.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 08:28:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi a6 turbawka nie wiem co to moze byc
PostNapisane: 04.mar.2006 17:12:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
wiem ze bylo tyle o tym na forum ale.................jak dodaje gazu na kazdym troszeczke biegu to slychac dziwne gwizdanie takie troszeczke.......nie syczenie tylko dziwny gwizd. miedzy obrotami 1600-1800 i pozniej miedzy 2300-2500. czyzby nieszcelnosc dolotu............pewnie to ale moze byc to padajaca turbinka. mam przejechane 245 tkm. szanowni forumowicze poradzcie.....pozdrawiam. zauwazyłem rowniez ze zaczyna mi mocniej kopcic na kazdym b iegu jak przekraczam 2000 obrotow. i niech ktos mi wyjasni jak to jest z tym ze jak jest nieszczelnosc to zaczyna mocniej dymic.............

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 17:26:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jezeli autko zaczelo gwizdac i mocno dymic to na 99 % nieszczelnosc w dolocie ............

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 17:29:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
dzienks spanky

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 18:45:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
niewdziecznik napisał(a):
dzienks spanky

a jak z moca ??? odczuwasz jakis spadek ..........

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 19:00:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
powiem ci ze chyba nie , nie jest to tak bardzo odczuwalne powiedziałbym ze nie.......ale ten gwizd jest minimalny.......pewnie jakas mala dziukrka....tylko czy spanki moze to robic az taki gwizd......obejrze przewody i zobacze moze gdzies dolot............tz. sluchaj wczesniejtez mi tak delikatnie gwizdal ale jak byl zimny i bardzo rzadko, teraz mocniej...czyli pewnie dziuka.......jak sadzisz....wiesz jakiegos tam mocnego batorego to nie ma. no i powiem ci ze jak bylem wczoraj u mechaniora bo cosmi nie grało z zaoalaniem telepotalo nim rano i sprawdzalismy na wagu i bylo ok. wiesz faciobutowal go na jalowym do 5500 obr, a dzisiaj chcialem oczywiscie po zlapaniu temp. sprawdzic czy tak daje rade to dociagal tylko do 5000 i stop......czy szczelina w dolocie moze spowodowac taki spadek ze nie docigam do 5000 obr. wiesz to tak na probe, a nie caly czas......nie jestem katem i powiem ci ze cisnienie doładowania jest ok.

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 19:32:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
jesli slychac gwizd juz w zakresie od 1600 obr/min to obstawialbym turbine - turbina jeszcze nie pompuje powietrza na tyle aby nieszczelnosc powodowala gwizd.
przy depnieciu kazdy AEL podkapca nieco bardziej ;-)
jak rozszyfrujesz co jest przyczyna to daj znac koniecznie bo co jakis czas pada pytanie "co zrobic zeby bylo slychac gwizd turbiny?" :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 19:38:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
słuchaj ten gwizd to jask jest zimny jak zagrzeje to dopiero ok.2500 i wiecej i tylko przez moment pozniej ustaje i jest ok az do momentu jak znajdzie sie w tych obrotach........a co z tym pytaniem......ty wczesniej miałes takiego samego AELa i co gwizdala ci turbinka bo mnie nie nigdy nie gwizdała jak to sie ma w dieslach z silnikiem 1,9 tdi........napisz czy slyszałes turbawke......ja obstawiam przy nieszczelnosci jak...cos znajde to na pewno napisze ...pozdro

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 21:15:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
5000 rpm w AEL`u ... ?
O ile mnie pamiec nie myli w AEL`u jest turbina sporych rozmiarów i gwizd nie jest czyms nienormalnym.
Niemniej jesli kolega uwaza je dzieje sie cos nie tak to najprosciej bedzie wykonac pomiar cisnienia doładowania z VAG`iem na kolanach tradycyjna metodą 3-ci bieg z rolki i do dechy.
To jedyny sposób aby pozbyć się złudzeń ... standardowo kazdy AEL puszcza bąka, wiec to nie moize byc wykladnikiem, niemniej przy nieszczelnosci w dolocie puszczałby takie bąki jak 2 statki Batory ... 1Z z turbinka wielkości pipki (jak mówi mój kolega z AC) przy uszkodzonym dolocie kopci jak Batory ... zacznij od testu ciśnienia doładowania.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 21:32:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
chodzi o to ze cisnienie jest wporzo. tylko ten gwizd jest jak silnik jest zimny. tz jak sie rozgrzeje to rowniez wystepuje ale tylko nieznacznie. zauwazyłem ze dymi mocniej ale bez batorego.......a co do turbawki to nie słyszałem zeby w mojej gwizdala nigdyprzynajmniej nie tak jak to maja silniczki 1,9. nie wiem czy to normalka...........zobaczymy pojezdze troche jeszce i posłucham jak sie zachowuje, jak bedzie to samoalbo sie nasilac to sprawdzam turbawke......najpierw przewody od dolotu bo prawdopodobnie to ..........znalazłem podobne objawy w innych postach........tylko mam jeszce jedno pytanko.....? nieszcelnosc w dolocie jest morderstwem dla turbawki...?

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 21:39:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
niewdziecznik napisał(a):
chodzi o to ze cisnienie jest wporzo. tylko ten gwizd jest jak silnik jest zimny. tz jak sie rozgrzeje to rowniez wystepuje ale tylko nieznacznie. zauwazyłem ze dymi mocniej ale bez batorego.......a co do turbawki to nie słyszałem zeby w mojej gwizdala nigdyprzynajmniej nie tak jak to maja silniczki 1,9. nie wiem czy to normalka...........zobaczymy pojezdze troche jeszce i posłucham jak sie zachowuje, jak bedzie to samoalbo sie nasilac to sprawdzam turbawke......najpierw przewody od dolotu bo prawdopodobnie to ..........znalazłem podobne objawy w innych postach........tylko mam jeszce jedno pytanko.....? nieszcelnosc w dolocie jest morderstwem dla turbawki...?

Gwizd turbawki w 1,9 TDi dopiero od modelu AFN i to delikatny, później w AJM i AWX w górę faktycznie gwizd jest mocniejszy ale w AEL`ach mocniejszy ...
Skoro doładowanie jest ok to koniec tematu , wiadomą sprawą jest ze w 10-letnim aucie turbina nie będzie cicho i pewnie kiedys nadejdzie jej koniec.
Nieszczelnosc w dolocie powoduje wieksze rozkrecxanie sie turbiny na obrotach i w perspektywie czasu ją zamorduje, ale powtarzam , gdybys mial nieszczelnosc w dolocie to dym widziałbys w lusterkach i przez tylna szybę. Przerabałem ten temat kilkakrotnie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 21:52:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
dzieki bede szukał i jak cos sie dowiem to dam znac, co bylo........pozdro

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 06:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
wiecie co dzisiaj naprawde zaczeło mnie to denerwowac to gwizdanie i wiecie co sie okazalao? wziołem kumpla i patrzyłem co tak mgwizda w roznych zakresach obrotów.........i chyba mam bo wiem gdzie to jest ale nie wiem co to.....ten dzwiek dochodzi od koła na ktowym prowadzi sie pasek rozrzadu, to na samej gorze........hcyba od wałka rozrzadu...........i mam prtosbe napiszcie co moze być......czy to moze byc łozysko????????? pozdro i czekam na odpowiedzi....

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 16:15:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
to jak napisze ktops jak z dym gwizdaniem......patrzyłem jeszcze raz i mysle ze to raczej napinacz alternatora ale nie wiem czy ta rolka moze tak halasowac....pozdro

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 16:20:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mozliwe ... to sie nazywa chyba napinacz paska alternatora ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 16:31:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
basky nie zgrywaj sie przeciez wiesz ze to sie tak nazywa.....pozdro

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 16:35:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
niewdziecznik napisał(a):
basky nie zgrywaj sie przeciez wiesz ze to sie tak nazywa.....pozdro

Nie zgrywam sie, po prostu szybko czytalem i niedoczytalem twojego posta do konca.
Sprawdź wszystkie rolki na pasku , nie wiem do konca jak to jest w AEL`u ale u siebie musialem wymienic wszystkie kółka napinacze i rolki zanim przestalo piszczec.
PS: prosze o nie skracanie mojego nicka i pisanie go w calosci.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 18:22:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
baskecior sorki, ale tam jest tylko jedna roleczka no pewbnie ta z napinaczem.....jestem ciekaw ile kosztuje, a ile moge jeszce z ta rolka jezdzic ze sie nie rozsypie....?

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 18:39:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
niewdziecznik napisał(a):
baskecior sorki, ale tam jest tylko jedna roleczka no pewbnie ta z napinaczem.....jestem ciekaw ile kosztuje, a ile moge jeszce z ta rolka jezdzic ze sie nie rozsypie....?

Pewnie długo pojeździsz, ale lepiej sprawdź organoleptycznie czy sie nie rozlatuje czasem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 18:49:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
wielkie dzienks...............uspokoiłes mnie...no to wymienie jak bede wymieniał rozrzad za jakies 15 tys. jutro musze wymienic olej bo czas minoł......kupołem olej mineralny 15w40 firma comma.........kolega jezdzui b4 i jest bardzo zadowolony......napisz co sadzisz o tym oleju........klasa lepkoscii i pozostałe parametry jak mobil, zreszta obie te firmy były kiedys razem.......

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2006 19:37:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
niewdziecznik napisał(a):
wielkie dzienks...............uspokoiłes mnie...no to wymienie jak bede wymieniał rozrzad za jakies 15 tys. jutro musze wymienic olej bo czas minoł......kupołem olej mineralny 15w40 firma comma.........kolega jezdzui b4 i jest bardzo zadowolony......napisz co sadzisz o tym oleju........klasa lepkoscii i pozostałe parametry jak mobil, zreszta obie te firmy były kiedys razem.......

Przy twoim przebiegu lej full-syntetyka, minerałem zabijesz turbinę. W ostateczności półsyntetyk, ale to po przebiegu 300-350 kkm.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: