.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 22:49:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAR] Jak sprawdzic sonde lambda
PostNapisane: 25.mar.2006 18:12:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Sonde mamw obudowie kata. 3 przewody(2 biale 1 czarny) Juz wyczytalem ze mozna podpinajac voltomierz sprawdzic zakres pracy, ktory wynosi 0,1-0,9V. Pytanie: miedzy ktorymi kabelkami mam mierzyc te wartosci, od czego zalezy wielkosc napiecia - obroty? przyspieszenie? temperatura silnika? I jak moge po tych pomiarach stwierdzic czy sonda nie jest uszkodzona. Mam prymitywne zlacze diagnostyczne wyl. do odczytywania kodow blyskowych.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Ostatnio edytowano 26.mar.2006 18:25:18 przez opperator, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 00:08:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2005 00:45:10
Posty: 52
Lokalizacja: Kraków
Auto: S2
na początek witam!!!! :)
czarny to sygnalowy (tu się mierzy), 2x bialy to grzalka sondy, wydech dla sondy to masa
okolo 0v to mieszanka uboga
okolo 1v bogato
obroty nie mają znaczenia dla sondy czy ma być ubogo czy bogato sonda powinna pracować niezależnie od obrotów na przemian raz ubogo raz bogato wykres powinien wyglądać mniej więcej tak /\/\/\/\/\/\/\/\


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 13:43:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Wlasnie zmierzylem voltomierzem i co wyszlo:
- miedzy czarnym z sondy a masa stale 0,00 V( przez ok. 30 sec.)
- zasilanie grzalki 13.1 V
Gdy odpinalem kabelek sygnalowy przy wlaczonym silniku, to nie uslyszalem zadnych zmian w jego pracy. Czyli, wyglada na to, ze sonda jest do wymiany.???
Jednak nie do konca jestem przekonany do w/w metody sprawdzania. Poniewaz, jak to podaje NGK sa dwa rodzaje sond te, co dzialaja jako zrodlo napiecia i te co wpiete w uklad jako rezystor
http://www.ngkntk.pl/Zasada_dzia3ania_s ... 343.0.html
No to jaka sonde mam w swoim kacie??? Ktos z podobnym silnikiem to przerabial???

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Ostatnio edytowano 26.mar.2006 17:37:01 przez opperator, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2006 14:23:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2005 00:45:10
Posty: 52
Lokalizacja: Kraków
Auto: S2
zaraz po odpaleniu sonda powinna być na około 0,5v, a później ma pracować raz ubogo raz bogato na przemian 0-1. Jeżeli cały czas pokazuje 0v to może być zwarta na mase (ekran wokół kabla sygnałowego zwarty) albo sonda Ci padła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 18:46:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Jak mam rozpoznac jakiego typu mam sonde w AAR (034906265F w/g ETKI) by stwierdzic jak, i czy ona dziala?

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: