.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 18:31:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 AFN - Dziwne zachowanie
PostNapisane: 04.lut.2006 17:55:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Witam !
Jechalem sobie z Wrocka do Jeleniej Gory i mialem "dziwne cos" po drodze. Mianowicie:
podczas wyprzedzania (z gorki) zredukowalem, wcisnalem pedal gazu, wyprzedzam ciezarowke i ... silnik zakrecony gdzies (chyba) do 4KRPM nagle zaslabl i przestal ciagnac. Szybka kontrola, ze ponizej 2500 jeszcze ciagnie, wrzutka na wyzszy bieg, dokonczylem wyprzedzanie i potem kontrola wskaznikow. Trmperatura oleju ok, temperatura wody ok, kryzys poziomu wody nie zglaszany, blad poziomu oleju nie zglaszany - ok w takim razie silnik raczej nie zatarty ;) .... Ale silnik nie chce sie wkrecac powyzej 2500 RPM !! Poprostu przestaje ciagnac ! Po chwili stanalem w dogodnym miejscu i nie wylaczajac silnika (studzimy turbine) podnioslem maske. Zadnego wycia itp - nic sie nie zatarlo (obawa o suszarke). Potem szukam jakiegos przewodu doladowanego powietrza, ktory by spadl w okolicach intercoolera i gdzie indziej... NIC. Wsiadlem i dojechalem takim anemikiem od Kaczorowa do JG. Ledwie toto jechalo pod gore... W jeleniej Gorze auto postalo z 1,5 godziny, odpalilem, pojechalem do Klodzka a po drodze juz wszytsko bylo OK !!??
Ki czort ??
Jedyne, co mi przychodzi do glowy to zbyt wysokie zakrecenie silnika i jakis elektroniczny "diwajs" zmienil mape wtrysku lub sterowanie turbiną do czasu wylaczenia zaplonu. Czy to jest mozliwe ?
Oczywiście - jakis syf mogl byc w pliwie i chwilowo przytkac, mogly "zaciac sie" kierownice w turbinie, mogla zeswirowac elektronika, moglo cos w wyniku nagrzania rozszczelnic uklad intercoolera a po ostygnieciu znow uszczelnic itp, itd...
Szukaczka nie dala wynikow. Ciekaw jestem, czy silnik ma takie "wredne" zabezpieczenie przez zbyt wysokim kreceniem, jak ktorys amerykanski wynalazek przed speedingiem - po osiagnieciu limitu predkosci komp drastycznie ograniczal moc silnika (obroty ??) i zdejmowal blokade dopiero po zatrzymaniu sie i ponownym uruchomieniu (to pewnie na "otrzezwienie" kierowcy) ?.
Troche strachu sie najadlem :) Poziom oleju ok, poziom plynu ok. Klimatronik nie melduje bledow.

Z ciekawoscia czekam na sugestie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 18:00:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
zlapales tryb awaryjny.
VAG prawde ci powie ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 18:04:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Pewnie masz racje, ale czy przy awaryjnym nie powinna zapalic sie kontrolka "check engine" ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 18:13:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Zawór N75 się zawiesił :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2006 18:31:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
rafala6 napisał(a):
Zawór N75 się zawiesił :D
Dzieki za hinta ! Tu szukaczka daje duzo wynikow :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: