.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 09:29:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 NG, NF] jaka rola potencjometru przeplywomierza?
PostNapisane: 31.mar.2006 06:17:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam. Szukam informacji technicznych na temat roli potencjometru przy przeplywomierzu i jego wplywie na prace silnika.

Wczoraj u el-fuego zdjalem na chwile z niego wtyczke i obroty wzrosly do 1800 :)

czyli poza czujnikiem temp silnika, trzeba go brac pod uwage przy wszechobecnych na forum problemach z obrotami.

moze jakiegos pdfa?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 13:19:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 134
Lokalizacja: Dolnośląskie
Auto: A6 C4 2.5 tdi AEL
Tu jest jakiś ślad, który może Ci pomóc: http://www.034motorsport.com/Applications/Ignition%20Supplement.pdf
W tekście jest wzmianka o przekazywaniu informacji o obciążeniu do sterownika zapłonu, który zmienia wyprzedzenie zapłonu zależnie od obciążenia.
Co prawda tekst traktuje (m.in) o tuningowym ECU do CIS-III NF/NG, ale przynajmniej jest w pdf-ie ;)
Mogę się tylko domyślać, że ECU od wtrysku dodatkowo wzbogaca mieszankę przy dużych obciążeniach. W starym k-jet był tylko przeł. pełnego wdepnięcia pedału i wzbogacanie przez regulator termiczny, tu mogli to rozwiązać bardziej 'elegancko'.

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było (i *** jeździło)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 13:32:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
gdzies w domu mialem ssp do ke-jet'ow moze cos tam wynajde.

ke-jet to ostatnia wersja wtrysku mechanicznego. jest najbardziej "skomputeryzowana" ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 13:54:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem, że potencjometr w przepływomierzu połączony jest z klapką. Wychył klapki zmienia rezystancję. A klapka się odchyla w zależności od ilości powietrza dostarczonego do kolektora ssącego. Sygnał z potencjometru dostarczany jest do ECU, które analizuje wartość powietrza (jest jeszcze ważna temp. powietrza gdyż zmienia się jego gęstość w zależności od temp. ) Ecu dawkuje ilość paliwa odpowiednią do ilości powietrza aby był optymalny skład mieszanki porównując ją jednocześnie z wartościami z sondy lambda. Może coś toTobie pomoże. :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: