.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 08:55:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 Coupe - Climatronic] Problemy z cieplym powietrzem c.d.
PostNapisane: 27.mar.2006 05:50:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj rozebralem calkowicie deske rozdzielcza. Wyjalem wszystko i ... tutaj nastapil problem, jak rozebrac tunel powietrzny zeby dostac sie do nagrzewnicy. Przez nagrzewnice przeplywa goraca woda, uklad nie jest zapowietrzony. Cala pneumatyka chodzi dobrze, nie mam pewnosci jedynie co do klapy ktora steruje cieplym/zimnym. Gdzie ona jest? przy samej nagrzewnicy? Sterowana ona tez jest podcisnieniem czy moze elektrycznie? Czy jest tam jakis elektrozawor ktory wlacze nagrzewnicy do obiegu wody? Czy zawsze przez nia przeplywa goraca ciecz?
Nigdzie nie moge znalezc ani srub ani zatrzaskow czy hakow zeby zdjac caly "tunel" z auta... Bylbym wdzieczny za pomoc bo wlasnie stoi caly rozbebeszony i musze go dzisiaj zlozyc:)

Pozdr.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 07:49:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Napisz czy dużo roboty, żeby tam się dostać bo mnie czeka to samo :(

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 08:46:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
wczesniej mialem wprawe w rozkrecaniu zegarow, tunelu srodkowego, kierownicy itp. Wiec to poszlo szybko, ale zdjecie dechy, guzikow wszystkiego zajelo mi okolo 2-2,5 godziny. Przy cyzm nie dostalem sie jeszcze do nagrzewnicy :/

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 09:27:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
ok, wsyzstko skrecone i... nadal dupa.

Po rozkreceniu dechy dobralem sie do tunelu klimy i nawiewu. Jest tam silniczek (o dziwo jedyny elektryczny) ktory reguluje otwarcie klapy przy nagrzewnicy. On chodzi przestawia i pracuje. Do srodka sie nie dobarlem niestety bo nie dalem rady wyciagnac calego tego tunelu z auta. Powiedzcie mi prosze czy jest mozliwosci zeby ta klapka od nastawiania przeplywu przy nagrzewnicy spadla z ramienia silniczka? Juz nerwy mi puszczaja :/

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 10:01:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
para nie wiem jak jest w climatronicu ale jak u siebie (B3 bez klimy) wymieniałem nagrzewnicę, to żeby wyjąć cały tunel od wentylatora do obudowy nagrzewnicy to musiałem odkręcić dwie śruby w komorze silnika na ścianie grodziowej. Są to śruby trzymające obudowę nagrzewnicy na ścianie grodziowej. Jesli w klimie jest podobnie to poznasz te śruby po dużych podkładkach pod wylotem rurek nagrzewnicy. Dwie nakrętki klucz 10 trudny dostęp. Pozdro :peace:

P.S. Wejdź na www.tas.glt.pl do działu DIY. Jest tam moje fotostory wymiany nagrzewki, może ci to pomoże. Są tam też pokazane te śruby o których mówiłem.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 10:48:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
Miszello wiem dziekuje :-) Gdyby nie Twoje fotostory to w ogole bym sie pewnie za to nie zabral. Pomogl mi i to bardzo. W climatronicu jest bardzo podobnie aczkolwiek sa weze podcisnieniowe, sterownik podcisnienia no i chlodnica klimy w srodku tunelu.

Ale fakt... o tych dwoch srubach zapomnialem :D
Moze jutro sie zmobilizuje i rozkrece to raz jeszcze.

Czy jedynym regulatorem cieplej temperatury jest klapa przy nagrzewnicy? nie ma tam zadnych zaworow jeszcze? Bo jesli nie no to jedyne co musi byc to klapa w srodku po prostu nie chodzi.

Dzieki jeszcze raz.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 11:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
para napisał(a):
Czy jedynym regulatorem cieplej temperatury jest klapa przy nagrzewnicy? nie ma tam zadnych zaworow jeszcze? Bo jesli nie no to jedyne co musi byc to klapa w srodku po prostu nie chodzi.


Powiem ci jak jest w zwykłym bez klimy. Jest klapka w środku obudowy nagrzewnicy która kieruje powietrze w tunelu przez lub poza nagrzewnicę. Klapka jest ciągana pokrętłem "ciepło/zimno". W zależności czy powietrze kierowane jest na nagrzewnicę czy omija ją, ustalasz temperaturę nawiewu. Jak jest w klimie to nie wiem. Tu musiałby się ktoś inny wypowiedzieć.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: