.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.cze.2025 08:45:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 NG]Mam problem z wymianą oleju(na jaki ten olej wymienić
PostNapisane: 02.kwi.2006 06:44:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2006 10:33:43
Posty: 2
Mam probmel chciałem wymienić olej ale nie wiem jaki do silnika 2.3E NG jeżdze tylko na benzynie i nie wiem na jakim wczesniej jeździł. Ma silniczek przejechane 200 tyś km. Syntetyk czy półsyntetyk co wybrac? Słyszałem ze podobno dobry jest olej oplowski czy to prawda?


Ostatnio edytowano 02.kwi.2006 07:17:41 przez Audi 80 2.3E, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2006 06:52:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2006 07:56:25
Posty: 35
Lokalizacja: Mazowieckie
lej tylko pólsyntektyk 10w40, ja leje elf semi w tej klasie i jest gicio , no ale kosztuje i to mankament , ale chyba inni o potwierdzą że na oleju nie warto oszczedzac, audi fabrycznie zaleca taki olej no i wymaine co 15 tys maks


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2006 08:30:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
ja mam przejechane 140.000 tys i jezdze juz na mineralnym mobil1 i dobrze sie sprawuje sprawdzałem cisnienie na cylindrach i rowne jest na wszystkich po 13

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2006 08:43:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.mar.2005 09:59:49
Posty: 43
Półsyntetyk bendzie dobry .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2006 09:11:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
Ja mialem najechane w moim NG ponad 300 tys i lalem castrola RS 10W60 full syntetyk.Ale w twoim przypadku to chyba pol syntetyk bedzie najlepszy :)

_________________
Audi 100 C4 2.8
Audi 80 1.6 rok
Audi 90 Quattro 2.3
Audi V8 3.6 { Full wypas ]
Audi 90 Quattro 2.3
VW Passat B5FL HIGHLINE 2.5 V6 TDI AKN 4MOTION.

"Dopóki nie użyłem Internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2006 09:33:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2005 13:32:12
Posty: 45
Lokalizacja: Pruszków
a co powiecie na temat olejów MIDLAND.
do tej pory jeździłem na semi lotosa teraz chcę zalać mineralny.

_________________
Audi 100 C3 NF Avant+Blos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 NG]Mam problem z wymianą oleju(na jaki ten olej wymi
PostNapisane: 02.kwi.2006 20:05:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
Audi 80 2.3E napisał(a):
Mam probmel chciałem wymienić olej ale nie wiem jaki do silnika 2.3E NG jeżdze tylko na benzynie i nie wiem na jakim wczesniej jeździł. Ma silniczek przejechane 200 tyś km. Syntetyk czy półsyntetyk co wybrac? Słyszałem ze podobno dobry jest olej oplowski czy to prawda?
witaj
Ja leje mobila s 10na 40 :)
audi B4 2.0 ABK 95r przebieg 185 tys. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2006 21:44:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2006 20:16:24
Posty: 142
Lokalizacja: Mazowieckie
ja to chyba zaleje CASTROL MAGNATEC GTX 5 10W40
5l 101zł :)

http://allegro.pl/item95371517_olej_cas ... trow_.html

to polsyntetyk dobry jest??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2006 22:01:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
daroC4 napisał(a):
ja to chyba zaleje CASTROL MAGNATEC GTX 5 10W40
5l 101zł :)

http://allegro.pl/item95371517_olej_cas ... trow_.html

to polsyntetyk dobry jest??
witaj Oczywiście ze dobry.MOBIL 1 i CASTROL to dwa oleje liczące się na świecie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 06:38:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ja polalem do swojego valvoline polsyntetyczny. oliwka super trzyma parametry, juz 7tys przejechalem, a silniczek cichutki nawet jak dostanie chłoste.

kiedys w starym silniku polalem lotosa, to niestety nie wytrzymał presji i sie przegral olej i zmienil konsystencje na wode :(

z tych ktore przetestowalem, to bardzo dobry jest liqui moly.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 18:29:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
200tys. to wg mojego mechana przebieg, ktory zobowiązuje do jazdy na mineralu ale w jak najwyzszej klasie jakosciowej. Fakt ze na mineralu sie nie robi 15 tys. od wymiany do wymiany i trza go wymieniac co 10 tys. Ale korzyść jest taka ze w silniczkach nieco podexploatowanych "góra" cyka cichutko. Oleje mineralne wysokiej klasy (np. Shell Helix) dają Ci oprocz tego gwarancje ze nie bedzie Ci sie odkladal szlam i bitum a silnik pozostanie czysty. Przy regularnych wymianach bedziesz mial wydajne smarowanie, czystosc i ciszę. Cicho pracująca gora silnika to zasluga większej gestosci. A czystosc to zasluga wysokiej klasy jakosciowej i dodatkow czyszczących. Lej HELIXA 15W40 :peace:

No i cena 55 zł jest zachętą. Jesli trzeba dolewać to nie pojdziesz z torbami ;-)

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 18:35:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Lałem Shella, lałem Mobila, teraz już 30tkm śmigam na Valvoline MaxLife - według mnie najlepszy z tej trójki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2006 21:13:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cytuj:
200tys. to wg mojego mechana przebieg, ktory zobowiązuje do jazdy na mineralu
A coto za mechanik ? Od Polonezow ? :D Moim skromnym zdaniem im silnik dluzej pracuje na syntetyku - oleju najwyzszej klasy - tym lepiej dla silnika, a dopiero gdy pojawi sie np. glosna praca rozrzadu mozna go zalac czyms innym - gestrzym, ale na Boga nie mineralnym ! Minerala to mozna lac, ze wzgledow oszczednosciowych, jak sie ma przepal oleju, albo jak z silnika wycieka i ne oplaca sie tej usterki usuwac.
Do autora watku . Zdejm pokrywe zaworow ( albo niech mechanik zdejmie ) jezeli jest wszystko metalicznie czyste i nie ma osadow ani nagaru, to silnik peacowal na syntetyku - lej syntetyk. Jesli jest osad - lej polsyntetyk

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 06:06:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Cytuj:
A coto za mechanik ? Od Polonezow ?


Masz 100% racji że lepiej aby silnik pracował jak najdłuzej na pełnym syntetyku. Jednak ludzie ciągle utożsamiają nowoczesne oleje mineralne z Polonezem i starym Selektolem albo podobnym wynalazkiem o klasie jakosciowej w granicach SD. Weź do ręki jakikolwiek semisynthetic i nowoczesny mineral, przeczytaj kartę parametrów fizykochemicznych a dowiesz się, że Twoj wypasiony synthetic od mineralnego rozni się wyłącznie klasą lepkości a klasy jakosciowe tych smarów są identyczne. Czyli wynika z tego jasno ze olej mineralny w klasie SL ( bardzo wysoka ) zapewnia taką samą czystosc silnika jak polsyntetyk w klasie SL- bo obie maści zawierają ten sam pakiet czyszczący. Klasa jakości= czystość. Klasa lepkości= lekkobieżność. Owszem, pełny synth. jest lepszy na zimne rozruchy. Ale VW zaleca także minerala o wysokiej klasie jakosciowej ( identycznej jak półsynt.) czyli 505.00, API: SL, A3/B3. Nic tam o Polonezie nie wspominają choć to fajna bryka ;-) .

A rozwiazanie z olejem mineralnym wysokiej klasy jest dobre dla aut, ktore lubią brać oliwę- wtedy jest tanio i bezpiecznie

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 09:19:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Zgadzam sie ! Nie mam nic przeciwko olejom mineralnym i Polonezom, a co do olejow to zauwaz, ze syntetyk, mimo tego ze jest rzadszy - lepkosciowo od minerala, to nie traci tak parametrow przy wysokich temperaturach. Slowem - syntetyk bedzie smarowal i chlodzil silnik w sytuacji, w ktorej mineral, pod wplywem temperatury, zrobi sie tak rzadki jak woda, tracac wszelkie parametry lepkosciowe. Co sie wtedy dzieje z silnikiem doskonale wiesz.
PS. To uwaga dla zwolennikow "sportow ekstremalnych" :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2006 16:41:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Racja, synt. sobie lepiej radzi z temperaturą i obciążeniami.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: