.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:38:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABT] Całkowita AWARIA SILNIKA na mrozie.
PostNapisane: 26.sty.2006 14:08:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Przygoda nieciekawa. Piątek temp –20st C samochód chodził –do pracy i z powrotem. Sobota wieczorem 20 km i z powrotem. W niedzielę samochód stał i w poniedziałek wieczorem chciałem go uruchomić. Akumulator kaput więc szybkie podładowanie: najpierw + potem – i dopiero włączenie prostownika więc raczej bez szalejących prądów przepięć itd. chociaż nie zdjąłem klemy. Po dosłownie 2 minutach ładowania próba uruchomienia silnika. Silnik zaskoczył ale tylko na dwa albo i na jeden cylinder. Parę strzałów, trochę paniki wyłączenie. Dalej objawy takie: uruchamia się, chodzi na te dwa cylindry (chyba), że aż serce boli słuchać, sam się wkręca na 3000 potem stopniowo opada, aż ma ochotę zejść na 1000 ale jak obroty spadają to zaczyna strzelać. Jak się doda gazu nie strzela. Strzela chyba mieszanka gdzieś u dołu poniżej akumulatora w komorze silnika od strony pasażera (to zeznania świadków –ja siedziałem w kabinie) -błysk/ogień koło silnika i czarna sadza sypie się z tłumika. Pochodził trochę chociaż prawie płakałem tak mi go żal było ale myślałem że jak się rozgrzeje to będzie lepiej. Po jakichś 15 minutach walczenia ciągle to samo. Wykręciłem świece –jedna wyglądała przyzwoicie (nalot w kolorze capucino) trzy mniej lub bardziej okopcone na czarno ale suche. Na drugi dzień próba rozruchu –objawy te same. Trzeci dzień –to samo. Przy próbie przełączenia na gaz umiera natychmiast. Jutro ciągniemy go z bratem do mechanika.
Nie mam pojęcia co się mogło stać. Różne czarne scenariusze mi się po głowie kołaczą. Może uszczelka pod głowicą ale dlaczego nie strzela na wyższych obrotach tylko przy schodzeniu na niskie. Może pękł blok silnika po zamarznięciu płynu ale wydaje mi się że płyn w zbiorniczku nie zamarzł (sprawdzę dziś), coś z zapłonem lub inną elektryką (świece i przewody wymieniane w październiku na NGK i Beru, palec i inne -stare), może komputer się spalił. Kolega rzucił hasło że może zawory wtryskowe przymarzły.
POMOCY, SOS, HELP!...

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 14:36:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Coś z zapłonem jest popierdzielone lub z mieszanką paliwowo powietrzną.
Sprawdziłeś może kopułke ,palec ewentualnie kąt wyprzedzenia zapłonu?
Albo coś cholera przymarzło.Może kolejna ofiara nędznego paliwa? :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 14:52:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Adam
Paliwo z Shella, kopułki i palca przy minus 23st po ciemku pod gołym niebem nie sprawdzałem, zwłaszcza że się na tym nie znam :( Mam nadzieję że to jest coś tego kalibru i nie czeka mnie wymiana połowy silnika. Powiedz mi którędy w ogóle mieszanka może wydobywać się na zewnątrz -wywaliło uszczelkę przy kolektorze wydechowym? Bo ogień nie idzie z rury (może tam też idzie) tylko w komorze silnika. Przepraszam za niefachowe określenia ale z mechaniką pojazdową znamy się tylko z widzenia.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 15:08:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ramon1 napisał(a):
Adam
Paliwo z Shella, kopułki i palca przy minus 23st po ciemku pod gołym niebem nie sprawdzałem, zwłaszcza że się na tym nie znam :( Mam nadzieję że to jest coś tego kalibru i nie czeka mnie wymiana połowy silnika. Powiedz mi którędy w ogóle mieszanka może wydobywać się na zewnątrz -wywaliło uszczelkę przy kolektorze wydechowym? Bo ogień nie idzie z rury (może tam też idzie) tylko w komorze silnika. Przepraszam za niefachowe określenia ale z mechaniką pojazdową znamy się tylko z widzenia.
[url]

Wydaje mi sie że wydmuchało uszczelke pod kolektorem.
Ale to jest twój najmniejszy problem.
Stawiam na wode w układzie paliwowym i (lub) zamarznięty wtryskiwacz.

Shell ma dobre paliwa ale przy - 25 c wszystko wychodzi .Może nie taki dobry ten Shell.[/url]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 15:21:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Nigdy nie wolno podlaczac prostownika do samochodu !!! Prostownik daje ponad 14V i moze zjarac elektronike. Ale Ciebie akurat uratowalo, ze nie odlaczyles klemu od aku.
Stawiam na zamarzniety wtryskiwacz albo pstryczek gaz/benzyna. Moglo sie tak podziac, ze chodzil Ci jednoczesnie na gazie i na Pb...kumpel tak mial i auto strzelalo z rury jak rakieta...zaciagnij do mechexa, ABT to ciezko rozwalic naprawde :)

Powiem Ci, ze mnie kupeta chechlala na Vpower Racing przy tych mrozach i nie udalo jej sie zapalic....wczesniej na BP Ultimate 98 odpalila za pierwszym razem...tylko Chuck Norris wie co masz w baku :))

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Ostatnio edytowano 26.sty.2006 15:26:52 przez zuru, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 15:25:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
zuru napisał(a):
Nigdy nie wolno podlaczac prostownika do samochodu !!! Prostownik daje ponad 14V i moze zjarac elektronike. Ale Ciebie akurat uratowalo, ze nie odlaczyles klemu od aku.
Stawiam na zamarzniety wtryskiwacz albo pstryczek gaz/benzyna. Moglo sie tak podziac, ze chodzil Ci jednoczesnie na gazie i na Pb...kumpel tak mial i auto strzelalo z rury jak rakieta...zaciagnij do mechexa, ABT to ciezko rozwalic naprawde :)


Nie że się czepiam ale prawidłowe ładowanie alternatora w aucie wynosi 14,4V.
To że nie powinno się ładować aku na aucie to inna sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 21:14:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Zamarzający przełącznik gaz-benzyna? to by potwierdzało teorię niektórych że gaz ogólnie niedobry jest :) Ja wiem że najlepiej byłoby akumulator przynieść do domu i dopiero ładować ale jak jest -23 st to wszystko staje się trudne nawet zdjęcie osłony akumulatora którą nadłamałem. Brat chciał wyjąć akumulator na noc i mu nie wyszło bo śruba się zbytnio nie chciała odkręcić (Omega '93). W ogrzewanym garażu -no problem. Na podwórku -wszystko problem.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2006 23:23:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:15:50
Posty: 117
Lokalizacja: Białystok
witam.Zakrec zawor w butli to bedziesz mial pewnosc ze chodzi tylko na pb.Potem bedziesz szukal przyczyny dlaczego bierze lpg i pb.Mialem podobny przypadek i wysiadl mi przekaznik od gazu i podawal lpg +pb i wlasnie tak samo sie zachowywal jak opisujesz.

_________________
Audi 90 2,3 NG + Blossssss


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2006 07:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
OK zanim go zaciągniemy spróbuję tak zrobić. Mam jeszcze 10 minut więc chyba zdążę :)

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 09:02:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Było niezłe rodeo, bo brat mnie holował, a ja z wyłączonym silnikiem i zamarzającą szybą jadąc pod słońce nie widziałem nic i wystawiałem głowę za okna przy -20st. Podsumowując: czujnik Halla plus jakieś inne rzeczy, które się nałożyły, koszt 150 zł i wozik pracuje już normalnie. Bałem się, że będzie gorzej.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: