.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 16:45:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 21:00:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Castrol jest mega wyśmienity ale TWS do sportu. A inne magnateki to sie nadają w wozie drabiniastym piasty smarować...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 21:02:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wypada mi sie tylko zgodzic z Rogalem ... :/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 21:10:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
baskecior napisał(a):
Wypada mi sie tylko zgodzic z Rogalem ... :/


a to peszek ;-)

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 22:09:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
Sęk jest w tym, że jedyny olej jaki znam (Castrol) ma udokumentowane ekspertyzy-diagnozy po których nastąpiła awaria na 100% z jego winy np. u mnie.
Diagnoza w serwisie oficjalna wraz ze zrzuceniem głowic kosztowała mnie
1000zł, a nie naprawiono mi go w ramach reklamacji, ponieważ nie zalałem podczas przeglądu zalecanego przez nich SLX-a, a dostarczony przez siebie wcześniej wymieniony RS 0W40.
Zrezygnowałem z SLX, gdyż szybko go ubywało pomimo kompletnego braku wycieków, moim zdaniem za szybko.
Innym naprawiano przeważnie w ramach reklamacji np. to samo było
w nowym Pasku 2.0TDI (pompa oleju) i w A3 1.8T.
Myślałem, że dam se po pysku za ten straszliwy błąd :(
Zredukowałem tylko koszty naprawy, i zawarłem w nich przy okazji duży przegląd i wymianę rozrządu.
Nawet Lotos jest lepszy, gdyż znam przypadki zalania nim motorów
2.5 TDI bez żadnych skutków ubocznych.
Wszystkie są dobre aby nie Castrol :!:
Pozdro :peace:
P.S.
I żeby nie takie mrozy to bym jeżdził dalej, bo by nie wylazło, aż do następnej zimy.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 22:18:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Jeżeli mogę coś wtrącić według mnie najleprzym olejem z jakim miałem stycznośc jest MOTUL . Bez róznicy czy mineralny czy syntetyk , niestety nie ma go w srzedaży detelicznej tylko warsztaty lub wybrane hurtownie w łodzi jest na ul. Lipowej i jeszcze jedno tani nie jest .Pare linków które na szybko udało mi się znaleśc http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/8100_etech_lite.htm
http://www.motul.fr/uk/conseils/index.html
W ludzkim języku czyli w polskim nie udało mi się nic znaleść .Szukajcie a znajdziecie ja nie mogłem ;)
Chyba polska http://www.motul.pl/motul.htm

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Ostatnio edytowano 23.lut.2006 22:54:35 przez kinyo, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2006 22:26:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
darm napisał(a):
Sęk jest w tym, że jedyny olej jaki znam (Castrol) ma udokumentowane ekspertyzy-diagnozy po których nastąpiła awaria na 100% z jego winy np. u mnie.
Diagnoza w serwisie oficjalna wraz ze zrzuceniem głowic kosztowała mnie
1000zł, a nie naprawiono mi go w ramach reklamacji, ponieważ nie zalałem podczas przeglądu zalecanego przez nich SLX-a, a dostarczony przez siebie wcześniej wymieniony RS 0W40.
Zrezygnowałem z SLX, gdyż szybko go ubywało pomimo kompletnego braku wycieków, moim zdaniem za szybko.
Innym naprawiano przeważnie w ramach reklamacji np. to samo było
w nowym Pasku 2.0TDI (pompa oleju) i w A3 1.8T.
Myślałem, że dam se po pysku za ten straszliwy błąd :(
Zredukowałem tylko koszty naprawy, i zawarłem w nich przy okazji duży przegląd i wymianę rozrządu.
Nawet Lotos jest lepszy, gdyż znam przypadki zalania nim motorów
2.5 TDI bez żadnych skutków ubocznych.
Wszystkie są dobre aby nie Castrol :!:
Pozdro :peace:
P.S.
I żeby nie takie mrozy to bym jeżdził dalej, bo by nie wylazło, aż do następnej zimy.


Mam kolege w serwisie Toyoty - przez SLX`a duuuuuużo świeżych silników naprawiali - naprawy główne :!: SLX to strasznie rzadkie gó.no... dlatgo też przez to ubywało Ci go szybko...

_________________
diesel - silnik z duchem -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 06:32:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Rogal napisał(a):
baskecior napisał(a):
Wypada mi sie tylko zgodzic z Rogalem ... :/


a to peszek ;-)

Nie spróbujesz , nie posmakujesz ...:/
Peszek minął jak Castrol w kanał odpłynął ... ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 14:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 16:31:30
Posty: 10
Lokalizacja: malopolska
Spróbuj Valvoline Maxlife 5W/40. Pełny syntetyk, ale nie roszczelni ci silnika. Sam na takim jezdze i jestem zadowolony. Cena ok 40-45 zł za litr.

_________________
było A8
jest A4 2,5 TDI AFB 99 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 15:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2006 19:40:13
Posty: 392
Lokalizacja: Szczecin
Kupiłem Audi A6 2.5 TDI z przebiegiem 220 tys. i przyszła pora na wymianę oleju. Na wywieszcze w komorze silnika było tylko napisane, że był zalany 10W40. Nie wiedząc jakim olejem silnik był wcześniej zalany kupiłem Castrol Magnatec GTD 10W40, ale czytając wasze opinie doszedłem do wniosku, że chyba źle zrobiłem :/ Wszystkie oleje Castrola mają taka złą opinię czy tylko wspomniany RS 0W40?

_________________
A6 3.0 ASB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 15:17:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
Ja tam chwale Castrol i już - ciśnienie na nim większe niz na Motulu

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 15:18:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
wasylo napisał(a):
Wszystkie oleje Castrola mają taka złą opinię czy tylko wspomniany RS 0W40?

To ja ostatnio zalałem RS0W40, ale przez 75 tys.km SLX.
A większość aut które miały problemy było zalanych w większości SLX i
podobnej klasy i pare sztuk RS-em (rzadziej stosowany)
ziak napisał(a):
Ja tam chwale Castrol i już - ciśnienie na nim większe niz na Motulu

Z całym szacunkiem :peace:
Zwróć uwagę na to, że 3 tys. km temu też bym tak napisał, bo nawet i kopa miał niesamowitego na co wskazywały pomiary G-techem i na hamowni.
A to, że ciśnienie masz większe na Castrolu, niż Motulu to o niczym nie świadczy, bo również wyższe możesz mieć na najtańszym Lotosie,
ponieważ zbyt dużo czynników na to się składa, aby mogło być wykładnią czegokolwiek.
Motul jest olejem o tak wysokich parametrach, iż najlepiej się sprawdzi w motorach w idealnym stanie i gdy jest eksploatowane auto w extremalnych warunkach np. długa jazda z wysokimi prędkościami obrotowymi silnika, częste przyspieszanie itp.
Jeżeli twoje auto to A4 z 1995 roku to napewno motul nie będzie idealnym olejem.

Generalnie to można polecać i próbować rózne oleje i wszyskie mogą być dobre (oprócz Castrola oczywiście) i można z nich być zadowolonym,
choć tak naprawdę jeden jest tylko olej który się sprawdził i sprawdza,
i nigdy nikogo nie zawiódł, jeżeli chodzi o użytkowników aut VW/Audi.
Jest to też w pewien sposób udokumentowane gdyż przez wiele lat do 2003 roku był lany w ASO VW/Audi na całym świecie.
Mowa o oleju Aral.
I napewno na 1000 osób spytanych o zadowolenie z niego,
1000 odpowie, że było z niego zadowolonych.
A dlaczego ASO, przeszło na Castrola to wszyscy wiedzą.
Status prawny firmy Aral się zmienił i większą siłę przebicia miał Castrol (kasa) no i jest, jak jest.
No i jeszcze jest wcześniej tu wymieniony olej Motul, który jest olejem przewyższającym parametrami i specyfikacją jakiekolwiek oleje
produkowane, ale z uwagi na swą cenę i parametry nigdy nie będzie olejem popularnym i do popularnych aut.

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 17:31:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Skoro o olejach to i ja skorzystam :D Do mojego A4 2.5 Tdi lano ponoc Mobila 10w40 wiec kiedy przyszedl czas napisany na kartce w silniku wymienilem na taki sam olej. Poniewaz jest to olej polsyntetyczny mam pytanie : kiedy tzn po jakim przebiegu mam go wymienic po 15 czy po 10kkm i czy przy wymianie moge wlac np mobila 5w50 czy tez lepiej pozostac przy tym 10w40?

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 18:28:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
najlepiej lac o tych samych wartosciach olej a jak silniczek bedzie sie rozszczelniał to zalac o stopien wyzszy :peace:

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 19:46:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
darm napisał(a):
Co do Castrola to nie był takim optymistą.
25 stycznia 2006 nieuruchomiłem auta, auto odholowałem do serwisu.
Diagnoza, na trzech cylindrach było 0 sprężania, zawory się zawiesiły, po zrzuceniu głowic ogromny nagar - winny olej, oczywiście Castrol (RS 0W40) i takich delikwentów jak Ja było więcej w serwisie tej zimy.

Gdzie ten nagar był? Po oleju?

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 21:29:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam
co do Castrolu to mogę się wypowiedzieć. Wcześniej jeździłem na ELFIE I ZMIENIŁA NA Castrola, auto zaczeło odrazu brac olej, wróciłem do ELFA I JEST GIT] :peace: JESLI O MNIE CHODZI TO POLECAM SYNTETYK MOBIL 1

http://img365.imageshack.us/img365/4744/zima15ff.jpg
AUDI B4 95r 2.0 ABK AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2006 10:20:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Ja mam u siebie zalany Petro Canada 5w40 i chce zmienić na Mobila 5W50, co o tym myślicie?

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 15:28:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
Witam. Niebylo mnie tu troche bo mi neta odcieli :P i widze ze sie duzo napisało. Na pytanie które zadałem jak zakładałem temat sobie kilka razy przemyslałem i odpowiedziałem.Odpowiedzią jest olej Castrol GTD Magnatec 5w40. Od wymiany przejechałem 1500km i zauważyłem następujące zmiany w pracy silnika:
- stał się cichszy niż wcześiej
- przy odpalaniu przestał robić niebieski dym przez kilka pierwszych sekund oraz mniej się klekocze przy odpalaniu.
Tak wiec narazie jestem zadowolony...czas pokaze co bedzie póżniej.

A tak swoją drogą to po wymainie oleju znalazłem naklejke jaki olej był lany wcześniej( ktoś przykleił ją w schowku pasażera na bocznej ściance??) i wcześniej był lany AGIP 10w40. Ktoś wogle słyszał o takim czymś ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 18:21:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
no do motocykla leje Agip :D

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 19:00:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilo napisał(a):
Skoro o olejach to i ja skorzystam :D Do mojego A4 2.5 Tdi lano ponoc Mobila 10w40 wiec kiedy przyszedl czas napisany na kartce w silniku wymienilem na taki sam olej. Poniewaz jest to olej polsyntetyczny mam pytanie : kiedy tzn po jakim przebiegu mam go wymienic po 15 czy po 10kkm i czy przy wymianie moge wlac np mobila 5w50 czy tez lepiej pozostac przy tym 10w40?

im czesciej tym lepiej dla silnika...... wymieniaj co 10 tys km ... i zalewaj ten sam ...... nie zmieniaj na 5w50 bo to pelen syntetyk ............ jak juz jezdzisz na polowce to niech tak zostanie............

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: