.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 09:25:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20.mar.2006 14:14:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2006 23:14:04
Posty: 58
Lokalizacja: warszawa
no wielkie dzieki!jak bede potrzebowal to sie odezwe do Ciebie.ale mam nadzieje ze nie :) a zdesperowany to jzu jestem bo cieplo sie robi a ja musze sobie recznie ustawiac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 09:01:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Jeśli mozna to podpiał bym się pod wątek...

Mam bardzo podobny problem, tyle że z silnikiem klapy centralnej. Nie działał nawiew na centralny kanał i VAG wykazał błąd tegoż silnika - przerwa lub zwarcie do masy. Wyciagnałem go, nieco przeczyściłem i podłączając napiecie na styki silnika, silnik pracował jak szalony...

Wsadziłem go więc do z powrotem na swoje miejsce i mam wrażenie, że jakiś czas działał. Nie jestem po prostu pewien. Na pewo działał zaraz po włożeniu. Niedawno zauwazyłem, że coś jest nie tak. I znowu VAG pokazał ten sam bład. Wydarłem ten silniczek i znowu - działa. A podłączony do klimy nie działa.

Zauwazyłem przy tym takie zjawisko - gdy ręcznie (podłączając zewnętrzne napięcie) przesuną silnik w jakieś krańcowe położenie, to po włączeniu klimy silnik przesuwa się w jakieś środkowe położenie i już się z tamąd nie rusza. Zaobserwować tylko mozna takie mikro ruchy - dwa w przód, dwa w tył. Chwilka spokoju i znowu, dwa w przód, dwa w tył...

Możecie mi jakoś pomóc, coś podpowiedzieć?

Podejrzewam potencjometr, ale nie wiem czy słusznie. A może trzeba zrobić te nastawy pierwotne, jak już ktoś pisał. Tylko nie wiem jak to się robi. VAG'a mam i jakieś pojęcie o tym.

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 10:21:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Dokładnie tak. Trzeba przeprowadzić Nastawy podstawowe, bo zmieniłeś pozycję silniczka i potem podłączyłeś go do klimy, która sobie go sprawdziła i wyszło jej, że są inne limity niż miała zapisane i go wyłączyła.



Warunki do przeprowadzenia nastawów podstawowych:

1. Sprawdzone kodowanie sterownika klimy (w twoim przypadku hokej66) powinno być 00043 dla modelu do 96 r. lub 04143 dla modelu od 96 do 98/99.
Najlepiej jeśli działa to nic nie ruszaj, jeśli chcesz się upewnic to napisz jaki masz numer sterownika klimy razem z literką na końcu (ważna jest) :!!: i rok modelowy (ewentualnie 6 ostatnich cyfr z numeru VIN).

Uwaga: kodowanie zależy od elementów z których jest złożona klima (jakiej produkcji kompresor), silników, wersji lewo- i -prawostronnej, rynku przeznaczenia.

2. Brak zapisanych błędów i usunięte przyczyny ewentualnie występujących.
3. Silnik pracujący bez przerwy od odczytania pamięci błędów.
4. Klima włączona w tryb "Auto".

Wchodzisz w klimę --> 04 Starting basic settings --> wpisujesz 001 numer grupy i potwierdzasz.
Uruchamiają się silniczki po kolei i robią "przebieg" do końca i schodzą do 0. Potem ewentualnie dajesz "następny" jeśli potrzeba (nie pamiętam).
Jeśli sprawdzi sobie położenia wszystkich składowych elementów można zakończyć.
Następnie sprawdź czy są jeszcze jakieś błędy.

Zawsze można też przeprowadzić wcześniej (przed nastawami podstawowymi) --> 03 Final control diagnosis, co przetestuje sobie elementy klimy, sprzęgiełko kompresora itp.
Jeśli coś nie tak lub nie rozumiesz to pisz.
Pozdrawiam.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Ostatnio edytowano 21.mar.2006 21:42:58 przez szogun0, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2006 21:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2006 23:14:04
Posty: 58
Lokalizacja: warszawa
No i u mnie ojawy sa takie same.Czyli tez chyba bede musial zrobic ustawienia pierwotne silniczka tylko ze nei mam Vaga i pojecia o tym :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2006 13:29:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Szogun0: Zrobiłem tak jak mi opisałeś i nie udaje mi się skasowac błędu. Po skasowaniu niemal natychmiast pojawia się znowu. Podejrzewam więc, że problem jednak ma charakter hardwarowy niz softwareowy.

Oto błędy:

Control Module Part Number: 8D0 820 043 H
Component and/or Version: A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D65
Software Coding: 00043
Work Shop Code: WSC 06325
2 Faults Found:
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Czyli jednak coś z potencjometrem tak?

Testy całości tez puściłem, ale poza tymi błędami nie ma nic nowego.

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2006 19:05:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
01272 - oznacza zwarcie lub brak połączenia w obwodzie sterowania silniczkiem, blokadę silniczka, czy też defekt silniczka. Sporadyczny - sprawdź i popraw wiązki ze sterownika klimy. Przeczyść styki w kostkach, może się jakiś pin obluzował w sterowniku, sprawdź.
Jeśli rozbierzesz silniczek przeczyść dokładnie przerwy między blaszkami na komutatorze i wymyj całość benzyną ekstrakcyjną (u mnie pomogło i mam spokój od roku).

00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112), 09-00 - Adaptation Limit Surpassed -> oznacza zablokowanie klapy centralnej. Dlatego też wyskakuje błąd opisany wyżej.
Jakkolwiek przeczyść komutator silniczka i sprawdź czy nic nie przeszkadza w pracy klapce.

Potem przeprowadź Final diagnosis, wykasuj błędy i zastosuj jeszcze raz podany przepis na Basic Settings w podanej tam kolejności. Kodowanie ma być 00043 w twoim przypadku.
Tylko przy całej operacji musi być włączony silnik i nie wyłączaj programu (nie odłączaj VAG-a).

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 11:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2005 20:24:17
Posty: 93
Lokalizacja: Sanok
Zgodnie z wcześniejszą radą przeczyściłem komutator silniczka i po chwili silnik zaskoczył - przestał dyminić i zwiększyły się obroty. Poskładałem wiec wszystko do kupy, podłaczyłem pod samochód i niby działa. To znaczy kontroler AC kręci tym silnikiem.

Pojawił sie jednak inny problem. W trakcie naprawy silnika zona uszkodziła mi niebieską dzwignię która ciągnie klapą. Musiałem więc ją zdjąć, skleić i podnitować aluminiową blaszkę. No i teraz nijak nie moge tego razem ustawić. Odnosze wrazenie, że kontroler AC nieprawidło steruje tym silnikiem, ponieważ kręci silnikiem tak długo, ze dzwignia nie ma szans zmieścić się w zakresie ograniczników na obudowie.

Na potencjometrze jest taka strzalka i przy jednej skrajnej pozycji strzałka wskazuje godzinę 16-tą (siłownik trzymany tak, że potencjometr i silniczek jest u góry), a przy drugiej skrajnej pozycji silnik kręci tak, że strzałkę wędruje do w prawo góry, szybko dociera to krańcowegop położenia potencjometra i mimo tego silnik dalej kręci i kręci, a siłownik robi prawie 360 stopni.

Czy ktoś mógłby mi pomóc w ustawieniu tego siłownika? Proszę...

_________________
Audi A4 Avant '96 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: