.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 19:06:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b3 2.0] moment dokręcania głowicy
PostNapisane: 02.maja.2006 07:49:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
Jaki jest do moment dokręcania głowicy w audi 2.0 90km jednopunkt rok 1992 będę wdzięczny za szubka odpowiedz

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Ostatnio edytowano 03.maja.2006 09:10:15 przez szefomaciek22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 08:05:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
I etap 40Nm
II etap 60 Nm
III etap dokręcić 180stopni (pół obrotu) jednym ruchem, ewentualnie 2x po ćwierć obrotu

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 10:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
A czy po wymianie uszczelki i szlifowaniu głowicy w NG 2.3 trzeba potem dokręcać głowice po jakimś przebiegu bo nie jestem już pewien każdy mówi inaczej. I jaki jest moment dokręcania głowicy w silniku NG?

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 10:58:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Nigdy w życiu :!:
Ale coniektórzy mogą mieć inne zdanie na ten temat.Ja tego nigdy nie robie i jest dobrze.

Ps proponuje wymiane śrub na nowe.

Dla NG są takie same momenty jak dla 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 11:07:55 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak chcesz dokrecac dynamometrem to tylko nowe sruby ... jak dokrecisz stare dynamometrem to tak jakbys ich nie dokrecil :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 11:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
hans napisał(a):
jak chcesz dokrecac dynamometrem to tylko nowe sruby ... jak dokrecisz stare dynamometrem to tak jakbys ich nie dokrecil :peace:

O kurcze a uszczelka jest wymieniona już drógi raz i śróby są stare :/ :!: a więc co teraz zrobić bo mechanik w serwisie który wymieniał uszczelke powiedział że nie ma potrzeby zmian śrub na nowe i dokręcać tez nie trzeba że wystarczy tylko przyjechać po 1000km na sprawdzenie głowicy :|

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 12:03:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
teraz jak przejechales juz z 500 km to zdejmij dekiel , podokrecaj szpilki jak w starych autach i powinno byc OK ale nastepnym razem jezeli mechanik nie umie czytac instrukcji serwisowych albo nawet nie wie ze cos takiego jest ,niech sie nie zabiera do roboty

p.s.
nastepnym razem jak bedziesz sciagal glowice to niczym szczegolnym nie bedzie jak Ci sie ktoras szpilka ukreci

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 12:32:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
hans napisał(a):
teraz jak przejechales juz z 500 km to zdejmij dekiel , podokrecaj szpilki jak w starych autach i powinno byc OK ale nastepnym razem jezeli mechanik nie umie czytac instrukcji serwisowych albo nawet nie wie ze cos takiego jest ,niech sie nie zabiera do roboty

p.s.
nastepnym razem jak bedziesz sciagal glowice to niczym szczegolnym nie bedzie jak Ci sie ktoras szpilka ukreci


Ewentualnością jest wyrwanie gwintu z bloku co przekłada sie praktycznie na wymianę bloku.

Ps skąd Ci fachowcy się rodzą :/ :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 13:36:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
niekoniecznie ... Wurth i inne firmy zajmujace sie technika narzedziowa i warsztatowa maja w swojej ofercie tak zwane systemy do naprawy zerwanych gwintow i ukreconych szpilek. i sprawdza sie to zawsze . fakt ze taki zestawik to od 200 do 1000 pln kosztuje do silnika 4cylindrowego ale lepiej to niz nowego silnika szukac

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 14:08:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Śruby wymienia się nie ze względu na nadwątlony gwint, bo to przy takim skoku i wymiarze, oraz materiale gwintu niemożliwe, tylko ze względu na to, że dociagane są momentem, który powoduje osiągnięcie granicy sprężystości materiału, co przy ponownym skręceniu grozi "popłynięciem" śrub - i tak jak mówi Hans - obniżeniem rzeczywistej siły docisku głowicy do bloku.

Z praktyki - ostatnio, jak wymieniałem głowicę w audi, dociągałem nowe śruby na dwa etapy, jak bozia przykazała. Doszedłszy do trzeciego etapu, dociągnąłem śruby po 90 stopni i to już wychodziło ok 17 kg - następne 90 w ogóle nie wchodziło w grę - na 100% bym te śruby urwał... Tak zostało więc, auto chodzi już ponad rok, najechało ze 40.000 km, wlaściciel zadowolony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 14:12:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Szkoda że nie wiedziałem wcześniej o tym zestawie.
Naprawiałem blok po zerwaniu gwintu i u mnie przeróbka polegała na przegwintowaniu otworów w bloku na FI 14 a szpilka była pół na pół gwintowana FI 14/FI 11.Do tego specjalne nakrętki.Wszystko oczywiście z odpowiedniego materiału.Kosztowało mnie to około 700zł :/ .
Ale silnik stoi i czeka na Swap do Uaza .Nie pójdzie na żyletki :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 16:26:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Adam, drogo zapłaciłeś za taką szpilkę, ale uwierz, że to nie pochodzi od stosowania starych śrub. Gwint w bloku i tak i tak by pewnie padł, a te zestawy naprawcze wurtha - mnie osobiście nie do końca przekonują.

Swoją drogą - jaki to silnik pakujesz do uaza? Pytam z ciekawości, bo się zajmuję przebudowami samochodów terenowych między innymi. Teraz będę pakował V8 rovera do gaza 69A :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 17:54:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
hans napisał(a):
teraz jak przejechales juz z 500 km to zdejmij dekiel , podokrecaj szpilki jak w starych autach i powinno byc OK ale nastepnym razem jezeli mechanik nie umie czytac instrukcji serwisowych albo nawet nie wie ze cos takiego jest ,niech sie nie zabiera do roboty

p.s.
nastepnym razem jak bedziesz sciagal glowice to niczym szczegolnym nie bedzie jak Ci sie ktoras szpilka ukreci

OK, dzięki. Przejechałem narazie 350km i jest dobrze ale niedługo ściągne dekiel i dokręce głowice, tylko jakim momentem?
Mechanik jest bardzo dobry bo to duży serwis i nawet serwisują auta browaru Leżajsk ale nie wiem czego tak zrobił bo chyba nowe szpilki nie są aż tak bardzo drogie.
Pozdrawiam

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 17:56:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dociagnac na czuja bo tego nie da sie okreslic jaki moment bedzie dobry ...a czemu uwazasz ze dobry mechanik ? bo serwisuje lubliny browaru ktory Ci smakuje ? :-D pomysl logicznie zanim cos napiszesz :):

p.s.
jedna szpilka to koszt 30-40 pln a w silniku 4 cylindrowym jest ich 10

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 18:04:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Ok, dzięki. :) Jak przekrocze 500km to podokręcam na wyczucie, jeszcze nigdy nie dokręcałem-mam nadzieje że nie pozrywam szpilek.

P.S. Nie Lubliny serwisują ale Audi prezesów, Ople, Fiaty i Citroeny i wiele innych aut tam jeździ:D
Pozdr

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 18:06:40 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
lepiej sam tego nie rob jak nigdy tego nie robiles ... a swoja droga to ten mechanik dokrecal te szpliki dynamometrem ?? ...

to ze serwisuja te Audi to nie znaczy ze wiedza jak sciagnac i zalozyc glowice :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 18:21:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Tak, dokręcali dynamometrem. Najdziwniejsze jest to że mówił że teraz się nie dokręca po jakimś tam przebiegu jak wszystko jest dobrze, że wystarczy tylko sprawdzić. Wcześniej uszczelka była wymieniana 18 000km temu i teraz przepaliło ją między 5 a 4 cylindrem i boję się aby bez dokręcania tej głowicy znowu jej nie wypaliło.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 18:38:40 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no bo sie nie dokreca ale za to zaklada sie nowe szpilki i stosuje klucz dynamometryczny ...a dla nich ten klucz to pewnie nowa moda bo pewnie sensu nie widza ... znam pacjentow ktorzy odkrecali sruby dynamometrem bo nie bylo przedluzki :-D :zly:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 18:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Trzeba było głowicę do szlifowania dać przed założeniem nowej uszczelki. Uszczelka jak jest porządnej firmy to nie wymaga dokręcania i producent na pudełku podaje sposób dociągania śrub. ( dociąganie to fiacie 125p się stosuje)
A śrubę od głowicy nie tak prosto ukręcić. Ja musiałem z 6 dodatkowych obrotów zrobić zanim pękła.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2006 20:05:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
Adam, drogo zapłaciłeś za taką szpilkę, ale uwierz, że to nie pochodzi od stosowania starych śrub.


Za 12 szpilek ;-) + nakrętki + przerabianie gwintu w bloku.Myślę że cena jest spox.

Cytuj:
Swoją drogą - jaki to silnik pakujesz do uaza?


1,9 WH 5cyl z Audi :D .Miałem 2.0D z DB123 ale kultura pracy do bani i zero efektywnej jazdy.
Poszedł kiedys projekt 2.9 z Forda ale porozrywało mosty :D 170KM :!: .

Teraz jest 2,1 z Żukoskoczka ,ale to tyko przejścowo.Wydaje mi się że moc 100KM jaką teoretycznie generuje ten silnik z Audi będzie optymalny w takiej jeździe jaka ja preferuje.

Cytuj:
bo serwisuje lubliny browaru ktory Ci smakuje ?


:509: Hans, jesteś mistrzem ciętej riposty jak dla mnie :):

Cytuj:
A śrubę od głowicy nie tak prosto ukręcić. Ja musiałem z 6 dodatkowych obrotów zrobić zanim pękła.


Pokaze Ci że w każdym jednym ukręce za pierwszym razem :): .
Naprawdę niewiele trzeba ;)

Cytuj:
( dociąganie to fiacie 125p się stosuje)


I w każdym innym aucie gdzie zaleca to producent np silnik z BMW 2.0 , lub 2,5


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: