.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 22:35:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] Problem - zacina się licznik kilometrów
PostNapisane: 21.lut.2006 19:21:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2006 19:04:39
Posty: 7
Lokalizacja: Podkarpacie Zachodnie
W mojej B4 mam dziwny problem - otóż zacina się licznik kilometrów (dzienny) a razem z nim zacina się główny licznik. Nie wiem co to jest za przycisk najbardziej po prawej stronie (obok przycisku licznika dziennego) bo jak go mocno przycisnę to uruchamia się zliczanie kilometrów, ale bardzo często się zacina. Jest to bardzo wkurzające, bo nie mogę sprawdzić ile dokładnie spala moja poczciwina.
Sorki za chaotyczny opis, ale może ktoś potrafi mi pomóc.
Pozdrawiam wszystkich Władców pierścieni.

_________________
AUDI B4 2,0 LPG - to je ono !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 00:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lut.2006 12:52:09
Posty: 15
Po prawej stronie jest kruciec do korekty wskażnika paliwa aczkolwiek trzeba mieć spec. przejściówkę , aby tą korekte wykonać bez rozbierania licznika.
Prawdopodobnie ktoś robił korektę przebiegu i teraz się zlicznie kilometrów zacina.
Radzę szybko naprawić bo padnie silniczek krokowy który napędza mechanizm zlicznia kilometów, u mie tak właśnie było .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 09:34:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2006 19:04:39
Posty: 7
Lokalizacja: Podkarpacie Zachodnie
No ale co ma ten króciec korekty paliwa do zliczania kilometrów, tzn. jak wyzeruję licznik dzienny i poprzyciskam mocno ten od korekty paliwa to zliczanie się uruchamia, ale za jakiś czas się przycina więc znowu przyciskam ten od paliwa i tak w kółko.
Co do cofania licznika to nie wierzę, że u mnie było robione bo auto kupiłem w Bawarii od Niemca u którego pracowałem i znałem dobrze to auto.

_________________
AUDI B4 2,0 LPG - to je ono !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 11:05:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
Korektor nie ma nic wspólnego z licznikiem, żeby nieco zmienić wskazanie trzeba to pokrętło czums troszkę wyciągnąć, tak by zaczęło sie nieco ciężej obracać. To, że cos tam pokręciłeś, poprzyciskałeś i na trochę licznik ruszał wskazuje na tzw. zimne luty ( szukaj ) bułka z masłem. ;)

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 19:16:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
dokładnie. Jeśli mocne dociskanie coś zmieniło, znaczy, że coś nie kontaktuje. Rozebrać, wyczyścić styki i spróbować jeszcze raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 20:05:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
Mam pytanko ,wskaznik paliwa mi świruje... źle pokazuje jak go stuknę ,to wraca do normy ,a po mencie znow swiruje...jak jade pod góre czy z góry to tez lata jak porąbany.... Jak go skorygowac ,bo to jest cos z ze wskanznikiem ,a nei z plywakiem ,jak to rozkrecic czy co... kurcze jutro mam wolne (urlop) a nikt penwie nie odpisze :)
Tak pozatym...chcialem sie pochwalic ,ze docieram silnik...dzis pojechalem do zakopanego... zrobilem wsumie przez te pare dni 400 km ,jezdze na bp 98 ,i spalil mi z czego to bylo miasto na maxa (2km) i trasa do zakopanego w korkach.... . 7.9 L/100km !!!!! Teraz mysle jak wywalic gaz :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 20:40:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
7.9/100? Prawie jak diesel.

co znaczy, że świruje/lata?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 20:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2005 22:54:12
Posty: 944
Pomyslalem o wymontowaiu LPG :) Auto chodzi miodzio... niegazuje go bo jezdze 1.5 -3 k. ale dzis wyprzedzalem wracajac z zakopanego cosik.... jakoms renault 19 i dałem mu troszke (czyli 4 bieg z 1.3k do 3k oczywiscie) i poszedł jak torpeda :) niemoge sie doczekac jak zrobie to upragnione 1000 km.....i wciesnę mu na wielickiej :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 21:03:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Jak dziecko :):

Co z tym wskaźnikiem? może po prostu nie łączy? One mają bardzo dużą inercję, i dlatego może sobie latać przy braku kontaktu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 21:35:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
sadki napisał(a):
dokładnie. Jeśli mocne dociskanie coś zmieniło, znaczy, że coś nie kontaktuje. Rozebrać, wyczyścić styki i spróbować jeszcze raz.


Nie przeczyścić, tylko przelutować, stawiam na oberwany silnik krokowy liczników :) . Potrzebne "torxy :(: ", płaski wkrętak starannie dobrany do śrubek tarczy zegarów :zly: , a to jak się za to zabrać można wyszukać ;)

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 21:43:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Ja pisałem o wskaźniku paliwa, nie o liczniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 22:03:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2005 19:35:05
Posty: 170
Lokalizacja: Łódź
Tylko Chuck Norris się nie myli :peace:

_________________
b49226v6zmrozemsekwalpgzawodowofotografujęspawamkwasówkęialuminium.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 22:08:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lut.2006 12:52:09
Posty: 15
Ja nie twierdze że kruciec do korekty paliwa ma coś wspólnego ze zliczniem kilometrów.Tylkocię infor. że ten całkiem po prawej służy do kor. paliwa.
Mi się zlicznie kilometrów zacinało w momencie ,gdy na stacji zatankowałem paliwo i po tym zerowałem dolny licznik po czym ruszyłem i nie działało zlicznie ani na dolnym ani na górnym liczniku. Po paru kilometrach licznik zaczynał normalnie działać. Zdarzyło mi się tak trzy razy po czym całkiem padł.
I nie były to zimne luty tylko wysiadł silniczek który napędzł ten mechanizm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 19:48:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2006 19:04:39
Posty: 7
Lokalizacja: Podkarpacie Zachodnie
Dzięki za wasze podpowiedzi. Wydaje mi się, że to przycinanie jest spowodowane wyrobieniem "trybików" przy liczniku dziennym kilometrów. Pewnie trzeba będzie rozebrać cały panel liczników, obejrzeć, przedmuchać, przeczyścić. Trochę się boję bo nigdy tego nie robiłem, ale pojadę do kumpla to może coś poradzimy. ponadto poszperam na forum, może coś znajdę w tym temacie.

Na marginesie: moja ślicznotka coś ostatnio duzo LPG pije (pewnie 14-15 litrów) a wcale nie daję jej bardzo w kość . Trzeba jechać do regulacji instalki gazowej, no i pewnie świeczki wymienić.

_________________
AUDI B4 2,0 LPG - to je ono !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 00:12:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Sądzę, że jeśli się zacina, to na 90% nie z powodu brudu. Jeśli to wina trybów, to był kręcony. Jeśli nie był kręcony, szukaj w elektronice.
Takie moje zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 01:40:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> to typowa usterka w licznikach 80tek - poprostu wymien licznik lub sam modul predkosciomierza. Tylko dopasuj odpowiedni :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 21:18:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2006 14:31:19
Posty: 12
Lokalizacja: Ełk
U mnie całkiem padł licznik ogólny kilometrów stanął równo na 200 tys.i ten dzienny też stoi.
powiedzcie czy samemu brać sie za naprawe czy to więcej robotki
Może ktoś będzie chciał napisać gdzie do tego sie zabrać od czego zaczać?
Troche kicha bo olej niedługo musze zmienić a tu.... lipa. :D

_________________
B4 1,9 TDI 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 21:29:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Na 100% nie jest to wina wytartych trybików, no chyba że ma przejechane 1 500 000km, najprawdopodobnie jest to wina zimnych lutów albo silniczka

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 06:23:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2006 14:31:19
Posty: 12
Lokalizacja: Ełk
Jak sie dobrac do licznika kilometrów? żeby go wymienić
pzdr

_________________
B4 1,9 TDI 1992


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 08:04:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 19:01:22
Posty: 35
Lokalizacja: Gradki k Olsztyna
Auto: Audi D3
U mnie tez tak bylo, zacinal sie i nic nie dalo sie zrobic,raz dzialal raz nie, chyba jakis rabek na jednym trybie sie wydobil i obmykal bo silniczek caly czas dzialal, kupilem drugi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: