.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 08:49:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4] VAG kody 00561 i 17736 ?
PostNapisane: 31.mar.2006 20:33:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 01:00:23
Posty: 38
Lokalizacja: Siedlce
Witam
Co może byc przyczyną takich błędów . Mam LPG sekwencja i przy przełączaniu czasami szarpie. Czy wina gazu może wnosić takie błędy? Bo z tego co wiem to komp od gazu jest połączony z komp. od benzyny , silnika. To co odczytałem to 00561 - Kontrola dodawania mieszanki, 17736 - Cylinder #4 – limit kontroli uderzeniowej osiągnięty. Nie wiem jak to odczytać , jak może być tego przyczyna. Może ktoś mi podpowie co może byc przyczyną ?

_________________
1.8 ADR 96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2006 21:17:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
0561 wg moich danych oznacza słabe napięcie.Problem z ładowaniem , akumulatorem lub alternatorem.Słaby przesył pradu czyli zaśniedziałe styki.

17736 po angielsku :)
Poor quality fuel,incorrect fuel, insecure engine component, KS incorrecly tightened/defective.
Czyli jakis czujnik wykrywa złe paliwo lub złą jakośc paliwa lub coś jeszcze ale nie jestem w stanie przetłumaczyć :( .
Podrawiam miłego szukania usterki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2006 10:15:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Adam chodzi o to, że może być czujnik spalania stukowego żle dokręcony (zły moment). KS - Knock sensor - czujnik spalania stukowego.
Może się to wiązać właśnie z paliwem złej jakości lub złą mieszanką powodującą złe spalanie.
A teraz trochę dokładniej:
0561 - przekroczony limit adaptacji mieszanki (dolny lub górny).
Możliwe przyczyny wystąpienia błędu: zbyt niskie ciśnienie paliwa, nieprawidłowy sygnał z przepływomierza, nieszczelność układu wydechowego przy sądzie Lambda, nieszczelność w układzie dolotowym, zatkany/zapieczony wtryskiwacz.
Może być też paliwo w oleju, cieknący wtryskiwacz (zależy czy błąd z dopiskiem limit przekroczony czy też nie osiągnięty).

Efekty:
Możliwe szarpanie, zwiększone zużycie paliwa, czarne spaliny, sadza na świecach zapłonowych.

Sposób naprawy:
Zatankować samochód, sprawdzić ciśnienie paliwa, przepływomierz, wyeliminować przecieki w dolocie i wydechu, sprawdzić wtryskiwacze pod kątem ilości paliwa wtryskiwanego.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Ostatnio edytowano 01.kwi.2006 10:32:54 przez szogun0, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2006 10:28:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
szogun0 napisał(a):
Adam chodzi o to, że może być czujnik spalania stukowego żle dokręcony (zły moment). KS - Knock sensor - czujnik spalania stukowego.
Może się to wiązać właśnie z paliwem złej jakości lub złą mieszanką powodującą złe spalanie.


Czyli wychodzi na to że KS wyczuwa złe paliwo a wprzypadku tego auta chodzi o LPG.Może zbyt bogata mieszanka jest podawana i dlatego dochodzi do spalania stukowego lub to spalanie stukowe jest ograniczane.
Tak mi się wydaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: