.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 01:37:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AFN - V6] Sprzęgło od V6 w A4 AFN ?
PostNapisane: 23.kwi.2006 16:01:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Vitam !
Sprinter na innym forum:
http://www.a4-klub.fg.pl/forum/viewtopic.php?t=378&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=e295571c04cbcb55847b461341722583
napisał:
Cytuj:
padł w nim tłumik drgań. Objawia to się własnie jakby się garki tłukły jak silnik gasisz Do wymiany całe koło. To jest częsta wada w tych 1,9TDI, podobno bardzo ładnie podchodzi zestaw koło zamachowe (normalne bez tłumika drgań) + docisk + sprzęgło z silnika V6.
To już jest nie do zarżnięcia, bo ma normalną konstrukcję bez tłumika drgań, który jest wbudowany klasycznie w docisku. Do tego niby jest lżejsze nieco.


Ktoś ten temat przerabiał ? Ktoś zna pomyślny przeszczep ? Sprzęgło od V6 powinno lepiej znieść przyrost momentu po zawirusowaniu i jednocześnie pozbywamy się horroru z kołem dwumasowym... :)
apropos - tłumik drgań klasycznie nie jest czasem wmontowany w tarczę sprzęgłową a nie w docisk ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2006 22:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Pierwsze słysze, że pasuje od V6 - tylko jeszcze czy od benzyny V6 czy od TDi V6. Ale z tego co mi wiadomo do AFN nie pasuje skrzynia od 2.5 TDi V6 więc raczej sprzęłgo także. Co do konstrkcji sprzęgła w AFN to oczywiście tłumik drgań masz na kole zamachowym a nie w tarczy sprzęgła...

Musisz pokombinować, może podejdzie koło z tarczą od 1Z. Między nimi można przekładać skrzynie biegów jak klocki lego, trzeba by looknąc jak to wyglada po zdjęciu skrzyni...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 11:02:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
Rogal napisał(a):
Pierwsze słysze, że pasuje od V6 - tylko jeszcze czy od benzyny V6 czy od TDi V6. Ale z tego co mi wiadomo do AFN nie pasuje skrzynia od 2.5 TDi V6 więc raczej sprzęłgo także. Co do konstrkcji sprzęgła w AFN to oczywiście tłumik drgań masz na kole zamachowym a nie w tarczy sprzęgła...

Musisz pokombinować, może podejdzie koło z tarczą od 1Z. Między nimi można przekładać skrzynie biegów jak klocki lego, trzeba by looknąc jak to wyglada po zdjęciu skrzyni...

od audi A6 2,8 benzyna pasuje

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 11:14:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Czyli sie potwierdza... A od C4 czy C5 :?: Pewnie od C5 jest dwu masowe wiec...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 11:33:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
Rogal napisał(a):
Czyli sie potwierdza... A od C4 czy C5 :?: Pewnie od C5 jest dwu masowe wiec...

rogal dokladnie nie wiem czy od c5 czy c 4 ale napewno mozna podmienic i miec normalne sprzeglo z pojedyncza tarcza.podobno nawet z 2,6 tez pasi ;)

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 12:20:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Rogal napisał(a):
Co do konstrkcji sprzęgła w AFN to oczywiście tłumik drgań masz na kole zamachowym a nie w tarczy sprzęgła...
Ja wiem jak jest - mi chodziło o fragment tekstu sprintera:
Cytuj:
ma normalną konstrukcję bez tłumika drgań, który jest wbudowany klasycznie w docisku
a klasycznie to tlumik drgan jest chyba jednak w tarczy...
piotr1602 napisał(a):
od audi A6 2,8 benzyna pasuje
Super ! :) Thx za infof ! Zrobiles to u siebie ? :)


Ostatnio edytowano 24.kwi.2006 12:46:50 przez Damos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 12:23:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Cytuj:
modi - skasować


Ostatnio edytowano 24.kwi.2006 12:47:57 przez Damos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 12:36:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
nie ale mam zamiar

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 12:50:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
piotr1602 napisał(a):
nie ale mam zamiar
ok - to działaj ! Ciekaw jestem, jak wpłynie to na wibracje nadwozia przy niskich obrotach silnika ? Podobno koła dwumasowe lepiej tłumią - dlatego je zastosowano (a nie dla drenażu kieszeni klienta). To jest prawie wiarygodne tłumaczneie producenta, ale "prawie" czyni wielką różnice ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 13:04:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
Damos napisał(a):
piotr1602 napisał(a):
nie ale mam zamiar
ok - to działaj ! Ciekaw jestem, jak wpłynie to na wibracje nadwozia przy niskich obrotach silnika ? Podobno koła dwumasowe lepiej tłumią - dlatego je zastosowano (a nie dla drenażu kieszeni klienta). To jest prawie wiarygodne tłumaczneie producenta, ale "prawie" czyni wielką różnice ;)

ja mialem golfa 4 AGR i zadnych drgan nie bylo cisza i spokoj a tam napewno nie bylo 2 masa :peace:

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 16:57:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Oj chyba było ;-) .

Damos: jakie drgania masz na myśli :?:

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 18:48:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Rogal - mam na myśli drgania tłumione przez tłumik drgań ;) :P Diesel R4 oddaje moment obrotowy mniej łagodnie niż benzyna V6...

otwórz google, wpisz dual mass flywheel albo DMFW i AUDi a zobaczysz niedużo odpowiedzi... ale są i takie:

Cytuj:
"Apparently DMFWs began life in diesels to smooth out their the harmonics from their power stroke.

The reason they're used is:
Eliminate excessive transmission gear rattle, making driving comfortable at any speed; Reduce shift effort; Increase fuel economy.

The downside is as was previously stated; If you have to do a clutch the very expensive DMFW has to be replaced as well - just go easy on the clutch"


Cytuj:
many Europian cars now use dmfw to reduce vibration at low speeds in higher gears


http://www.luk.de/content/en/products/dampers/zms_sv/zms_sv.jsp

http://www.luk.de/content/en/products/dampers/zms_sv/zms_lv/zms_lv.jsp

Obrazek
Obrazek

I na koniec marketingowe ble ble ble....
Cytuj:
Modern engines can be driven at extremely low rpms. The trend is toward ever increasing engine torques. Wind-tunnel-optimized bodies are creating less wind noise. New calculation methods are helping reduce vehicle weights and weight-saving concepts are boosting engine efficiency as well. The addition of a fifth or a sixth gear can also reduce fuel consumption. Thinner oils are making precise shifting easier. In short: The sources of noise are increasing and natural damping is decreasing. What has remained is the principle of the piston-stroke engine whose cyclical combustion processes excite torsional vibrations in the drive train – the unpleasant consequences of which are gear rattles and body booms.

Drivers who are accustomed to increased comfort no longer accept such background noises. The job of the clutch is now more important than ever – in addition to engaging and disengaging, it must effectively insulate the engine’s vibrations. Physically, this is easy to solve: The mass moment of inertia of the transmission must be increased without increasing the mass to be shifted. This dampens the engine’s torsional vibrations and brings about the desired comfort level. The process reduces load on the transmission at the same time.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 21:37:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
heh dzięki, że mi wytłumaczyłes ;-)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.kwi.2006 22:25:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co mi wiadomo, to podejdzie koło od ABC, osobiście tego nie przerabiałem jeszcze.

I tak jak pisałem na forum A4 klubu, klasycznie tłumik drgań jest w docisku, bo koło zamachowe to zwykły kawał wytoczonego żelastwa z zębami i odpowiednimi profilami.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 07:23:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2006 11:47:11
Posty: 139
Lokalizacja: śląsk cieszyński
dowiedzialem sie teraz ze od A4 1z podejdzie sprzeglo bez problemu tylko trzeba kupic normalne kolo zamachowe jakas uzywke i nie odczuje sie zadnej roznicy ze nie ma 2 masa :peace:

_________________
Audi A4 Avant tdi AFN

gg 9317158


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: