.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 22:06:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A200 88' 2.2T MC1] sterowanie N75 --> ECU
PostNapisane: 26.mar.2006 18:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Witam

W związku z problemem dot. sterowana zaworkiem N75 objawiającym się:
- brakiem odzewu zaworka w fazie testowania elementów wyjściowych
- całkowitym brakiem reakcji w trakcie "testu drogowego" :)

a. napiecie na przewodzie (nieb. czarny) wspólnym dla n75 i innych zaworków 13.30V i jest ok (bezpiecznik ok.)
b. napięcie na przewodzie zielono żóltym (w trakcie testu gotowości podzespołów) wacha się cyklicznie od 0 do 4.8V, w wartości napięcia upatruje usterke.
c. napięcia mierzone również na ECU - takie same j/w.

Dodam że w autku nie było wogóle zaworka N75, podejżewam że był "zbędny" skoro i tak niebyło sterowania nim.

Teraz pytanie najważniejsze - czy naprawa tego w ECU będzie opłacalna czy raczej wymiana sterownika.

ew. jeśli ktoś posiada schemat MAC11C proszę o kontakt.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 06:37:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jesli na jednym przewodzie masz 13V, a na drugim pojawia sie 0, czyli jest scciagane na mase, w tym momencie zaworek n75 powinien sie załączać.

probowales go podpiac na zywca pod 12V czy chociaz przelacza sie, zeby sporawdzic czy jest sprawny i cyka?

P.S. tak do testow, drogowych, jak zaworek jest poprawnie podpiety i zapoda sie na niego 12v na stale to powinno przeladowac podczas przyspieszania, a z odpietym elektrycznie zaworkiem powinno naladowac tylko 0,2 bara.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 08:15:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
zaworek wykluczam, mam dwa w 100% sprawne jeden z KG drugi z 3B, oczywiście podłanczałem pod 12V ;-)

jednak ładowanie na manometrze wskazuje 0.4bar(1.4) niekiedy 0.5bar(1.5) nawet, na cyfrowym zawsze 1.4bar, nieważne czy zaworek odpięty czy podpięty - nie ma również odcięcia przy 0.5.
ECU było wcześniej grzebane, więc niewiadomo co ktoś tam namłodził :):

W najbliższych dniach zostanie podmienione ECU, bo chyba szkoda się z tym bawić.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 09:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
na allegro widziałem maca 11c
;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 09:39:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Mauzer napisał(a):
nieważne czy zaworek odpięty czy podpięty


z tego wynika, ze masz zle podpiety N75 (weze powietrzne) , bo jesli nie ma sterowania elektrycznego , to samochod powinien smigać bez overboostu z doladowaniem ~0,2 bar (kontrola cisnienia tylko na sprezynce wg), a u ciebie laduje 0,4-0,5.

oprocz zlego podpiecia N75, przychodzi mi jeszcze na mysl opcja ze masz przerobiony wg, a raczej sprezynke w srodku (duzo sztywniejszą) lub podkladki, lub cos nie tak z zaworem WG.

P.S. zrob taki test: zdejmij rurkę z górnej komory Wastegate i przejedz sie. jesli jest wszystko dobrze z WG i seryjna sprezynka powinno doladowac tylko ~0,2 bar.

P.S.2 odciecie paliwa jest przy 0.6 bar, z tym ze odczujesz to z opoznieniem okolo 1 sekundy, bo za pompą paliwa jest akumulator paliwa z chwilowym zapasem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 11:37:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Lukasik dobrze radzi :) A ja tylko dodam, że KG nie miało nigdy N75.
A co do naprawy kompa, to udało mi sie to dwa razy, ale przy cenach komputerów już nie bardzo mi się chce to robić.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 12:02:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Ok. zostawmy narazie niby źle podpięty N75, skupmy się na części elektrycznej ;-) bo narazie niewyjeżdzam nim puki nie będzie sterowania n75.

WG jest seryjny - ok.

jeśli N75 jest podpięty i wrzucam mu testowanie to na zaciskach jest cały czas 13V czyli lipa. (powinno być raz na sekunde 13V raz 0).

Panowie czy ktoś z Was wogóle robił test elementów wykonawczych :!: i wie jak to wygląda :?: bo o to się cały czas rozchodzi że Ecu nie może wysterować zaworkiem wszystkie inne solenoidy działają prawidłowo.
Robiłem testy z podłączeniem el. magnesu przekaźnika, żarówki i ...LIPA.

Przeczytajcie jeszcze raz to co napisałem w dwóch pierwszych postach ;-)

aha, jaka ma być rezystancja na seryjnym zaworku N75 bo wydaje mi się że z 3B będzie pasował a ten niby z KG to też mała zagadka bo został porzyczony z A200 2.2T KG z osprzętem nie wiadomo z czego.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: