.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:38:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Z czego cieknie?? FOTO
PostNapisane: 28.sty.2006 11:44:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Mam pytanie, poniżej załączam fotke, płyn chłodniczy wyciekł mi z tego elementu ktory jest na zdjeciu (zaznaczony czerwną kropką, z jednej strony wychodzi rurka do nagrzewnicy chyba z z drugiej najprawdopodobniej leci do chlodnicy, bo nie zdejmowalem osłony chlodnicy i nie patrzylem dokladnie ale raczej tak) . Ostatnio gdy auto stało dłuzej na mrozie, po odpaleniu przez krotki czas wyła pompa (tak mi sie wydaje), a teraz zobaczylem ze w garazu plama, na zdjeciu zreszta widac tak jakby puscila pod tym jakas uszczelka bo dookoła jest mokre. Nie wiem co to i jaka moze byc przyczyna i co trzeba wymienic i jaki koszt. Czekam na odpowiedz.
P.S. Auto i silnik takie jak w podpisie :peace:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 16:50:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wykręć ten kruciec (wcześniej spuść płyn z chłodnicy) i wymień oring gumowy pod nim. Jesli miałeś problem z niedogrzewaniem wcześniej to jest dobra okazja by sprawdzić termostat.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 22:14:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
tak w tym elemencie mogła puścić uszczelka ale- bardziej bym sie zastanowił nad pompą wody ponieważ objawem uszkodzonej pompy jest wyciek płynu; pompa wody ma przy łożysku taki otwór przez który moze sie wydostawać płyn jeżeli jest z nią cos nie tak - oczywiście niekoniecznie tyle ze warto na to spojrzeć.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 22:20:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Dzięki za odpowiedz, sorki zapomniałem ze zmieniłem podpis, auto: Audi Coupe B3 2.3 10V. Rozumiem ze wystarczy odkrecic te dwie srubki i mozna to latwo sciagnac i wymienic uszczelke ??

P.S. Nie mialem zadnych problemow z grzaniem auta, wszystko bylo w normnie zarowno w kabinie jak i z silnikiem - troche mnie podstraszyles teraz i bede sie zastanawial nad tym ciągle :zly: A jak sie nazywa ten element fachowo?? Bo nie wiem jak wytłumaczyc w sklepie do czego chce uszczelke :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 22:52:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
dokladnie. spuszczasz plyn, ogkrecasz 2 srubki (nie ukręć - jak nie byly ruszane od nowosci - latwo o to, mi sie udalo ukrecic jedną ;-) ) i zmien uszczelke gumową. Jak pisali koledzy wyżej - sprawdź sobie przy okazji termostat - bedziesz go mial na wierzchu.

Jak bedziesz kiedyś szukal pomocy albo części - masz silnik o oznaczeniu NG.
I teraz chcesz kupic oring gumowy pod króciec nad termostatem. albo zwyczajnie ze sklepu technicznego - oring gumowy o odpowiedniej srednicy (wez pęknięty na wzór)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2006 07:51:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Ok, dzisiaj niedziela wiec troche wolnego i wezme sie za rozkręcanie. Powiedzcie jeszcze na czym polega to "sprawdzenie" termostatu, co mam z nim zrobic, jak go sprawdzic, w jaki sposób?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2006 09:31:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
:( :( :( :( Własnie wróciłem z garazu i niezła wtopa. Wczoraj tego nie zauwazylem nawet ale teraz przy swietle dziennym widac - ten króciec jest pęknięty, nawet na tej fotce jezeli ktos sie przyjrzy to widac przy lewej srubce :(

I co teraz powinienem zrobic w takiej sytuacji :?:
Koszt itp. :?:

P.S. Sorki ze nie uzylem EDIT ale zapomnialem ze moj post był tu ostatni...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2006 09:34:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Jeśli nie miałeś problemów z temperaturą silnika to olej zagadnienie i nawet nie dotykaj termostatu ;-)

a na przyszłość, wyjmujesz termostat wkładasz go do wody o temp ok. 60-70st. podgrzewasz następnie wode do ok. 100st. - międzyczasie (ok. 90st. zależy od termostatu) sprawdzasz uchył zastawki termostatu. that's all.

jeśli było na forum to sorry za replay.

EDIT: Właśnie zwróciłem na to uwage wczoraj bo miałem to samo, ale byłem tak nawalony że zapomniałem ci dopisać że masz pęknięty króciec. Idź to pospawać koszt ok. 20pln.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Ostatnio edytowano 29.sty.2006 10:01:41 przez Mauzer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2006 09:45:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Lochus: czy tobie to auto nie zamarzlo czasem..?

bo widze,z chlodnice kupujesz... jesli tak - od razu zmien pompe wody...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2006 10:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
No juz pisalem gdzies post ze auto stalo na mrozie caly dzien i jak je odpalilem, to pompa wyła przez chwile i pozniej przestala i bylo juz wszystko ok. Chlodnice mialem kupic juz dawno, bo kiedys mi ciekla, pozniej sama przestala i bylo wszystko w porzadku, teraz zauwazylem ze znowu jest mokra od spodu i chce juz ja wymienic póki jeszcze nie cieknie tak jak wczesniej.
A takiego króćca nie kupie nigdzie? To sie spawa a nie wymienia??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2006 10:32:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Zanies gdzies niech ci to pospawaja tigiem , dasz na flaszke i bedzie trzymac, ja miałem podobna awarie w patrolu, juz drugi rok jeżdze ppospawanym i wszystko jest ok.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: