.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 12:00:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.2t 20V AAN przeladowuje i czujnik halla, dwa problemy
PostNapisane: 05.lut.2006 13:49:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jest problem z doladowaniem. na vagu wyskakuje od wczoraj blad przeladowania i szarpie samochodem.

sprawdzilismy:
-membranke WG nie ma w niej dziurek
-wyjelismy N75 i testowalismy z 12V, i nie widac zeby zle dzialal, w spoczynku dwie krotsze rurki sa polaczone, a jak zapoda sie 12V to wszystkie 3 rurki sa polaczone, poza tym na vagu nie wywala bledu N75.
co proponujecie jeszcze sprawdzić?

poza tym czasem(!) wyklada sie czujnik halla polozenia walka rozrządu, zazwyczaj gdzies w granicach 5tys obrotow, niezaleznie od tego jak mocno sie przyspiesza. to tez sie stalo wczoraj po ostrym ruszaniu/szarpaniu. Samochod odpala normalnie. aparat z hallem jest idealnie ustawiony na znaki z kolem zamahowym.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: szarpanie
PostNapisane: 05.lut.2006 14:10:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:36:03
Posty: 308
Lokalizacja: Wrocław
ja mam podobny problem tylko ze szarpie jak sie nagrzeje i zanika iskra vag nic umnie nie wyzuca tylko na 4 cyl spierdala iskra po nagrzaniu ale na zimnym równierz troche szapie jak cos wyjdzie u Ciebie to dajznac co to było sprawdz jeszcze przewody podcinieniowe od zaworka moze sie załamł gdzies


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 14:57:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
praca N75 polega na cyklicznym zamykaniu sie i otwieraniu... moze
przy szybszych operacjach sie gubi znaczy przywiesza?

WG chodzi bez zacięć?

manual podaje że błąd ten może być spowodowany przez nieszczelność
za turbo, N75, podłaczenie do ECU lub sam MAP

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 16:55:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Zrobiliśmy mały przegląd i kilka testów.

1. jezdzilismy z odpieta wtyczką n75. wg zalozen doladowanie tylko 0,5-0,6 bara, ani razu nie zdazylo sie przeladowanie, takze rurki do dolnej komory WG szczelne.

2. po odpaleniu odlaczalismy wtyczke z czujnika halla. samochod smigal w trybie awaryjnym na doladowaniu takze 0,5-0,6.

na razie tyle jest pewnikow.

jest jeszcze jedno pewne z moich obserwacji, jak czujnik halla podczas pracy silnika przestaje dawac impulsy to sterownik wchodzi w tryb awaryjny i laduje tylko 0,5-0,6. I teraz jesli czujnik halla sie naprawi podczas pracy silnika to overboost znowu sie pojawia. Takie cos moze sie dziac nawet po chwili.

Cos mi swita w glowie, ze to ten hall jest odpowiedzialny, w ten sposob, ze powiedzmy kolo 4-5 tys na ulamek sekundy zawiesza sie i chwilke pozniej znowu podaje impulsy i tak cyklicznie, byc moze ECU od tego głupieje i sam sie gubi juz z tym wlaczaniem overboostu i wychodzi na to ze na za dlugo pozostawia załączony N75 stąd przeładowanie.

Na dniach podmianka halla i dalsze wieści. Nie wieci jaki typ czujnika podpasuje?? Czy np od zwyklego 2,3 ?? ile moze kosztowac?

jak to nie bedzie to dalej poszukamy przyczyny przeladowania, najprawdopodobniej tak jak maciu piszesz N75 przy szybkim przelaczaniu sie zawiesza.

P.S wg szczelny bez zaciec. i wszystkie rurki cisnieniowe przejzane i sprawdzone opaski.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 18:57:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 19:37:43
Posty: 77
Lokalizacja: Cukrownia Krasnystaw
Auto: Audi s4 2,2T 1992r
witam czujnik halla http://www.allegro.pl/show_item.php?item=85042186 pozdrawiam

_________________
s4 2,2t Q.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 01:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
http://forum.audiklub.org/viewtopic.php?p=182430#182430
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 07:10:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jawp napisał(a):


S4 do ktorego poszukujemy czujnik halla jest z pierwszych wypustów i ten czujnik jest w "aparacie" przykreconym tak jak w zwyklych audikach z tylu glowicy, a nie przy kole zębatym.

w starszych jest tutaj:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... ibutor.jpg

w nowszych:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... r_hall.jpg

Dzisiaj zmierze na jakie napiecie jest ten hall w S4. wiem ze w 200 20V jest 5cio voltowy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 08:27:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
one chyba wszystkie sa na 5v u mnie w 7A sygnalowy tez mial 5,moze sam hall w starszej i nowszej jest ten sam?

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 08:37:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mozliwe ze takie same. trzeba rozkuć :)

dzwonilem po kilku sklepach i proponują, zeby wpasc do nich ze starym na wzor, bo bylo kilka wersji, ale raczej co do sposobu mocowania, ale typ wydaje mi sie taki sam. Ceny na razie od 70zł do 150zl , ale ta ostatnia to z połową aparatu rozdzielającego, pewnie z mechanizmem przyspieszacza odsrodkowego do starszych audiczek.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 03:34:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:15:50
Posty: 117
Lokalizacja: Białystok
No i wyszla przyczyna.Pekniety klinek na tym kole co siedzi pasek rozrzadu.Kolo sie przesowalo bo widac rysy.Na szczescie klinek blokowal sie na krawedzi w ktorej powinien siedziec.Po ostatnich ogledzinach pasek byl przesuniety o 2 zabki.Szczescie w nieszczesciu.Tylko dziw chwyta ze s-ka wykrecila lepszy wynik od serii na 400 m.

_________________
Audi 90 2,3 NG + Blossssss


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 12:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
motoryzacja hehe dobrze ze sie tak skonczylo
ps. w ktra strone byl przesuniety pasek?
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 15:09:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
to było tak, ze przy ustawieniu znaku na kole zamahowym na 0, na wałku rozrządu było przesunięcie na znaku o dwa ząbki. Oczywiśncie pasek nie przeskoczył, tylko koło zębate przesunęło się względem wału korbowego.
Tak jakby wałki rozrządu późniły się względem wału. Na to wygląda, ze to było coś na wzór V-TEC bo sie fazy rozrządu przesuwały ;) i to niejednokrotnie bo wyło widać wyrobienie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: