu przy 220 (ok. 5000rpm) nie? Jakoś ktoś Ci bajek zdaje się naopowiadał...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: