.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:42:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Obcy dzwiek (gwizd) z przodu silnika
PostNapisane: 09.maja.2005 07:45:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Witam.
Po przejechaniu ok 4tys w swiezo sprowadzonym C4/A6 2,5 TDi 97r na wolnych obrotach zaczelo mi cos podgwizdywaz z przodu silnika.Czasami zaczyna gwizdac na zimnym czasami na rozgrzanym motorze. Przy niewielkim zwiekszeniu obrotow gwizd znika.

Po przejrzeniu archiwum obstawiam rolki lub pasek w ukladzie rozrzadu, alternatora lub pompy wody. Zastanawiam sie czy moge na razie wyluzowac i czekac zintensyfikowanie dzwieku czy POGLEBIAC DEBET I PEDZIC DO MECHANIORA:/ .
jakie moga byc konsekwencje np. przy lozyskach paska rozrzadu?

Sa jakies domowe metody znalezienia zrodla dzwieku???
Kiedys widzialem ja mechanior przykladal bambusowy patyk jednym koncem do ucha drugim do lozyska ale nie wiem czy to jest metoda czy tylko bajer pod klienta hy hy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2005 08:10:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
równie dobrze może to być padający alternator.
Ja bym się tym gwizdem za bardzo nie przejmował.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2005 12:03:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tam jest wiskoza ,jak silnik sie nagrzeje ona poprostu sie spina i moze to bys właśnie ten gwizd ale to jak najbardzij normalne.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2005 13:04:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2005 07:27:38
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
mały v8 napisał(a):
Tam jest wiskoza ,jak silnik sie nagrzeje ona poprostu sie spina i moze to bys właśnie ten gwizd ale to jak najbardzij normalne.


tylko ze wczesniej tego nie bylo :/
Z drugiej strony dopiero teraz zrobilo sie cieplo wiec teraz wisko moze zaczelo pracowac. Autko mam od marca a temp wtedy byly raczej niskie

WARM w poscie "wisco" wspomnial ze ze wzrostem obrotow cykada sie intensyfikuje przy "wypracowanym" wisko, u mnie natomiast delkatnie dodam obrotow i cydada ginie.

Na poczatku podejrzewalem paski (tak zreszta zasugerowal mechanior)ale one po nagrzaniu silnika najczesciej cichna a tytaj raczej na odwrot, wiec zaczelem obstawiac rolki ukladu rozrzadu ale one przy delkatnym zwiekszeniu obrotow powinny halasowac bardziej. Rozrzad wymieniany ponoc przy 180kkm a teraz mam 244ktm.
Nie wiem czy moge sobie spokojnie obserwowac to zajwisko w przypadku rolek rozrzadu ,o ile to jest to, i takim podswistywaniu (nie slychac tego w kabinie przy zamk. oknach) Nie chcialbym uszkodzic paska rozrzadu :zly: itd.....

Jeszcze podczytalem w archiwum ze przy zle pracujacym wisko zaczna temperatury sie wahac. U mnie natomiast temp wody 90C i jak przylepiona a temp oleju ok 71C w miescie i ok 75 przy jezdzie na autostradzie z deskami i zaglami na dachu przy ok 120km.

Zagle oczywiscie sa zlozone hy hy :D

?????? - jaka diagnoza szanowni panowie doktorzy ???????????
pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

Ps
mam tylko nadzieje ze to usterka przemijajaca jak z kontrolka swiec zarowych.
Pomrugala do mnie pare razy w trakcie jazdy napedzila stracha a potem to juz tylko przy rozruchu sie widzimy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2006 00:22:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
moze byc tez pompa wspomagania u mnie tak jest. chyba trzeba zalac gestszy olej czy cuś

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2006 00:33:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
zmien mechanika moze zobaczy co to
a rolki itak musisz zmienic :!!: - mi w kredensie nic niepiszczalo az kiedys w drodze stanela rolka i poszarpalo pasek ale nic sie niestalo(90km/h c2 1.6e)
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2006 08:35:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2006 09:00:07
Posty: 28
Lokalizacja: Jaworzno
u mnie to samo jak zimny i nieraz ciepły i powiedzieli ze to pompa wspomagania kazali wymienic płyn i u mnie tez przystawiał rurke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2006 19:11:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
1. rolki nie gwizdza, a raczej szumia, z rozrzadem zartow nie ma, lepiej pojedz do mechanika i niech zobaczy czy maja luzy.
2. wiskoza - czy jak wylaczysz silnik, jak jest nagrzany, to sekunde po wylaczeniu silnika slysysz ten gwizd ? jezeli tak to wiskoza jest juz zuzyta, ale jeszcze pojezdzisz, don`t stress.
3. pompa wspomagania raczej nie gwizdze, ona jeczy :) jezeli to ona to dzwiek nasila sie przy maksymalnym skrecie i przytrzymaniu kierownicy.
4. turbo ? ale czemu mial by gwizdac na wolnych ? auto ma moc ?

najwazniejsze, to wykluczyc rozrzad...!!

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2006 19:25:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
witaj mam takie autko jak twije i powiem ci ze czasami jak przekraczam obroty na zimnym silniku powyzej 2000 tys mam tez taki gwizd , tez nie wiem co to ale sie za bardzo nie przejmuje, a tak wogole to tylko czasmi tak sie dzieje....jak rozgrzany to badrdzo rzadko........jestes z wrocka wiec jedz na owsiana 4 do ROMKA i postarają ci sie pomóc albo stwierdza.....spoko gosc, moze nawet nie bedziesz musiał wjezdzać na kanał oni ci powiedza .....podjedz , bo ewentualna naprawa musisz czekac bo tam sa cholerne kolejki...........ale fachmeni niczego sobie...pozdro ;-)

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: