.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 10:35:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 14:12:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
A nie wziołeś pod uwagę mozliwości że używka może ci po jakimś czasie paść ( bo nie wiesz jakiego użytkownika miała uzywana skrzynia). Z gruszki wymianisz tylko olej dynamicznie, ale żeby mieć 100% pewności co do miejsca awarii i jej skutków skrzynia w porządnym zakładzie musi zostać wyjęta. Ale tylko w dobrych i sprawdzonych servisach, bo inaczej to wiecej spieprzą niż naprawią ( to takie moje niemiłe doświadczenie :)).

A u szkopków to są firmy które montują skrzynie i dają nawet 2 letnia gwarancje na nie. W Polsce to dają max 3 do 6 miesięcy :). A i ceny automatów są u szkopków niższe, nie wiem tylko jak z robocizną.

A i wyszła mi w zyciu taka zasada. Jak będziesz oszczędzał przy naprawie automatu to nigdy jego nie naprawisz w 100% :)

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 21:38:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
Jara napisał(a):
A nie wziołeś pod uwagę mozliwości że używka może ci po jakimś czasie paść ( bo nie wiesz jakiego użytkownika miała uzywana skrzynia). Z gruszki wymianisz tylko olej dynamicznie, ale żeby mieć 100% pewności co do miejsca awarii i jej skutków skrzynia w porządnym zakładzie musi zostać wyjęta. Ale tylko w dobrych i sprawdzonych servisach, bo inaczej to wiecej spieprzą niż naprawią ( to takie moje niemiłe doświadczenie :)).

A u szkopków to są firmy które montują skrzynie i dają nawet 2 letnia gwarancje na nie. W Polsce to dają max 3 do 6 miesięcy :). A i ceny automatów są u szkopków niższe, nie wiem tylko jak z robocizną.

A i wyszła mi w zyciu taka zasada. Jak będziesz oszczędzał przy naprawie automatu to nigdy jego nie naprawisz w 100% :)


co do szkopów to bym sie tak nie zachwycał. W okularku 220cdi w serwisie merca zrobili automatyczna skrzynie biegów tak ze Panie Boze pozaluj. wzieli za to 4000ojro i po przejechaniu 1100km - czyli do Polski wsio sie rozj....ło. W Polsce kolo krzyknął 8kPLN. Facet pojechal do niemiaszkow do serwisu mesia pokazac im jak jego skrzynka wyglada. Chyba sie sadem skonczy. Moja zrobili za 4kPLN bo tez pomieszalem olej i przy okazji wymieniłem co trzeba bylo. Tak to jest jak ma sie automat po raz pierwszy :diabel:

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2005 08:14:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
Adzik napisał(a):
OPRÓCZ TEGO SKRZYNIA CHODZI DOBRZ TO ZNACZY NORMALNIE ZMIENIA BIEGI TYLKO SIE TAK JAKBY LEKKO SLIZGAŁA.
CO DO SPRAWDZENIA TEGO NA VAG TO SYSTEM ELEKTRONICZNY NIC NIE WYKAŻE PONIEWAZ JEST TO USZKODZENIE MECHANICZNE.
NO I TERAZ NIE WIEM CZY MOGE SIE ŁUDZIĆ ZE WYJECIE SKRZYNIE SPUSZCZENIE OLEJU ZE SPRZEGŁA I WLANIE NOWEGO ORYGINALNEGO OLEJU COŚ POMOZE. ZASTANAWIAM SIE DLATEGO PONIEWAŻ JEST TO KOSZT OKOŁO 700ZŁ JEZELI TO NIE POMOZE TO WYWALE W BŁOTO JEDNA TRZECIA CENY DRUGIEJ UŻYWANEJ. :(: JAK BYM DOŁAŁ ORYGINAŁ ODRAZU NIE MIAŁ BYM ŻADNYCH PROBLEMÓW :zly:


Jeżeli skrzynia ci się slizga to mogłes tez uszkodzic tarczki
mówiłeś wczesniej,że ubyło ci z niej oleju ok 0,5 L
to wystarczy żeby spalic tarczki i efekt bedzie własnie taki-ślizganie się skrzyni

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 17:45:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 08:54:01
Posty: 41
Lokalizacja: Olsztyn
mam pytanko odnosnie automatow

poprzedni wlasciciel mojego autka powiedzial ze poziom oleju w skrzyni sprawdza sie podczas pracy silnika na "P". Czy to prawda??

_________________
C4 2.8 automat 92r. (10.2005-05.2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 18:50:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2005 15:33:30
Posty: 35
Lokalizacja: Ropczyce k, Rzeszowa
Ja miałem podobny problem tz zmieszanie dwóch olejów przez nieznającego się mechanika i musiałem zrobić wymiane kinetyczną,czyli całego oleju.Jesli cię to interesuj to ci opiszę procedurę kkrok po kroku.

_________________
STANISŁAW
Audi A4 automat 1,9TDI 90KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 18:55:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2004 21:30:28
Posty: 494
Lokalizacja: Olsztyn
Jak możesz to opisz dokładnie co i jak. Ile litrów oleju potrzebowałeś aby przeprowadzić wymianę dynamiczną?

_________________
Obrazek
Audi A8 4.2 V8 quattro pakiet S8
Audi A2 1.4 2002
Audi 100 C4 2.8 V6 - było (2002 - 04.09.2005)
Audi 4 life!!!Homie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 18:58:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2005 08:54:01
Posty: 41
Lokalizacja: Olsztyn
chetnie poszytam bo mam male problemy... dziwne zmiany biegow...nie wchodzi na wyzsze biegi lub redukuje niespodziewanie i bez uzasadnienia... dolalem oleju zoltego (bo taki mialem) i sie poprawilo...ale po przejechaniu 500 km znowu szaleje... nie wiem jak powinno sie prawidlowo sprawdzac stan oleju...

_________________
C4 2.8 automat 92r. (10.2005-05.2008)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 19:23:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 20:57:17
Posty: 4
Lokalizacja: warszawa
Cześć może coś wtrące przerobiłem w życiu już chyba 10 automatów i jedyny do którego zalałem oryginalny fabryczny olej był jaguar XK8 nie znaleziono zamiennika a tak wszelkiego rodzaju ople chryslery dodge były zalewane odpowiednikiem innej firmy więc nie ma takiej możliwości jeżeli zalałeś odpowiedni zamiennik żeby coś się zwarzyło to nie są lata 80 gdzie olej każdy był inny .
olej sprawdzasz na ciepłym silniku po min 20 km jazdy i na bagnecie wiadomu w podziałce min max.
swoją drogą weź poprawkę że jeżeli olej który miałeś w skrzyni przelatał powiedzmy 150 tyś km i nie miał właściwości i to teraz może jest dobrze poszukaj kogoś z takim samym samochodem i się przekonaj.Być może i coś z... tym nie zalaniem do pełna .Filtr sie wymienia który znawca powiedział Ci że się myje ten który orzekł ,że olej sie zwarzył.Tyle mam do powiedzenia a moja stara 100 też na zamienniku lata właśnie dziś wymienili i jakoś lata wręcz lepiej niż przed wymianą.
P.S ze sprzęgła spust oleju ma tylko merc nawet stara 124 reszta wywalenie skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 19:27:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
przeman napisał(a):
mam pytanko odnosnie automatow

poprzedni wlasciciel mojego autka powiedzial ze poziom oleju w skrzyni sprawdza sie podczas pracy silnika na "P". Czy to prawda??


dokładnie tak

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 09:27:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2005 00:12:06
Posty: 65
Lokalizacja: Jezioro Czos
Może poniższe linki sięprzydadzą:
http://automat.pl/forum/
http://www.getriebe-frankfurt.de/kontakt_pl.html

_________________
B4 1.9 TDI aftomat
B5 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 08:31:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2005 15:33:30
Posty: 35
Lokalizacja: Ropczyce k, Rzeszowa
Przepraszam nie mogłem wcześniej!
Potrzeba mieć
1-olej GL -71141 lub ATF LT 71141 http://www.onex.pl/uwagi.html ok. 22 zł 10-12l
2- Filtr oleju zakładam że to skrzynia AG4 ja kupowałem 01m325429 VW audi
3 nowy wąż ogrodniczy z lejkiem ok. 0,6m fi 22mm
4-musimy dysponować kanałem lub podnośnikiem całego auta
5 klucze ,benzyna ekstrakcyjna,naczynia na stary olej,kawałek przeżroczystego węża chyba powyżej f30


UWAGA: Konwencja jest taka - PRAWA STRONA to strona NIE od kierowcy a OD PASAŻERA

Przejeżdżamy 2-3 km żeby troche rozgrzac
Myjemy myjką wys. Cisnieniową ASB
Ustawiamy auto do poziomu
Odkręcamy miskę olejowąASB
Luzujemy obejmy dwóch przewodów olejowych (bez tego nieda się odkręcić wszystkich śrub miski olejowej)
Wylewamy stary olej z miski (mierzemy ile było)
Wyciągamy stary filtr (nie jest przykrecany)
Wyciągamy magnes (obok korka przelewowego)
Bardzo dokładnie myjemy miskę ,uszczelkę gumową, magnes
demontujemy korek wlewowy
na koncu przemywamy benzyna ekstrakcyjną,suszymy(ma być idealnie czysta-laboratoryjnie)
Zakładamy nowy filter
Pasujemy wąż do wlewu i zatykamy bardzo starannie
Lekko nawilżamy olejem uszczelkę
Wraz z uszczelką montujemy z powrotem miskę
Wlewamy taką samą ilość oleju jaką wylaliśmy ok. 3.5l
Sledzimy jak idą przewody olejowe i obok chłodnicy po lewej stronie
Rozkręcamy lewy przewód olejowy
Nakoniec przewodu od strony chłodnicy zakładamy kawałek grubego węża
I wkładamy go do naczynia 5l
Teraz potrzebny pomocnik

Odpalamy silnik, dźwignia na "P"(ja dodatkowo powoli wajchowałem przezwszystkie położenia) i widzimy jak wypływa z węża brudny stary olej. Silnik pracuje około 20 sekund do pół minuty i widzimy że w wężu już są pęcherzyki powietrza czyli pompa już ssie powietrze. Gasimy motor i nalewamy pomiarem dokładnie dwa litry oleju.
Odpalamy silnik, wypompowujemy kolejne dwa litry oleju i jak zacznie pęcherzykować - gasimy i nalewamy kolejne dwa litry. W zasadzie wydawać by się mogło, że mamy olej zmieniony. I tak jest bo przepchaliśmy 6 litrów przez ASB - dwa na poczatku spuszczając, potem dwa z węża i kolejne dwa z węża.
Ale ja zalecem zrobić JESZCZE jedno przejście - wiec upuszczamy z węza kolejne dwa litry i nalewamy. Zakładamy z powrotem rurkę powrotu oleju z chłodnicy i odpalamy silnik patrząc ile mamy
Oleju
W tym celu odkręcamy korek przelewu oleju i uzupełniamy olej aż zacznie wyciekać(silnik pracuje położenie P)
Możemy na chwilę zakręcić korek powajchowac biegami a gdy ASB osiągnie 40-50 stopni C odkręcamy znowu żeby poziom oleju się prawidłowo ustalił
Zakręcamy na nowo i TYLE
Możeszzaczerpnąc jeszcze informacji z mojego postu na

http://forum.automat.pl/forum/viewtopic.php?t=7

_________________
STANISŁAW
Audi A4 automat 1,9TDI 90KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2006 20:20:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co napisałeś to na moje oko poprostu masz za mało oleju w skrzyni. Odkręć ten korek "z kominem" i na pracującym silniku dolej tego co lałeś aż się przeleje. Wtedy zakręć korek i zdaj relację z efektów. Jeżeli masz 4 biegowy zwykły automat to dobry olej nalałeś. Ma tam być Dextron II lub III (lepiej III) praktycznie dowolnej firmy.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: