.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 16:45:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Znaczny ubytek oleju w b4 94 115 KM
PostNapisane: 24.lut.2006 18:36:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 15:10:30
Posty: 50
Na wstępie witam i pozdrawiam wszystkich miłośników audiczek mam na imię Tomek
Mam problem z ubywającym w znacznych ilościach olejem audiczke 80 b4 przywiozłem od sasiadów 94 r 2.0 benzyna 115 koników
Wymieniłem to co potrzeba olej również na Castrol Magnatec 10W40 i ubywa nie kopci amni w trakcie jazdy ani na postoju rano tylko parą i czasem wodą z rury, wycieków nie ma wyleżałem sie i nic nie widzę jeżdzę raczej na krótkich odcinkach dziennie ok 40 km czasem do rodziców w góry ok 150 km i włąśnie jak sie rozgrzeje to ubywa własnie przyjechałem a oleju na dnie i znów dolewka. Świece są zakopcone fakt, i podobne rura z tyłu autko ładnie chiodzi mierzyłem sprężanie na tłokach i było 11-11-10,5-10 więc chyba nie takie złe.autko ma 178 tys przejechane troche stało u gościa bo jeździł innym.
Nie wiem co robić zużycie jest na poziomie ok 1l/1000 km różne opinie słyszałem ale wole sie poradzić WAS użytkowników
Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuje
Pozdrawiam gorąco i wsdzystkiego najlepszego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 19:25:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Uzupełnij swój profil bo nie wiemy jaki silnik posiadasz. Myślę że ABK bo 115 KM . Mam Podobny. Jeżeli nie był kręcony licznik ( napisz od kogo kupowałeś oryginalny Niemiec czy nie :diabel: )? To przy takich wartościach ciśnienia stawiam na uszczelniacze zaworów. Druga opcja to pierścienie olejowe. :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2006 20:37:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 15:10:30
Posty: 50
Tak to ABK kupiłem od niemca fakt że nazywał sie jakoś po chińsku vac coung pham ale niemiec z okolic kaiserslautern kupiłem z podwórka od niego nie od handlarzy tyurków czy innych dzięki za pomoc popytam w warsztacie jaki koszt operacji bedzie
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 08:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 15:10:30
Posty: 50
zauważyłem też dziś niewielkie ilości olejku przedmuchy przy odpowietrzeniu skrzyni korbowej czy tam mogło coś się uszkodzić tak poza tym to autko jak ta lala złego słowa nie moge powiedzieć
pozdrawiam i dzięki zw pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 11:30:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2005 22:08:58
Posty: 61
Lokalizacja: Katowice / Sosnowiec
Odkręć świece i przyjrzyj się im. Jeśli zobaczysz na któreś olej to znaczy że w danym cylindrze pierścienie.

_________________
Pozdrawiam

Audi Coupe B4 2.0 ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 11:37:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 15:10:30
Posty: 50
świece są zakopcone ale to chyba dlatego że jeżdżę krótkie trasy co to jest 40 km dziennie oleju nie zauważyłem na świecy czyli przy padniętych pierścieniach bedzie olej na świecy tak
dzięki pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 12:20:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2005 22:08:58
Posty: 61
Lokalizacja: Katowice / Sosnowiec
Nie do końca, świeca będzie wyglądała tak jak w dwusuwie. Zwróć uwagę na kolor porcelanki, jeśli będzie przybrązowiona bardziej niż inne. Najlepiej porównaj wszystkie świece i jeśli jedna czy dwie będą inne to sam zauważysz...

_________________
Pozdrawiam

Audi Coupe B4 2.0 ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 14:48:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Mialem tak samo jak ty. Pomogla wymiana uszczelniaczy zaworowych, bo jak nie to dalej co 1000 kilometrow bedziesz dolewal litr oleju. Same uszczelniacze sa tanie ok 2,30 zl i jest ich 8 szt Ja u siebie wymienialem bez sciagania glowicy i teraz stan oleju jest taki sam tzn nie ubywa jak przedtem. Stare uszczelniacze byly juz zniszczone od temperatury i poprostu puszczaly olej. Po ich wymianie poprawila sie kultura pracy silnika i nieznacznie przyspieszenie. ;)

Jezeli swiece bylyby zaolejone to znaczyloby, ze pierscienie uszczelniajace na tlokach przepuszczaja olej z gladzi cylindrow. Wtedy to juz remont kapitalny silnika sie szykuje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 15:19:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2005 22:08:58
Posty: 61
Lokalizacja: Katowice / Sosnowiec
KORU napisał(a):
Same uszczelniacze sa tanie ok 2,30 zl i jest ich 8 szt Ja u siebie wymienialem bez sciagania glowicy i teraz stan oleju jest taki sam tzn nie ubywa jak przedtem.


Robiłeś sam czy u mechanika ? Ile Cię kosztowała robocizna ? Pytam bo czeka mnie to samo ;-)

_________________
Pozdrawiam

Audi Coupe B4 2.0 ABK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 16:21:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Robil to znajomy mechanik, koszt to cos okolo 180 zl dokladnie nie pamietam nie kazalem mu sciagac glowicy bo uszczelka pod nia jest dobra i po co robic dodatkowe koszty. Mialem w ciagu jednego dnia to zrobione.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2006 22:27:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
To, ze mniej spala oleju po wymianie uszczlniaczy zaworowych to uwierze bo to mozliwe ale do przyspieszenia to sie ma nijako to tak apropos wypowiedzi kolegi KORO, a tak wogóle to nawet ksiazka serwisowa, ktora własnie mam w rekach, mówi ze zuzycie oleju moze byc az do 1,5l/1000km zaleznie od warunków jazdy. Pozdro

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 06:52:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 15:10:30
Posty: 50
dziś zauważyłem ze jak sie przygrzeje to kopci na siwo tak był ook 90 stopni a potem spoko czy to czasem nie pierścienie poradzcie swiece są spoko ładnie wypalone nie widac nic na nich podejrzanego pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2006 16:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 22:10:53
Posty: 192
Lokalizacja: bxl
Napisz ile masz kilometrów zrobionych. Mi olej brał i wcale nie wnikałm tylko w palnik. Zalezy tez od oleju nie które oleje spalaja sie wiacej niektore mniej.moze szspróbowac od uszczelniaczy bo one twardnieja i robia sie jak plastikowe, zobacz czy kopci jak go tylko odpalasz z rana, bo rano olej scieka jak jest uszczelniacz zurzyty i po zaworze dostaje sie do cylindra.pozdro

_________________
Audi coupe 2,3 "NG"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 07:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 15:10:30
Posty: 50
Byłem wczoraj w 2 warsztatach w jednym proponowali mi remont generalny autko ma 175 tys jeszcze 200 pomykam a on remont no a drugi powiedział ze tylko uszczelniacze i na pwno pomoże no i koszt 100 zł mam nadzieje ze to tylko to bo sie załamie nachodzą mnie nawet myśli o sprzedaży ale nic lepszego przecież nie kupie nie możecie mnie pocieszyć pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 13:36:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2005 17:36:08
Posty: 76
Lokalizacja: Lublin
Czesc. Nie sprzedawaj... to na 90 % uszczelniacze... wymień je i powinno być dobrze. Cena dośc atrakcyjna (100zl) i nie pozwalaj zdejmowac głowicy. Jak ktoś bedzie chciał ja zdiąc to jedzi do innego mechanika.
Pozdrawiam i życze powodzenia

_________________
Audi 80 B4 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 01:09:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2006 23:19:35
Posty: 55
Lokalizacja: Włocławek
Czesc co sie lamiesz moja na 5000tys kil spalila juz ok 3litrow i co juz mam sprzedac masz racje ze jest to denerwojace bo jeszcze u mnie jest problem ze jesli stoje na swiatlach to wali oleiskiem tez mialem mysli o sprzedazy ale moim zdaniem to z Audi jest tak jak z mercedesem jak sie raz przejedziesz to sie zakochasz. Ja czekam jak zrobi sie cieplej wtedy wezme sie za robote.
Mam tylko jedno pytanko do zaawansowanych jesli swiece sa czysciutkie i cisnienie po 10atm to w 90 % beda to uszczelniacze.

A Ty tomik75 glowa do gory ludzie maja wieksze problemy.

_________________
Wojtek Audi 80 B4 94r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 06:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Od remontu od razu nie zaczynaj. Wymiana uszczelniaczy bez ściagania głowicy nie uwazaj za robote cud i że się wsio naprawi. MOżesz mieć tak że zmienisz uszczlniacze i po miesiacu dalej będzie to samo. Dobrze jest zdjać głowice i przejrzeć ją od razu. Na jakim oleju śmigasz :?: minerał,pół-syntetyk,syntetyk :?:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 06:42:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 15:10:30
Posty: 50
Witam i dzięki za pocieche jeżdże na castrolu 10W40 cisnienie mam wporzo nie ma przedmuchów mechanik mówił ze to na 100 uszczeliniacze przecież jakby był silnik do kitu to ani siły ani jazdy a tu jeździ sie bogato 190 -200 km pali bez problemu szwagier ma civica zajechanego już to nawet 120 ciężko jechać tak sie dymi i słąby
mam nadzieje ze to to i chyba nie ma sensu sprzedawać bo nic lepszego sie nie kupi
pozdrawiam gorąco i dzięki odezwe sie jak zrobią


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: