.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 23:27:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B4 1.9TDI Zmiana tarcz z litych na wentylowane
PostNapisane: 03.lut.2006 10:26:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Witam,
Skończyły mi się tarcze i klocki, więc czas wymienić (wstawiam tarcze Zimmermann i klocki PAGID).

Teraz mam lite tarcze, a chcę założyć wentylowane. Mam zaciski i jarzma od wersji z tarczami wentylowanymi. Moje pytanie brzmi - czy wystarczy wymienić tylko jarzma, czy muszę też wymienić zaciski. Wymiana zacisków to operacja bardziej skomplikowana - wymaga ingerencji w hydraulikę hamulców, jarzma mam nadzieję, że dam radę sam odkręcić.

Wiem, że najprościej jest zdjąć koło i zmierzyć syfmiarką ;) , ale aura nie sprzyja, a nie mam warunków garażowych :(, więc jak ktoś zna odpowiedź, to prosze o info.

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 11:09:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
No nie przesadzaj ze odkręcenie przewodu hamulcowego to dla Ciebie problem???, moim zdaniem zacisk jest napewno węższu i jak chcesz załozyć szersze tarcze to musisz go zmienic, a zeby przymierzyć wcale nie musisz odkrecac przewodu od starego, poprostu załóz i przymierz.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 11:36:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Z tą wymianą zacisków to jest pewien problem, bo w jednym z nich prawdopodobnie był wyrwany przewód i ktoś próbował rozwiercać otwór. Roboty nie skończył i to dodatkowa zabawa, żeby przywrócić zacisk do stanu używalności. Dodatkowo zaciski wymagają serwisowania - trzeba gumki powymieniać.

Jak zaciski by pasowały to nie było by problemu, a jak nie pasują, to zastanowię się nad zakupem tarcz litych.

Tak na marginesie - czy jest znacząca róznica przy zmianie z litych na wentylowane?

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 12:00:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wentyle lepiej znoszą obciazenia cieplne. rzadziej bedzie sie zdarzac, ze hamulce ci "spuchną".

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: No cóż
PostNapisane: 03.lut.2006 12:07:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Różnica jest taka:
1.jazda miejska:
- zwykłe tarcze po 3 hamowanku juz nie hamuja
- wentylowane caly czas masz wysoko pedla i nie zmienia sie jakosc hamowania
2. Szybka jazda w trasie:
- na zwykłych tarczach - operacja hamowanie 160 - 0 [km/h], do 100 jeszcze hamują, pozniej juz nie, dodatkowo mamy efekt dzwiekowy w postaci dudnienia i wizualny w postaci dymu, no i zapachowy, smrod co niemiara (dot. takze jazdy miejskiej);
- na wentylowanych hamujesz jak chcesz, kiedy chcesz itp. Nie ma zmian w jakosci hamowania, trzeba niezle poszalec, zeby pojawily sie problemy jak w niewentylowanych.
Dodotkowo dodam, ze koniecznie usztywnij jarzmo, bo po 2000 km pojawi sie drganie kierownicy i psioczenie na producenta tarcz.
Ja mam Mikody 280x22, klocki Lucasa (ale 19,6 mm) i nie mam zadnych problemow. Na poczatku zalozylem Lucasa tarcze i mialem luzy na prowadnicach zacisku, niestety tarcze poszly na zlom po 2000 km, usztywnilem zaciski i teraz chodzi jak ta lala, zadnych problemow.
Jak cos to pytaj
Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 12:24:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
No to pytam ...

1. Jak można "usztywnić" jarzma?

2. Jakiego smaru/preparatu użyć do prowadnicy (nie wiem jak to się fachowo nazywa) w jarzmie?

3. Tak mi jeszcze przyszło do głowy - Skąd będę wiedział, że trzpień lub prowadnica w jarzmie jest OK albo do wywalenia? Czy nie zaprzątać sobie tym głowy?

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: No cóż
PostNapisane: 03.lut.2006 14:04:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
1. wcisnąć z trzpieniem blaszkę od puszki po piwie.. (pasek).
2. nie ma pojęcia, jaki by nie był, to przy takich temperaturach na pewno (?) nie będzie wystarczająco tłumił luzów. No chyba, że jest jakiś taki smar, który nie reaguję na wysoką temperaturę.
3. wystarczy poruszać zaciskiem jak samochód stoi na kanale i na kółkach, a jak już zdejmiesz zacisk, to prowadnica powinna na 2/3 swojej długości trzymać się w miarę równo (bez wielkiego luzu), ale na samym końcu zawsze będzie miala luz, bo górna częśc otworu w jarzmie ma kształt kielicha i wszystko jasne...

Ja zrobilem blaszka od browarka i tak srednio raz na 5-6 miesiecy je zmieniam, oplaca sie, bo szkoda tarcz i kasy na Nerwosol i zioła. Nowe jarzma kosztują do zacisku Lucas 54mm na tarcze 280x22 okolo 470 PLN w serwisie, nie wiem czy jakos inaczej w detalu sa do dostania. Same trzpienie to wydatek rzedu 70-80 PLN, a podobno w skodzie sa jakies reperturki nadwymiarowe... Mi tam szkoda kasy, a mój tandetny sposób jak na razie sie sprawdza...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: