.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 12:08:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: GT 5S wymiana silnika
PostNapisane: 15.lut.2006 14:09:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:05:53
Posty: 10
Lokalizacja: Wroclaw
Witam!

Mam Audi Coupe 1,9 GT 5S z 1981roku(zagazowana), mialem problemy z przegrzewaniem sie silnika, wymienliem glowice bo byla peknieta(kupilem inna, dalem do sprawdzenia i planowania). Niedlugo po tym (ok miesiac) zauwazylem olej w plynie chlodzacym. Obstawiam wiec szczelony blok. Dlatego tez chcialbym wymienic silnik, jednak nielatwo trafic gaznikowa piatke w dobrym stanie. Wiele jest natomiast silnikow na wtrysku. Zastanawiam sie czy da rade przelozyc do takiego silnika kolektor ssacy od modelu gaznikowego, jesli tak to pozostaje jeszcze sprawa pompy paliwowej ktora we wtrysku jest elektryczna(zawsze?)
Raczej nie chce zakladac do siebie wtrysku bo dojdzie zapewne wiele malych drogich czesci bez ktorych nie pojade(?).
Stary silnik chcialem zajezdzic ale on ciagle zyje. Ostatnie 50tys przejechalem na oleju z woda. Niestety z dnia na dzien jest coraz gorzej i coraz czesciej musze wylewac olej ze zbiorniczka wyrownawczego. Chce zostac przy tym aucie (mam je ponad 6 lat i bardzo je polubilem), dlatego musze kupic jakis silnik. Jesli ktos to juz przerabial to bardzo prosze o podpowiedzi jaki silnik kupic i jakie beda trudnosci przy przeszczepie tzn co trzeba bedzie jeszcze dokupic. Interesuje mnie najtansze rozwiazanie bo niedawno robilem blacharke i lakier co troche kasy pochlonelo.
Od razu napisze ze nie chce sie pozbywac tego auta a doprowadzic je do jak najlepszego stanu w miare mozliwosci oryginalnego.

Za wskazowki i sugestie z gory dziekuje
Pozdrawiam
Piotrek

_________________
Coupe 1,9 gt 5S 81' mam je od 99roku, kupilem zlom "nie na chodzie" i od tego czasu tocze z nim nierownna walke:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2006 20:53:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Jak byś znalazł jakies nie zajezdzone 2,1 np KE, WC, to moglbys przelzyc glowice z 1.9 ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 00:08:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=29714

to jest 2,0 5 cylindrow, z tego co wiem za spoko kaske :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 07:16:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
emte napisał(a):
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=29714

to jest 2,0 5 cylindrow, z tego co wiem za spoko kaske :)


Ta ale to ma wtrysk, a kolega nie chce sie w to bawić :)

Średnice tloka ma inna niz w 1.9/2.1 wiec nie wiem czy glowica z 1.9 podpasuje?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: GT 5S wymiana silnika
PostNapisane: 16.lut.2006 10:02:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jest to wszystko do zrobienia.
Ja u siebie mam taką żeźbę zrobioną.
Miałem silnik 1,9 WH na gaźniku (i mam go dalej) .W chwili obecnej wsadziłem 2.2 KU.Przeróbka nie jest wielka.Kolektor wydechowy musi pasować a przy głowicy od wtrysku zaślepieasz obsady wtrysku i podciśnienie które mieści się między 2 a 3 kanałem ssącym.Jezeli tego nie zrobisz silnik zacznie zasysać wodę przez kanał wodny w kolektorze ssącym.
Kwestię paliwa rozwiązałem bardzo szybko.Usunąłem cała instalację paliwową i śmigam tylko na LPG.
Można zamontować pomkę paliwa ale to wiąże się z przeróbką obudowy głowicy i zmianą wałka rozrządu.
Jak chcesz to mam głowicę od 1,9 po regeneracji w 2003 r.
Było wszystko wymieniane + planowanie +szlifowanie gniazd zaworowych+ wymiana popychaczy i regulacja na płytkach.
Jak masz jeszcze jakieś pytaniqa to śmiało.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2006 15:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:05:53
Posty: 10
Lokalizacja: Wroclaw
Adam bardzo dziekuje za odpowiedz, wygląda na to że zrobię tj piszesz i będe szukał takiego właśnie silnika

mam jeszcze pytanie:
czy sprzęgło jest takie same, tzn ja mam silnik WN, sprzęgło na linke. Czy łożysko oprowe, łapa, docisk, tarcza róznią sie czy wystarczy przekręcic wszystko

_________________
Coupe 1,9 gt 5S 81' mam je od 99roku, kupilem zlom "nie na chodzie" i od tego czasu tocze z nim nierownna walke:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2006 07:32:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Różnica może być tylko w łożysku pilotującym w wale.
Reszta powinna pasować.
Wszystkie A100 pięciocylindrowe miały hydrauliczne sprzęgło.
Jak coś pytaj .najlepiej na PW
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 13:21:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lut.2006 22:05:53
Posty: 10
Lokalizacja: Wroclaw
dziękuje za pomoc

Adam12 napisałem Ci pytanko na PW, nie wiem czy doszło :?:
jak coś to drbig@kn.pl
dzięki
pozdrawiam

PS na allegro jest coś takiego: aukcja nr 87512420
może ma ktoś pojęcie czy ten silnik nie jest "za nowy" do mojego pojazdu tzn. czy nie ma jakichś istotnych zmian w stosunku do starszych silników(rozmieszczenie kanałów dolotowych/wylotowych) które uniemożliwią przekręcenie mojego osprzętu

wśród ogłoszeń jest dużo silników NG, czy różnią sie one dużo od np. KU, KV, czy różnica jest w pierdołach?

_________________
Coupe 1,9 gt 5S 81' mam je od 99roku, kupilem zlom "nie na chodzie" i od tego czasu tocze z nim nierownna walke:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: