.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 21:50:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki opór w krokowcu???
PostNapisane: 22.lut.2006 14:39:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Witam jak już wcześniej wspominałem mam problemy z wolnymi obrotami. Wiadomo też że przyczyną jest elektromagnes , bedacy częścią zaworu sterującego pracą na biegu jałowym. Problem w tym że pomimo usilnych poszukiwań nie udało mi sie znaleźć jakiejś używki (nowy za drogi- wiadomo), więc postanowiłem wmontować coś podobnego. Mój motorek to 2,3 20 V (7A) i tam przed 1990 rokiem montowali zaworki (krokowce) firmy HITACHI i właśnie u mnie taki siedzi. A co do tego zastępczego to znalazłem od opla też HITACHI z wyglądu taki sam.
Problem w tym, że nie wiem jaką rezystancję ma ten oryginalny elektromagnes z mojej niuni (nie można zmierzyć) a po zamontowaniu zastępczego nie chciałbym spalić jakiegoś układu w kompie. Zatem jeżeli ktoś z Was moi drodzy klubowicze ma taki sam silniczek to prosiłbym o POMOC w ustaleniu rezystancji tego elektromagnesu. Z góry WIEEELKIE DZIĘĘKI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2006 18:53:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
możesz zastosować nawet z NG, rezystancją się nie przejmuj Ecu ci na 100% nie padnie chociażby krokowiec miał zwarcie.

Pamiętaj jednak o właściwym sposobie ustawienia wolnych obrotów.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 10:45:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
O to spoko właśnie miałem dylemat czy od NG też by pasował miałem nawet możliwość kupna takiego. A jeżeli chodzi o te wolne obroty to jak je sie ustawia można to zrobić samemu ??? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 11:25:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
uklad stabilizacji wolnych obrotow sam zadba o odpowiednie wolne obroty przy pomocy "krokowca". podlacz mu np 1,5v bateryjke tylko nie rozladowaną i sprawdz czy sie uchyla.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 18:07:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Podłączyłem 1,5 V i nisio nie drgnęło tak mi sie wydawało że to troche za małe napięcie. Potem poszło 12 V i zaworek pięknie sie otworzył. Ale to na sucho potem podłączyłem do wtyki w silniku tam gdzie krokowiec powinien byc włączyłem zapłon i nic. Nie wiecie jaki powinien być prąd na wyjściu we wtyce po włączeniu zapłonu. Bo coś mi sie wydaje że u mnie to troche jest za mały :( A tu już sie robi problem bo wtedy by sie zanosiło na większą naprawe - LIPA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 08:20:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
saczo napisał(a):
Podłączyłem 1,5 V i nisio nie drgnęło tak mi sie wydawało że to troche za małe napięcie. Potem poszło 12 V i zaworek pięknie sie otworzył. Ale to na sucho potem podłączyłem do wtyki w silniku tam gdzie krokowiec powinien byc włączyłem zapłon i nic. Nie wiecie jaki powinien być prąd na wyjściu we wtyce po włączeniu zapłonu. Bo coś mi sie wydaje że u mnie to troche jest za mały :( A tu już sie robi problem bo wtedy by sie zanosiło na większą naprawe - LIPA


sprawdz czy krokowiec wogole dostaje sterowanie. zamiast krokowca wstaw taki zaworek jak do regulacji gazu (ze srubką) i ustaw delikatnie uchylony 1-2mm , a do silnika krokowego podlacz wtyczke i trzymaj go w reku i obseruj czy sie rusza na odpalonym samochodzie gdy zmieniasz obroty przepustnicą lub skrecasz ponizej 800 srubką ktora dostawiles.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 14:28:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2006 14:02:22
Posty: 42
Lokalizacja: Płońsk
Noi tak jak przypuszczałem zrobiłem tak jak radzisz i nic. Zero napięcia na włączonym silniku. Zawór biegu jałowego nawet nie drgnął. Podobno to może byś sterownik wolnych obrotów (tak gdzieś przeczytałem) ale nie mam pojęcia gdzie on może być. A może jakaś inna przyczyna takiego stanu. HEEEEELP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 14:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
saczo napisał(a):
Noi tak jak przypuszczałem zrobiłem tak jak radzisz i nic. Zero napięcia na włączonym silniku. Zawór biegu jałowego nawet nie drgnął. Podobno to może byś sterownik wolnych obrotów (tak gdzieś przeczytałem) ale nie mam pojęcia gdzie on może być. A może jakaś inna przyczyna takiego stanu. HEEEEELP


sterownik jest w nogach kierowcy, jak odkrecisz tam jest troche przekaznikow i ten sterownik.

przyszlo mi jeszcze do glowy, ze moze jakiś bezpiecznik wywaliło, sprawdzałes?

A moze jeszcze jedna sprawa, byc moze ten silniczek jest "zakleszczony" , i odpuszcza dopiero jak mu podales pelne 12V, powinien bez wiekszych zaciec sie ruszac. podlacz jeszcze jakąś małą 1-2W zaroweczke do wtyczki i zobacz czy sie zaswieci albo bedzie zmieniala jasnosc _ to po to zeby zobaczyc czy jakikolwiek sygnał sterujacy ze sterownika dochodzi.

a jak nie to szukaj po schematach co i jak, dlaczego nie działa.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: