.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:10:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi b4 1.9 tdi ładowanie aku.
PostNapisane: 08.lut.2006 09:19:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 08:10:56
Posty: 11
Lokalizacja: woj. Lubelskie
Witam. Mam taki problem niedawno wymieniłem akumulator w aucie i była okazja zmierzenia napięcia ładowania . Podpiałem miernik pod zaciski aku a tu niespodzianka 16,4v :?: zarówno na obciązonym odbiornikami jak i nie. Moze ktoś sie spotkal z takim zjawiskiem i cos poradzi :D . W instrukcji akumulatora pisze, że napięcie ładowania max. to 14,4V ja mam trochę wiecej , szkoda byłoby zarabac aku. Jak sie popsuje to nie uznaja gwarancji :(: . Mój typ to padniety regulatar napięcia ale tak na 100% to niewiem). Jeszcze jedno pytanko , czy zeby dobrac sie do reg. napięcia w audi b4 1.9 tdi trzeba wyjac alternator (BOSH 70A) :?: bo jest w fatalnym miejscu, a i jak poluzowac napinacz paska alternatora, dodam jeszcze że auto jest z 92r. za pomoc dzieki. :diabel:

_________________
Diesel ponad wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 09:49:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Miernik napewno sprawny ? Zmierz napięcie innym o mniejszej impedancji wewnętrznej.
2. Odłacz wszelkie odbiorniki i pomierz napięcie na samym akumulatorze.
Napięcie powinno wynosić ok 14,4 -14,8 max

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 10:03:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 08:10:56
Posty: 11
Lokalizacja: woj. Lubelskie
baskecior napisał(a):
1. Miernik napewno sprawny ? Zmierz napięcie innym o mniejszej impedancji wewnętrznej.
2. Odłacz wszelkie odbiorniki i pomierz napięcie na samym akumulatorze.
Napięcie powinno wynosić ok 14,4 -14,8 max

Dzięki za odpowiedz ale dla porównania mierzyłem tym miernikiem napiecie w oplu brata i pokazuje 14,5V , wiec jest chyba dobry , a ile powinno byc na samym akumulatorze, i czy jazda z tak ładowanym aku nic nie popsuje :?: zmierze jeszcze akumulator.

_________________
Diesel ponad wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 16:53:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 08:05:42
Posty: 108
Lokalizacja: Olsztyn
dobrze kombinujesz ze to reg .napiecia bo rzadko sie zdarza by generator robil cuda :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 09:13:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 08:10:56
Posty: 11
Lokalizacja: woj. Lubelskie
nobody napisał(a):
dobrze kombinujesz ze to reg .napiecia bo rzadko sie zdarza by generator robil cuda :diabel:

Tylko jak sie do niego dobrac i jak go wyjac moze ktos to juz robił , bo auto juz swoje lata ma a prawdopodobnie nikt tam nie zagladal od czasu wyjazdu z fabryki , więc pewnie i szczotki do wymiany :( . Tylko jak to wyjać :?: Pomóżcie klubowicze :):

_________________
Diesel ponad wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2006 10:32:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
W alternatorze Boscha regulator mocowany jest na dwie śrubki .Jeżeli masz nowy typ alt. to regler jest zasłonięty osłoną jarzeli stary to jest on na wieszchu.W obu przypadkach szukaj od tyłu alternatora.
Najlepiej było by go wymontować ,wtedy masz eleganckie dojście do śrub.Na autku też można go wymienić tyle że trzeba trochę więcej się nagimnastykować.
Reglery boscha były produkowane w dwóch typach,prosty i odsunięty ten drugi jest tańszy i kosztuje około 25 zł a ten drugi około 50zł
Pozdrawiam
Sprawdz jeszcze tętnienie alternatora to też jest ważne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 07:46:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2006 08:10:56
Posty: 11
Lokalizacja: woj. Lubelskie
ADAM 12 napisał(a):
W alternatorze Boscha regulator mocowany jest na dwie śrubki .Jeżeli masz nowy typ alt. to regler jest zasłonięty osłoną jarzeli stary to jest on na wieszchu.W obu przypadkach szukaj od tyłu alternatora.
Najlepiej było by go wymontować ,wtedy masz eleganckie dojście do śrub.Na autku też można go wymienić tyle że trzeba trochę więcej się nagimnastykować.
Reglery boscha były produkowane w dwóch typach,prosty i odsunięty ten drugi jest tańszy i kosztuje około 25 zł a ten drugi około 50zł
Pozdrawiam
Sprawdz jeszcze tętnienie alternatora to też jest ważne

Dzięki wielkie za podpowiedz zrobilo się cieplej to bede mógł wejsc pod auto, alternator mam nowszy bo jest zabudowany od tyłu i nic nie widac :( .Sprubuje bez wyjmowania ale będzie ciężko fatalny dostep :zly: . A jeszcze jakby mi ktos podpowiedział jak poluzowac napinacz ppaska alternatora :?: to tak na wszelki wypadek jakbym go musiał wyciagnąc

_________________
Diesel ponad wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2006 08:35:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Michal 1 napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
W alternatorze Boscha regulator mocowany jest na dwie śrubki .Jeżeli masz nowy typ alt. to regler jest zasłonięty osłoną jarzeli stary to jest on na wieszchu.W obu przypadkach szukaj od tyłu alternatora.
Najlepiej było by go wymontować ,wtedy masz eleganckie dojście do śrub.Na autku też można go wymienić tyle że trzeba trochę więcej się nagimnastykować.
Reglery boscha były produkowane w dwóch typach,prosty i odsunięty ten drugi jest tańszy i kosztuje około 25 zł a ten drugi około 50zł
Pozdrawiam
Sprawdz jeszcze tętnienie alternatora to też jest ważne

Dzięki wielkie za podpowiedz zrobilo się cieplej to bede mógł wejsc pod auto, alternator mam nowszy bo jest zabudowany od tyłu i nic nie widac :( .Sprubuje bez wyjmowania ale będzie ciężko fatalny dostep :zly: . A jeszcze jakby mi ktos podpowiedział jak poluzowac napinacz ppaska alternatora :?: to tak na wszelki wypadek jakbym go musiał wyciagnąc


Pasek jest napinany napinaczem sprężynowym który mieści się po drugiej stronie pręta napinającego.
Aby zluzować pasek musisz breszką/rurką lub kluczem odciągnąć napinacz w stronę przeciwną napinania.I to jest cała filozofia.
Pozdrawiam :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: