.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 19:13:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AEB] Ciśnienie oleju - prawidłowe?
PostNapisane: 21.lut.2006 11:51:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
Witam, wczoraj zalałem nowy olej Mobil1 5W50 i przy okazji zamontowałem czujnik ciśnienia oleju. Wartości jakie mi pokazuje to:
bieg jałowy (ciepły silnik) 1-1,5 bara
jazda max 4,5 bara.
Czy te wskazania są prawidłowe? Silnik 1.8T AEB. Auto ma przejechane 145tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 12:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
a chociaz dobrze wskazują te wskazniczki? 1 bar na wonych to nie jest najszczesliwiej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 12:30:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2005 23:44:28
Posty: 392
Lokalizacja: Stolica
Lukasik napisał(a):
a chociaz dobrze wskazują te wskazniczki? 1 bar na wonych to nie jest najszczesliwiej.

a jak to sprawdzic czy dobrze? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 12:43:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 22:14:09
Posty: 118
Lokalizacja: mazowieckie
A4VTG napisał(a):
Lukasik napisał(a):
a chociaz dobrze wskazują te wskazniczki? 1 bar na wonych to nie jest najszczesliwiej.

a jak to sprawdzic czy dobrze? :)


Pojechać do warsztatu i sprawdzić manometrem :peace:

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.0 16V ACE
A6 C5 1.8 TURBO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 13:01:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2006 04:54:16
Posty: 26
Lokalizacja: poznan
nie mam pojecia, czy sa prawidlowe, ale u mnie przy oleju 10w-40 mam cisnienie kolo 2,5-3 podczas jazdy nie miesci sie w skali. nie wiem czy 1-1,5 to odpowiednio, ale w zadnym moim audi nie mialem tak malego, a slyszalem, ze na biegu jalowym nie powinno byc mniejsze niz 2 atmosfery ;)

_________________
Kuba- audi coupe b4 2,8 v6 176 km... :D:D w pelnej wersji :D:D:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 13:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
w moim przypadku, gdy olej jest rozgzany do tempertaury ok. 90 stopni,
rowniez pokazuje ok 2 bar.
Zastanawiam sie czy to prawidlowa wartosc, bo ktos kiedys mi mowil ze powinno byc 1 ..

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 14:26:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2006 04:54:16
Posty: 26
Lokalizacja: poznan
1 to na bank za malo. moj stary mercedes (z1971) ma kompresje rzedu5 atmsfery najlowm prz ozgrznym.... to oki!! nie masz sie czym martwic
:D :diabel:

_________________
Kuba- audi coupe b4 2,8 v6 176 km... :D:D w pelnej wersji :D:D:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2006 14:27:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2006 04:54:16
Posty: 26
Lokalizacja: poznan
kurde mialobyc 3 a nie pieciu.... sorki

_________________
Kuba- audi coupe b4 2,8 v6 176 km... :D:D w pelnej wersji :D:D:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 08:00:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Książkowo to chyba 1.8 bar przy 2100obr/min a minimalne na wolnych 0,8 bar. Tylko to już są wielkości krytyczne przy których palą sie kontrolki i piszczy bręczyk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 08:59:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak mi w starym silniku popekaly pierscienie to na wolnych bylo w granicach troche ponizej 1 bara, moze 0,8 to juz silnik zaczynal pracować jak sieczkarnia.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 15:53:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
Znalazłem temat przypadkowo i pozwolę sobie odświeżyć. Sprawdzałem swoje zegarki manometrm i wskazują OK ;) Ciśnienie po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym 2.2 pod obciążeniem 4.5 - 5.6. Wszystko w barach. Olej półsyntetyk :/

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 16:05:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2006 13:09:18
Posty: 10
Lokalizacja: Toruń
Nie wiem jakie powinno byc prawidlowe ale moge powiedziec co mi pokazuje wskaznik..
Dzisiaj wymienilem olej(caly czas jezdze na 15w40, shell) wiec mam pewne porownanie bo wczesniej znacznie przekroczylem limit jazdy na starym oleju :)
Reasumujac(podaje dane przy mocno rozgrzanym silniku):
1. Przed wymiana oleju(tzn przy zuzytym oleju) na biegu jalowym pokazywalo minimum troche ponad 2 bary. Gdy podkrecilem troche obroty cisnienie wzrastalo max do ok 4 barow.
2. Po wymianie. Bieg jalowy - 4,5-5 barow, minimalne przygazowanie = ponad 5 barow(chyba przekracza skale bo jest do 5)

Mam nadzieje ze to pomoze, chociaz nie wiem w jakim stopniu mozna polegac na tym wskazniku. Jak dla mnie to bedzie teraz miernik stanu oleju - cisnienie=2 - wymiana oleju konieczna:D

Pozdrawiam

_________________
AUDI 100 cygaro, 2.0, 90r., zagazowany :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 16:30:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
sprawdź sobie po przekręceniu zapłonu jak ustawia się wskazówka ciśnienia oleju bo u mnie stoi 5MM od "0" i przy rozgrzanym motorze ciśnienie to 1.5bar ale nawet jeśli byś miał na wolnych 1bar to nie łam się bo tyle podaje instrukcja audi na wolnych obrotach pozdro :diabel:

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 16:36:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
a gdzie sie dokładnie podłacza manometr żeby sprawdzić ciśnienie oleju?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 16:41:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
i jeszcze jedno wg instrukcji:
-na wolnych wartość krytyczna 0.3bara/brzeczyk i kontrolka/
-przy prędkości obrotowej wału korbowego 2150p/s miniumum 1.8bara/również brzęczyk i lampka/
-rozgrzany wolne wartość 1bar
jeśli twoja audiczka spełnia te kryteria 'no stres'
pozdro fanów marki

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 17:11:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
a jeśli cały czas pali mi się kontrolka oleju a na głowicę ani grama nie daje - to pytanie : czy na 100% poszła pompa oleju? wdusiłem jakiś kapsel na wolnym mocowaniu od wałka rozrządu i nie mogę go wyjąć spowrotem czy to ma jakiś związek???? pomóżcie bo zielony jestem a nie mogę odpalać bo głowicę przytre[/list]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 06:44:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
ramones napisał(a):
a gdzie sie dokładnie podłacza manometr żeby sprawdzić ciśnienie oleju?????


manometr wkreca sie zamiast swiecy zaplonowej na czas pomiaru.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 06:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
klax napisał:
Cytuj:
manometr wkreca sie zamiast swiecy zaplonowej na czas pomiaru.
:peace:

Ciśnienia oleju to tu nie zmierzysz. No chyba że nie masz już pierścionków :diabel:

ramones -> w jakim silniku? Poza tym w każdym warsztacie poradzą sobie z pomiarem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 07:10:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
qrde, ale gafa....fakt
tak to jest jak sie cos robi na szybko

zasugerowalem sie czyms innym :):

moj blad.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 07:34:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 11:18:58
Posty: 17
Lokalizacja: chojnice
silnik 1.8 cygaro. kurde pompa padła czy cóś bo nie mam w ogóle ciśnienia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: