.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 05:21:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Klimatyzacja manualna
PostNapisane: 02.mar.2006 11:28:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2005 15:41:23
Posty: 45
Lokalizacja: Legionowo
Witam.
Posiadam Audi Coupe. Jest w nim manualna klimatyzacja, z tego co się orientuje powinna się włączyć zawsze niezależnie od temperatury otoczenia. Lecz teraz nie mogę jej włączyć, przez lato wszystko było ok, a teraz przez zime coś się zepsuło :/ ostatnio mogłem włączyć ale po chwili się wyłączała albo ja wyłączyłem i już kolejny raz nie mogłem jej uruchomić. Czy steruje tym jakiś przekaźnik?
Szukałem już na forum ale nic na ten temat nie ma :(
pomóżcie dzięki. pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 11:59:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2005 14:03:07
Posty: 54
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
może czynnik chłodzący poszedł w powietrze i sprężarka nie ruszy

_________________
Audi A4 1.8 96r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 12:33:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2005 15:41:23
Posty: 45
Lokalizacja: Legionowo
hmmmmm
raczej nie wydaje mi się.
Ale czasami potrafi mi sięwłączyć klima i działa bez zażutu, ale gdy jąwyłącze to już potrafi się nie włączyć :(
Wydaje mi się że steruje tym jakiś przekaźnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 12:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
W B4 zimą nie działa. Sporadycznie udaje się włączyć gdy się pod maską nagrzeje przy wolnej jeździe od świateł do świateł. Na forum było o tym wiele razy. Ja też zadaję głupie pytania ale najpierw dokładnie sprawdzam czy ktoś już o tym pisał.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 12:44:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2005 15:41:23
Posty: 45
Lokalizacja: Legionowo
Sprawdzałem ale dużo było o automatycznych klimatyzacjach.
Ale dzięki, pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 13:30:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
w B4 TDI manualna napewno zimą sie nie włancza wiec może u Ciebie też.

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 13:38:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2006 11:02:10
Posty: 93
Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska
w b4 manaulna odłącza zasilanie klimy jak temp. spadnie poniżej +5 stopni. czasami w garażu np. jak się ogrzeje powietrze to się uruchomi a jak wyjedziesz to wyłącza się. wszystko masz ok.

_________________
b4, tdi, avant, czerwony jak ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 13:53:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
sid napisał(a):
w b4 manaulna odłącza zasilanie klimy jak temp. spadnie poniżej +5 stopni. czasami w garażu np. jak się ogrzeje powietrze to się uruchomi a jak wyjedziesz to wyłącza się. wszystko masz ok.


Dokładnie tak.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 21:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2005 20:30:52
Posty: 41
Lokalizacja: Śląsk,Sosnowiec
Pięknie i wszystko jasne. Zdrugiej strony to mała pociecha, że zimą klima nie chce działać.Dlaczego? Ano z tego powodu,że pogrzebałem trochę w jej bebechach(konkretnie we włączniku-też mam manuala) i miałem recylkulację niezależnie od tego czy klima była włączona czy też nie.Fajnie gdy się stoi w korku i można "odciąć się" od smrodku z zewnątrz. W nowych i nie tylko autach obieg zamknięty poprostu jest ,a w B4 nie koniecznie.W lecie miodzio bo zawór recylkulacji bierze zasilanie od włącznika klimy, ale zimą jakiś czujnik odcina prąd i nie pozwala na włączenie(a autobusy kopcą zimą jak Huta Katowice). I tu pojawia się moje pytanie .Kto wie gdzie jest w aucie ten czujnik lub sterownik? Może dałoby się go obejść lub zmodyfikować? Pomóżcie będę wdzięczny.

_________________
B4 ('93)ABT+LPG
A6 ('98) AFB Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2006 06:50:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2004 00:27:12
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
sid napisał(a):
w b4 manaulna odłącza zasilanie klimy jak temp. spadnie poniżej +5 stopni. czasami w garażu np. jak się ogrzeje powietrze to się uruchomi a jak wyjedziesz to wyłącza się. wszystko masz ok.



I bardzo dobrze ze sie odlacza ponizej +5 bo trafilo by agregat przy nizszej temperaturze ;) . Wszystko jest OK. Te typy tak maja :diabel:

_________________
Pozdrawiam KaRus
A4 1.9TDI 1999 AVANT

Dwie rzeczy sa nieskonczone:
wszechswiat i glupota ludzka. (Albert Einstein)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2006 17:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:11:48
Posty: 88
Lokalizacja: opolskie
OBYWATEL napisał(a):
W lecie miodzio bo zawór recylkulacji bierze zasilanie od włącznika klimy, ale zimą jakiś czujnik odcina prąd i nie pozwala na włączenie(a autobusy kopcą zimą jak Huta Katowice)

Jak możesz to napisz coś więcej o tym zaworze recyrkulacji bo ja przy swojej manualnej klimie mam obieg recyrkulacji podłączony niezależnie. Jak włącze AC to włącza mi się wentylator nawiewu wewnętrznego (nawet jak wyłącznik jest w poz. 0) i sprężarka,obieg wewnętrzny zamykam przyciskiem REC.
Zaciekawił mnie ten zawór ponieważ u mnie zamykanie obiegu wewnętrznego jest proste jak drut - klapkę "ciągnie" cięgło za pomocą dźwigienki napędzanej silnikiem który wyłącza się przeciążeniowo.
Jak możesz to prześlij mi fotkę widoku po zdjęciu filtra kabinowego.Jak chcesz to mogę ci przesłać zdjęcie mojego, niestety nie nauczyłem się umieszczać zdjęć tak aby wszyscy zainteresowani mogli pooglądać.

_________________
93' B4 1.6 ADA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2006 21:34:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2005 20:30:52
Posty: 41
Lokalizacja: Śląsk,Sosnowiec
Napisałem"zawór recyrkulacji" bo tak mi przyszło do głowy(jak to nazwać?) ale miałem na myśli
tą samą klapkę z cięgnem i silniczkiem o której piszesz.
Problem u mnie polegał na tym,że recylkulacji nie można było włączyć jeśli nie była włączona klima. Kiedy przycisk REC był wciśnięty a AC nie-ton nic się nie działo.Kiedy wciskałem AC to załączało się również REC.
Dopiero przy włączonej klimie recylkulację można było wyłączać i załączać.
Mnie to nie zadawalało, chciałem móc zamknąć obieg niezależnie od tego czy klima była włączona czy nie.
Dokonałem paru modyfikacji we włączniku AC/REC i swój zamiar osiągnąłem.
Mimo to zasilanie nadal jest brane z włącznika AC.
Problem pojawił się zimą kiedy czujnik temperatury odciął zasilanie klimy ze względu na niską temperaturę.
Straciłem również zasilanie REC. Odzyskam pewnie wiosną, ale mnie chodzi o to by działało to cały rok.
Dlatego chcę namierzyć ten czujnik temperatury i albo go ominąć albo zmodyfikować.
Podłączenie zasilania do REC bezpośrednio nie wchodzi w grę ze względu na zwartą budowę włączników.
SORRY ale zdjęć nie mogę jeszcze załączyć(brak sprzętu, a przede wszystkim za małe doświadczenie w posługiwaniu się forum).
Zmartwiło mnie, że u Ciebie REC działa niezależnie.Czyżby u mnie w aucie było coś pokiełbaszone, ktoś tam wcześniej nabroił?
Z ktorego roku masz furę?

_________________
B4 ('93)ABT+LPG
A6 ('98) AFB Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2006 19:45:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:11:48
Posty: 88
Lokalizacja: opolskie
Nie uważam, że ktoś mieszał w twojej instalacji ponieważ czytałem już na forum, że wiele osób ma tak jak ty i uważane jest to za standard.
W moim przypadku myślę, że klima była zakładana po zakupie w ASO ponieważ jest marki DIAWIA (czy jakoś tak) i według moich serwisantów od klimy ten typ był wkładany do AUDI.
NIe jestem specem od elektryki ale jak u siebie grzebałem przy przełącznikach AC REC, które są zespolone to pamiętam, że całe zasilanie jest z trzech kabelków podłącznych do tych przycisków (a jest miejsce na podłączenie sześciu) - może trzeba kombinować z kolejnością podłączenia - w moim przypadku jest ona istotna bo jak pomyliłem kolejność to włączała mi się klima ale nie mogłem zamknąć obiegu wewnętrznego.
Dodatkowo jak przekręcam kluczyk zawsze dostaje zasilanie silnik zamykający układ nawet jak przycisk REC nie jest wciśnięty. Wiem to napewno bo długi czas jeździłem ze złamaną dźwigienką i zawsze przy odpalaniu samochodu słyszałem jak ten silniczek pracuje (wykonuje do półtorej obrotu).
Tyle mogę dopisać i zgadzam się iż zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest niezależne włączanie klimy i obiegu wewnętrznego.

_________________
93' B4 1.6 ADA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: