.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 05:33:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z odpaleniem na zimnym silniku
PostNapisane: 09.mar.2006 21:37:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Czy spotkaliście sie z takim problemem - otóż gdy odpalam auto na zimnym silniku to muszę pokręcic je ze 3-4 sekundy i dopiero wówczas zaskakuje i to jakby od niechcenia, jakby na dwa gary po czym momentalnie wchodzi na normalne obroty i jest już dobrze. Nigdy nie muszę kręcić dwa razy. Nawet jak na zimnym silniku zgaszę i zaraz drugi raz odpalę ponownie to jest obrze. Auto dobrze odpala na ciepłym silniku.
Filtry powietrza i paliwa są nowe, tankuję zawsze w tym samym miejscu (Orlen), auto nie jest zagazowane. Żadne inne "efekty" nie występują. Żadnego strzelania, szarpania, przerywania. Auto zbiera się dobrze i tylko ten rozruch.
Podejrzewam kilka części: pompę paliwa, czujnik temp. zapłon :?:
Ma ktoś jakieś doświadczenia ?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 00:30:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2006 12:50:29
Posty: 231
Lokalizacja: okolice Częstochowy
a jak świece :?: kiedy zmieniałeś :?: ewentualnie przewody . sprawdx to warto

_________________
polonez 1.6 +LPG '95 - był
audi 100 C3 1.8 '89 - był
audi a6 2.5 TDI Q '99 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 06:22:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Gdyby to były świece albo przewody to byłoby jakieś szarpanie w czasie jazdy a tu tego nie ma.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 06:28:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Musisz podłaczyć się pod Vaga.Myślę że to jakiś czujnik masz walnięty.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 08:57:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
ja mam podobnie i po odpaleniu jak dam troszke gazu to chodzi nierowno ale na wszystkie garytyle ze jak cieply to tez musze pokrycic troszke zeby odpalil ale chodzi rowno na LPG jest podobnie z odpalaniem ale chodzi rowniutko w czujniki sa ok bo nowe moze cos z przekaznikiem i male cisnienie paliwa przy rozrochu jak cos sie dowiem to dam znac





80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 09:36:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Sprawdzałem Vagiem i nic. Nie wiem co to może być.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 10:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
sprawdzilem przedchwilka i pompa dawala male cisnienie przy rozrochu mosze sprawdzic filtr paliwa jak on zatkany to wymienie a jak nie to pompa do wymiany ale co u ciebie to niewiem mozez sprawdzic cisnienie ale pewnie jak bylo by zle to szarpalo by autem podczas jazdy powodzena




_______________________

80b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 11:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Panowie ja mam podobne trudności z odpalaniem zimnego silnika. Też żadko kiedy dajs sie go zmusić do odpalenia na wszystkich garach. Czasami odpala na trzech i dopiero jak już jadę to czwarty zaskakuje. Kable mam ok. Problemem może u mnie być albo padający gaźnik (zużyty totalnie) albo coś ze ssaniem. Ostatnio to w czasie jazdy mi wariował i szarpał. Jak dojechałem na uczelnię to za Boga nie chciał utrzymać wolnych obrotów i dopiero na zasadzie prób i błędów udało mi się jako tako ustawić śrubę od wolnych obrotów by mi trzymał te 1200 rpm ale i tak podczas hamowania to silnik gaśnie....... a raczej nawet po zdjęciu nogi z pedału gazu :/ Mam wrażenie, że klapka od ssania mi się zablokowała i przez to są cyrki :/ Jest w pozycji otwartej cały czas i nie sposób ją ruszyć w lewo lub w prawo bo jakby ją coś od środka trzymało :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 14:01:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Napisałem, że zapala JAKBY nie na wszystkiech garach jegnosześnie. To nie jest taki dynamiczny start tylko taka mała zadławka i kręci normalnie.
Może gdzieś nie dostaje paliwa przy rozruchu czy może aku jest jakieś felerne.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 15:41:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Cytuj:
maniekkgr
PostWysłany: 10.Mar.2006 07:57:35 Temat postu:
ja mam podobnie i po odpaleniu jak dam troszke gazu to chodzi nierowno ale na wszystkie garytyle ze jak cieply to tez musze pokrycic troszke zeby odpalil ale chodzi rowno na LPG jest podobnie z odpalaniem ale chodzi rowniutko w czujniki sa ok bo nowe moze cos z przekaznikiem i male cisnienie paliwa przy rozrochu jak cos sie dowiem to dam znac





80 b4 2.0 ABT

Maniekkgr, zanim cokolwiek wymienisz to sprawdź jak Masz ustawioną emulację lambdy w kompie LPG (chyba, że masz I gen.). Jeśli jest ustawiona na "przebieg" to nic dziwnego, że Ci się telepie na benie jak zimny. ECU nałapał błędów i próbuje się do nich dostosować. Emulację trzeba ustawić na "masa", albo "odłączona" i będzie banglać. Żeby szybciej się "poprawił" to dobrze jest wykasować błędy VAG-iem.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 15:52:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
nie no mam2 generacji ale wczesniej przed zalozeniem gazu tez tak mialem palil ale czebe bylo pokrecic 3 -4 sekundy tylko ze rowno chodzil a teraz jak troszke gazu dam to takie plucie z wydachu a na gazie jest ok ale moze bledy tak jak piszez sproje przez sciagniecie klemy ale czego na wolnych obrotach delikatnie kuleje i na gazie i ben


____________________

80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 17:28:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
maniekkgr napisał(a):
nie no mam2 generacji ale wczesniej przed zalozeniem gazu tez tak mialem palil ale czebe bylo pokrecic 3 -4 sekundy tylko ze rowno chodzil a teraz jak troszke gazu dam to takie plucie z wydachu a na gazie jest ok ale moze bledy tak jak piszez sproje przez sciagniecie klemy ale czego na wolnych obrotach delikatnie kuleje i na gazie i ben


____________________

80 b4 2.0 ABT


zobacz czy swiece nie sa czarne, mozliwe ze je zalewa przy starcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 18:52:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
ok jak sprawdze i bedzie zalewac to co mam zrobic bo swiece to wiem ze sa ok sprawdzalem po dluzszej jezdzie wiec to normalne ze bedzie ok ale sprawdze po odpaleniu dzieki narazie


________________________________

80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 20:04:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
trzeba by wyregulowac sklad mieszanki, moja Vke zalewalo i miala czarne siwiece, problemy z odapalenie. Trzeba bylo wymienic taki zaworek przy lietwie wtryskowej przy dolocie, bo ciagle przepuszczal.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 20:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
ale ja mam mono wtrysk i niemam zadnej listwy ale sprawdze czy sa czarne ale na gazie tez musze pokrecic nawet jak jest cieply choc pewnie zybciej pali myslalem ze raczej za malo paliwa albo cos innego ale co to niewiema dzieki bede cos myslal

_______________________
80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: