.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 03:08:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [KE-Jetronic] Przepływomierz [2.3 NF - cygaro]
PostNapisane: 05.kwi.2006 17:31:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Witam wszystkich i z góry proszę o wypowiedzi osób które faktycznie mają coś do powiedzenia w temacie.


Od jakiego czasu mam znowu problem z systemem wtrysku.

Otóż auto po nagrzaniu przechodzi w tryb awaryjny (falują obroty).

Dzieję się tak ponieważ klapa w przepływomierzy generują przez ułamek sekundy zwiększone napięcie, komputer to rejestruje i wywala błąd.

Polecono mi szukania nowego przepływomierza z potencjometrem.

Koszt to 300zł.

Dostałem (od Kowicza - dziękuję) do sprawdzenia drugi przepływomierz, ale auto na nim nie chciało nawet zapalić - DLACZEGO??

Wróciłem z powrotem do swojego i w zasadzie jest tak samo jak przed robotą - auto jeździe albo bardzo niewdzięcznie.

Który element odpowiada za generowanie napięca z ramienia przesłony ? Czy jak podmienię sam potencjometr to problem może się rozwiązać ?

Dziękuje za merytoryczną pomoc!

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 17:58:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Potencjometru samego nie podstawisz, bo on jest zalany śmiesznie w boku przepływomierza i zanitowany (tak było u mnie). Ten od Kowicza może być inaczej zestrojony, dlatego podaje za niskie napięcie startowe i w ogóle nie zapala. Zrób na nim taki test, przy próbie odpalania niech ktoś przy zdjętym filtrze powietrza delikatnie naciśnie ramię do góry, wtedy pewnie zapali.

Weź woltomierz i pomierz dokładnie swój potencjometr, wtyczkę masz od strony błotnika dość głęboko poniżej jego linii, będziesz musiał odkręcić przepływkę, potem na podłączonym wszystkim przekręcić stacyjkę i wtedy woltomierzem analogowym obserwować napięcia przy ruszaniu ręką całym ramieniem. Musi się płynnie zmieniać w przedziale 1,5-4,5V. Spoczynkowo ma mieć około 0,2-0,3V. Generalnie napięcie na potencjometrze zmienia oś na którym wisi całe ramię.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2006 18:46:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Potencjometr zdjąłem - fakt jest zalany gumą, ale da się go zdemontować - stąd wiem, jak to pracuje.

Może faktycznie jutro je podmienie.

pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 09:20:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nikt nic dodatkowo nie podpowie ? :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 09:41:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Po przy kreceniu tego potencjometru trzeba go jeszcze idelmie ustawić a samemu w domu bez sprzętu jest raczej trudno. Pewnie masz juz wytarty ten potencjometr. Taz tak miałem i wymieniałem całą przepływke z rozdzielaczem paliwa i teraz jest git, tylko musiz dobrać przepływke tak aby miała taki sam nr bo inna choć tak samo może wyglądac to może na niej nie chodzić bo bedzie miała inne parametry.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 11:21:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Przepływka jest taka sama.

Co masz na myśli pisząc o ustawianiu potencjometru ? :!!: :?:

pozdro

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 11:34:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Rególuje się osadzenie tego potencjometru(jest mała regulacja:góra, dół, pochylenie). sprawdź czy napewno Ci dochodzi prąd do niego i czy nie jest wytarty. Spróbuj przed założeniem odłończyć akumulator, podkrecić przepustnice śrubką na większe obroty i wtedy załóż przepływke, podłończ akomulator i spróbuj zapalić bez dodawania gazu, jak zapali to wtedy zmniejsz obroty na 1000 przy przepustnicy.

P.S. Sprawdż jeszcze różnicowy regulator ciśnienia

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 15:37:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
No oczywiście, że potencjometr trzeba ustawić, ja u siebie zmieniałem położenie całego ramienia względem osi, na której się wychyla. I da się to w domu bez problemu ustawić z woltomierzem podłączonym. A jakie napięcia mają być to napisałem powyżej.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 16:23:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
malo merytoryczne ale :

-> z tego co wiem Dred ma dwie przeplywki w zapasie
-> piknij do Kefira jest co prawda bardzo mocno zalatany ale moze pomoze ...

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2006 19:40:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Udało się, auto jeździ już jak trzeba a nawet lepiej :P


Wsadziłem drugi przepływomierz ten od Kowicza, podregulowałem wedle posiadanej wiedzy położenie spoczynkowe przesłony i auto po wielkich bólach zapaliło... potem tylko ustawienie mieszanki i jest w zasadzie git... w zasadzie bo coś mi obroty za niskie delikatnie trzyma... muszę to jakoś wyregulować.

Pozdro

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 06:18:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czesc wam ! :)

to tak dla scislosci, procedura, poprawcie sie jesli sie myle, bo chcemy to u kolegi podregulowac. zakladajac ze nowy potencjometr jest w nalezytym stanie, nie jest wytarty i blaszki elektryczne na ramieniu zapewniaja odpowiedni styk.

1.) ustawiamy pozycje spoczynkową klapy przepływomierza
jak to jest git wg instrukcji (nie pamietam dokladnie ale cos 1.9-3mm od krawedzi??) to
2.) przykladamy potencjometr i na zgaszonym silniku z wlaczona stacyjką i wtyknieta wtyczką, mierzymy rownolegle napiecie na wyjsciu potencjometru. ustawiamy go dzieki regulacji polozenia potencjometru w takiej pozycji, aby na wyjsciu bylo 0.2-0.3V i w tej pozycji go dokręcamy.

jesli odpala bez dodawania gazu to juz elegancko.

Co jeszcze regulowac przy przepustnicy?? na 1000obr?? a nie na 850?? z rozzpietą wtyczką silnika krokowego (przeciez jak jest podlaczony to moze skorygować obroty)?? na rozgrzanym?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 08:08:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Można jeszcze sprawdzić inne punkty pracy. Na biegu jałowym powinno być około 0,5-1,5V, przy 3000obr/min. powinien mieć około 2-2,5V. Silnik na wolnych i wtedy naciskasz na maksa pedał gazu, napięcie powinno momentalnie skoczyć do powyżej 3,0V.
Ten spoczynek klapki dobrze podajesz w mm, przy czym to i tak nie ma takiego znaczenia, bo w momencie, w którym kręcisz rozrusznikiem, tam już jest podciśnienie i zaczyna ją ciągnąć do góry, ważniejsze jest to napięcie na biegu jałowym.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 08:17:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Sprinter napisał(a):
Na biegu jałowym powinno być około 0,5-1,5V,


spore widełki podajesz. tak ma byc na rozgrzanym? przy jakich obrotach silnika?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2006 14:45:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Lukasik napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Na biegu jałowym powinno być około 0,5-1,5V,


spore widełki podajesz. tak ma byc na rozgrzanym? przy jakich obrotach silnika?


No to jest właśnie między innymi rozrzut zimy/ciepły, bo chłodniejszy ma wyższe obroty i klapa wyżej siedzi, a co za tym idzie większe napięcie, przy rozgrzanym nieco to spada. Generalnie jak rozgrzany to około 850obr/min.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 16:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:52:32
Posty: 5
Hmm wiec niewiedziec czemu ja w 2.3 NF mam na wolnych cos kolo 2,4 V ;( a w spoczynku 0,2V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 19:56:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
giego napisał(a):
Hmm wiec niewiedziec czemu ja w 2.3 NF mam na wolnych cos kolo 2,4 V ;( a w spoczynku 0,2V


na gazie czy na benzynie??? Na gazie, z racji tego ze w ukladzie nie ma cisnienia benzyny klapa nie bedzie pchana w dół przez tłoczek i ogolnie bedzie w wyzszym polozeniu niz przy tych samych warunkach przy pracy na benzynie.
Takze dodatkowo przy jezdzie na gazie ECU silnika bedzie caly czas "myslal", interpretujac odczyt z potencjometru, ze silnik jest bardziej obciazony, co za tym idzie zaplon bedzie troche nieodpowiedni bo zalezny jest od obiczenia silnika (wychylenia przeplywomierza > napiecia z potencjometru), ale to juz inna bajka.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 12:53:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:52:32
Posty: 5
Lukasik napisał(a):
giego napisał(a):
Hmm wiec niewiedziec czemu ja w 2.3 NF mam na wolnych cos kolo 2,4 V ;( a w spoczynku 0,2V


na gazie czy na benzynie??? Na gazie, z racji tego ze w ukladzie nie ma cisnienia benzyny klapa nie bedzie pchana w dół przez tłoczek i ogolnie bedzie w wyzszym polozeniu niz przy tych samych warunkach przy pracy na benzynie.
Takze dodatkowo przy jezdzie na gazie ECU silnika bedzie caly czas "myslal", interpretujac odczyt z potencjometru, ze silnik jest bardziej obciazony, co za tym idzie zaplon bedzie troche nieodpowiedni bo zalezny jest od obiczenia silnika (wychylenia przeplywomierza > napiecia z potencjometru), ale to juz inna bajka.


Dzieki za odpowiedz ;) a faktem jest ze teraz juz nie pamietam ale zdaje sie ze jednak na gazie ;).Mam natomiast 2 pytanka w zwiazku z tym :
1. Czy zapłon ustawić normalnie na 15 +/-1 stopien.
2.Jak ustawić emulacje sondy na gazie w komputerku LPG (Bingo M)
Masa czy przebieg ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 15:35:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
giego napisał(a):
1. Czy zapłon ustawić normalnie na 15 +/-1 stopien.
2.Jak ustawić emulacje sondy na gazie w komputerku LPG (Bingo M)
Masa czy przebieg ?


1. ustaw tak, zeby autko smigało najlepiej ;) bedzie to o kilka stopni szybciej niz na benz. Po odpaleniu wsadz bezpiecznik w gniazdo w przekazniku benzyny na kilka sekund i wyjmij, po tej czynnosci ecu przestanie regulowac zaplon i mozna stroboskopem ustawiac krecąć aparatem zaplonowym.
2. w tych silnikach nie ma to znaczenia ;) najwyzej komp uzna, ze sonda jest padnieta, ale nie wplywa to na komfort ;) ustaw symulacje 0-1V.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 05:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.wrz.2004 00:13:31
Posty: 141
Lokalizacja: Płock
A może ma ktoś dane jakie powinny być napięcia na potencjometrze w silniku NG ? czy to może takie same jak w NF ??

_________________
Jest:Audi A8 D3 4.2 BFM, Audi 80 Competition 1160/2500, Audi 80 2,0 ABT
Było A80B3 1.6PP, A80B3 1.8JN, A90B3 2.3 NG Quattro A80B4 2.0 ABT quattro, A6C5 2.5AFB A4B51.9 AJM A4B5 AFN A43.0 ASN quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 16:47:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2006 16:52:32
Posty: 5
Hmm wiecie co kurcze dzis mierzylem jeszcze raz to napiecie na potencjometrze no i na benzynie czy na gazie to mam 2.4V na wolnych ;( dziwacznie nie.I tak sobie mysle z racji tego ze nie mam orginalnej wtyczki tylko wlozone pojedynczo kable na wsoeki ze byc moze mam zle wlozone te kabelki.Moze ktos wie jak to ma byc podlaczone prawidlowo.
np. liczac od gory
+5V
sygnal
masa

To jest przyklad moze ktos by napisal jak to idzie w orginalnej wtyczce.
Taka mala prosba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: