.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 09:19:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.6, 1.8, 1.8T] roczniki 97-99 opinie, wady, zalety
PostNapisane: 27.mar.2006 15:19:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2006 14:17:11
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
Mam zamiar za parę miesięcy kupić Audi A3 z benzynowym silnikiem, będzie to najprawdopodobniej auto z Niemiec w cenie około 3500-4000 (w porywach 4500) euro z rocznika 1997-1999 Chciałbym poznać opinie właścicieli i osób które mają o tym wiedze na temat tych samochodów, ich usterkowości, najczęstszych problemów, kosztów utrzymania itd. Wymienię w punktach co mnie najbardziej interesuje.

- jak sprawują się silniki 1.6, 1.8 i 1.8 T (podobno 1.8 T jest dość awaryjny ale za to pali dużo mniej od 1.8 przy spokojnej jezdzie)
- najczęstsze usterki
- spalanie
- maksymalny przebieg przy którym warto kupic to auto

z góry dziękuję
:)

_________________
Jeśli coś może się nie udać, nie uda się na pewno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 27.mar.2006 17:47:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
ja miałem 1.8 turbo zagazowanego i nic poszły poszczególne rzeczy przezgaz jak pompa i przepływomierz a na gazie zrobiłem prawie 100 tys. palił na benzynie od 7 do 13 max srednio około 10 benzynki na gazie ale sekwencja od 7 do 17 ( 4 osoby + bagaże na trasie i przy 215). tak to sie w ogóle nie psuł zależy ile kto jeżdzi dobry olej i swiece i do konca życia będziesz jeżdził, mój koles ma takiego samego ale automat to palił mu od 8,5 do 15 zależy jak to jeżdzi a tak w ogóle to zwykłe 1.8 pali więcej o okoł 1 litra.
pozdrawiam

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 18:20:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Jak za taka cene kupisz cos dobrego i nie 1.6 to powodzenia :)

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: A3 1,8 20 v
PostNapisane: 27.mar.2006 18:21:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 14:17:39
Posty: 57
Lokalizacja: myszków
Sam takim autkiem sie poruszam i wiem teraz ze mogłem kupic turbo, poprostu wieksza frajda z jazdy, co nie znaczy ze na ten silnik narzekam :peace: pali srednio 8,5 i tez jest zrywny jednak przy ok 3600 obr, a awaryjnosc jak w kazdym innym autku ;) zalezy jak trafisz ...na razie nie jest zle a niunia z 97 roku :) Zapraszam na strone A3-club net tam jest nas wicej a i info bedzie lepsze Pozdrawiam i zapraszam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2006 21:21:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2006 14:17:11
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
W każdym razie dzięki za opinie. Piszcie dalej :D A jakie przebiegi macie w swoich Audiczkach ?

_________________
Jeśli coś może się nie udać, nie uda się na pewno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 28.mar.2006 10:24:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
ja miałem 227 tys jak sprzedałeł i jeszcze by troche pochodził na pewno te 350 bym machnął

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2006 11:00:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 140
Lokalizacja: Wroclaw
Ja ma A3 1.8 z automatem 110000km przebiegu. Spalanie w miescie 12-13l (boli na stacji) przy dosc spokojnej jezdzie, za miastem - 8l. Co sie psuje to jeszcze nie wiem, bo mam niunie od pazdziernika i nic poza servisem nie wymienialem. Poprzedni wlasciciel wymienial olej przy 92000km ja wymnienilem przy 106000 i byl czysty. W tej chwili slysze czasami stuki w przednim lewym zawieszeniu i jest to chyba przegub zewnetrzny. Sledze posty od jakis 4 miesiecy i inni koledzy maja z tym czasem problem. Oprocz tego mam naprawde minimalny wyciek z uklady wspomagania kierownicy. W tym tygodniu to bede robil. Wszystko to, to tanie naprawy, a jak zasiadziesz za sterami takiej perelki to wszystko to pikus. Smiga jak zloto - na pewno nie pozalujesz. Ja staralem sie kupic cos co ma przebieg max 100000km, zeby i dla mnie cos zostalo. Pozdrawiam ....

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2006 11:12:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2006 10:07:58
Posty: 8
Lokalizacja: Kielce
Auto: A8 D3 4.2 TDI
A3 1.8 T Wer 150 koni. 98 R.

Zalety
Bardzo dynamiczny silnik już w serii. Chipem dodatkowo uzyskasz 40 koni więcej.
Zużycie paliwa w zależności od fantazji kierowcy waha się w trasie od 6,5 przy 90km/h do 16 litrów przy maxie. Miasto ok. 10.
Jeżeli chodzi o awaryjność to wiem, że przy 185tys nie ma żadnych problemów z silnikiem a testy kompresji są wyśmienite.

Usterki/wymiany części
Wahacze, co ok. 60 tys. – koszt jednego marki Febi 160zł
Przeguby zewnętrzne pierwsza wymiana przy 180 tys. koszt jednego 147 zł.
Inne części zawieszenia silent bloki na tył, łożyska amortyzatorów, gumy stabilizatora i inne ok. 400 zł komplet na auto.(prócz łozysk)
Poza tym uszkodzeniu potrafi ulec pompa wody, spryskiwacz tylnej szyby, amortyzator podtrzymujący maskę, tylny zamek, czujnik ABS.
To chyba tyle.
Podsumowując żadne poważne usterki i zdecydowanie polecam silnik z turbiną

_________________
A8 D3 4.2 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2006 13:52:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2006 14:17:11
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
Najbardziej jestem napalony właśnie na 1.8T, tylko obawiam się jego usterkowości. Czytałem w ostatnim Auto Świecie z 20 marca ze właśnie silnik 1.8T należy do tych najmniej trwałych. Występują w nim błędy czujnikówi i przechodzenie w tryb awaryjny. Jednak chodzilo tutaj o silnik 1.8T w Seacie Leonie, ale przeciez to to samo.
Tak naprawdę nie zależy mi na chip tuningu, 150 KM w zupełności by mi wystarczyło.
Pokusą jest także to ze 1.8T pali mniej od zwykłego 1.8 przy spokjnej jeździe. W każdym razie za parę miesięcy jak będę szukał Audiczki A3, prawdopodobnie gdzieś za naszą zachodnią granicą, na pierwszym miejscu będę stawiał 1.8T.

_________________
Jeśli coś może się nie udać, nie uda się na pewno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2006 15:29:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2006 14:17:11
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
Nikt już nic nie powie na ten temat :/ ?

_________________
Jeśli coś może się nie udać, nie uda się na pewno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 22:38:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Bierz turbo. Mam w passacie taki silnik i jestem zadowolony. U mnie po 90 tys póki co żadnej usterki. Jak na benzyne naprawdę bardzo elastyczny, na 5 biegu zbiera się równo już od 1500 obr/min i to nawet pod lekkie wzniesienia! (max moment już przy 1750 obr co w benzynie raczej rzadko spotykane...) Jeśli będziesz jeździł delikatnie to spali naprawdę niewiele.
Gorzej jak przyciśniesz :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2006 22:47:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Bierz turbo. Mam w passacie taki silnik i jestem zadowolony. U mnie po 90 tys póki co żadnej usterki. Jak na benzyne naprawdę bardzo elastyczny, na 5 biegu zbiera się równo już od 1500 obr/min i to nawet pod lekkie wzniesienia! (max moment już przy 1750 obr co w benzynie raczej rzadko spotykane...) Jeśli będziesz jeździł delikatnie to spali naprawdę niewiele.
Gorzej jak przyciśniesz :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odp
PostNapisane: 31.mar.2006 09:25:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:36:43
Posty: 292
Lokalizacja: szczecin
podsumowując małe forum 1.8 turbo wygrało :peace:

_________________
ksysiu A6 2,5 TDI V6 2001 PRODUKUJE OKNA I DRZWII PCV I ALUMINIUM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 12:40:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 08:33:48
Posty: 19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
ja tez polecalbym 1.8T....moj znajomy przy przebiegu 250 tys jeszcz epraktycznie nic przy niem nie robil...turbo dziala poprawnie..takze opinie o owaryjnosci czasami sa troszke przesadzone! Natomisat nie ma watpliwosci ze w silniku 1.8T jest wiecej do zepsucia niz w 1.8 czy 1.6...ale i tak wszysto zalezy od uzytkowania....jak sie caly czas katuje auto to nawet silnik 2.8 po jakims czasie zaprotestuje!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 14:05:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2006 14:17:11
Posty: 5
Lokalizacja: Szczecin
Mój wujek ma też Passata 1.8T i jest bardzo zadowolony. Kiedyś mial zwykłego Passata 1.8 i palił mu około litra więcej po mieście niż 1.8T. Także utwierdzam się w opinii że to super silniczek :D

A jakie paliwo do niego tankujecie 95 czy 98 ?

_________________
Jeśli coś może się nie udać, nie uda się na pewno.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: