.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 20:59:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [NG 2,3] wtrysk mechniczny - proszę o pomoc specialistów
PostNapisane: 25.kwi.2006 20:56:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2005 15:41:23
Posty: 45
Lokalizacja: Legionowo
Witam, poziadam audi z silnikiem 2,3 wtrysk mechaniczny.
Auto wogóle sięnie wktęca od 2000 do 4000 obr/min auto zamula, nie ma żadnego przyśpieszenia jest tylko przyśpieszone toczenie. Z regóły auto przyśpieszało tzn wciskało w fotel od 2000 do 2500 obr/min teraz dzieje siętak dobiero od 4000.

Doszedłem do wniosku, metodą prób i błedów że: potczas otwarcia przepustnicy silnik zasysa powietrze i podnosi się klapa przepływomnieża która naciska na swożeń rozdzielacza wtrysku paliwa i auto przyśpiesza - takie są fakty.
A w moim przypadku jest tak że kiedy otwieram przepustnice to zasysane powietrze nie ma siły podnieść taj klapy ponieważ swożeń z rozdzielacza paliwa wywiera na tą klapę taką siłę że nie podnosi się ona tak jak powinna. I dopiero przy 4000 obr/min silnik tak zasysa powietrze że podnosi ją do góry.

Nie mam zielonego pojęcia czy moja teoria jest prawdziwa, ale może ktoścoświe na ten temat.
Proszę o pomoc!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 05:22:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
nie jestem spacjalistą, ale calkiem logicznie kombinujesz...
a przyczyną będzie nieszczelny dolot (i część powietrza omija klapę trafiając do silnika juz ZA przeływomierzem) albo klapa się wygięła czy zdefromowała i trze o gardziel..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 08:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2005 15:41:23
Posty: 45
Lokalizacja: Legionowo
Fakt, tezak myślałem ale nie jeżdrze na gazie więc klapa nie mniała by powodu się wykrzywić, nawet sprawdzałem i jest prosta. A co donieszczelności,to sprawdzałem gume od przepływomnieża do przepustnicy i jest cała, oraz rurki podciśnienia.

Cały czas zastanawia mnie czy ciśnienie paliwa powinno tak mocno napierać poprzez ten swożeńna klape przepustnicy.
HELP!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 09:04:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Sprawdzanie i naprawa układów k-jetronic:
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i#service-23428

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 16:55:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2005 15:41:23
Posty: 45
Lokalizacja: Legionowo
No dobrze, wszystko ładnie i pięknie, ale sprawdzałem wszystko na innych częściach przepływomnież reulator ciśnienia paliwa, rozdzielacz wtrysku paliwa i nic.
Może ktoświe jak to się reguluje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 18:31:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
ed2k://|file|eBooks.PL.Audi.80.90.Regul ... iam.(86-91).www!OSIOLEK!com.rar|54069978|E40B5BE268F1043A1CFE9333580B21CA|/

tak gdzies od 80-tej strony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2006 19:50:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wtrysk ke-jetronic zastosowany w silniku m.in. NG i NF jest opisany w serwisowym pdf'ie nr 95 ssp95. jest tam dokladnie opisane za co odpowiada i co robi ktory z czujnikow idp itd. Na jego podstawie mozna dojsc co jest nie tak.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 18:36:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2005 15:41:23
Posty: 45
Lokalizacja: Legionowo
Dzięki, tylko gdzie mogę taki plik znależć??
z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2006 20:20:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Tak tylko jeszcze żeby ten pdf był po angielsku :(

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 05:58:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jesn np tutaj http://vw.dnsx.de/ssp/themen/095/95.pdf

A tutaj inne ssp : http://vw.dnsx.de/ssp/themen.html

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 14:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2005 15:41:23
Posty: 45
Lokalizacja: Legionowo
Dzięki,
ale wszystko było by dobrze gdyby były tam podane jakieś dane, tam jest wszystko napisane jak co działa, a nie ma tam żadnych schematów itd. Prawde mówiąc to sprawdziłem już wszystko.
Pomocy !! :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 15:48:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
BorysKrystian napisał(a):
Dzięki,
ale wszystko było by dobrze gdyby były tam podane jakieś dane, tam jest wszystko napisane jak co działa, a nie ma tam żadnych schematów itd. Prawde mówiąc to sprawdziłem już wszystko.
Pomocy !! :(


schematow szukaj w schematach. http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/

P.S. jesli twierdzisz, ze sprawdziles wszystko, a samochod dalej nie smiga to... Sprawdz wszyskto po kolei jeszcze raz, ale dokladniej. Czarów nie ma, gdzies siedzi robaczek ;)

powodzenia!

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2006 18:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2005 15:41:23
Posty: 45
Lokalizacja: Legionowo
Wiem :( staram się sprawdzać wszystko jak najlepiej, dzięki pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 07:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2005 15:41:23
Posty: 45
Lokalizacja: Legionowo
A czy może to mnieć coś wspólnego z podciśnieniem?
tzn. powietrze wolno zasysane jest podciśnieniem i na czas klapa przepustnicy nie unosi się do góry
prosze o komentarz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 07:28:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Hej.
Wartość podciśnienia jest wystarczająca, żeby wychylić klapę przy każdych obrotach, oczywiście proporcjonalnie do ilości zasysanego powietrza - więc jeśli układ jest szczelny i jesteś tego absolutnie pewien - tą sprawą sobie nie zawracaj kontrafałdy.

Spróbuj wyjąć wtryskiwacze, wsadzić je do jakichś, najlepiej wyskalowanych naczyń (zlewek, menzurek itp). Włącz pompę paliwa na stałe (zmostkuj styki przekaźnika) a następnie paluszkami powoli wychylaj klapę coraz wyżej. Zwracaj uwagę, czy opór klapy jest cały czas taki sam, a jednoczesnie obserwuj, jak zachowują się wtryskiwacze - czy leją równo przez cały zakres wychylów.
MOżesz też wyciągnąć wtrysk na wierzch (ale wtryskiwacze pozostawić w silniku) tak, żeby zajrzeć od dołu i zobaczyć klapę w czasie pracy. Zwiększaj stopniowo obroty i obserwuj, czy klapa wychyla się płynnie, bez zacięć i zawieszania się. Jeśli te dwie rzeczy są ok - czyli nie ma mechanicznych usterek, jak przytkane wtryski, zacinająca się klapa/sworzeń sterujący w rodzielaczu - stawiam na elektroniczną część sterowania i jej układy wykonawcze.

Ale jeszcze wczesniej sprawdź jedną rzecz. Może bez związku - ale mam do czynienia z silnikami na co dzień w pracy i już różne rzeczy widziałem. Sprawdź, czy nie przeskoczył Ci pasek rozrządu - to może powodować że silnik w ogóle nie ma dołu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: