.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 19:05:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Temperatura włączania się wentylatora
PostNapisane: 04.maja.2006 17:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
Witam
w moim aucie wentylator włącza się dopiero ok. 98-99st. i jest to "niby" normalne dla tego modelu. Jak dla mnie jest to za późno.
Czy da się obniżyć granicę włączania wentyla do np. 95st. :?:
pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2006 17:45:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wyczysc chlodnice , wymien czujnik

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2006 18:20:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
hans napisał(a):
wyczysc chlodnice , wymien czujnik

Za bardzo nie rozumiem, co to ma do rzeczy :?:
Ta temperatura jest chyba zgodna z ustawianiami fabrycznymi (sprawdzane w innym aucie) więc jest OK, ale po prostu chciałbym ją obniżyć tak na wszelki wypadek :)
Czy moge użyć innego czujnika, jeśli tak czy będzie pasował, czy trza będzie podrezać :?:

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2006 18:30:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
teoretycznie ta temperatura jest OK ale w dizlach jest o wiele mniejszy wydatek cieplny i regula jest ze silniki ledwie dochodza do 90 st a 98 moze byc anomalia swiadczaca o kalectwie ukladu chlodzenia badz czujnikow .. na wszelki wypadek polecam to sprawdzic bo przegrzac silnik nie jest trudno ale pozniej moze byc bardzo trudno

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2006 18:50:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
nie wiem czy do tej chłodnicy bedzie pasować czujnik temperatury od poloneza - ale ja u siebie 2 tyg temu wymienialem i pasował idealnie (silnik 2.3)

do wyboru sa dwa - 93 st. i 87 st.

koszt - 12,5 zł

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2006 19:04:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
hans napisał(a):
teoretycznie ta temperatura jest OK ale w dizlach jest o wiele mniejszy wydatek cieplny i regula jest ze silniki ledwie dochodza do 90 st a 98 moze byc anomalia swiadczaca o kalectwie ukladu chlodzenia badz czujnikow .. na wszelki wypadek polecam to sprawdzic bo przegrzac silnik nie jest trudno ale pozniej moze byc bardzo trudno

Wszystko się zgadza, temperatura rzadko kiedy wstanie powyżej 91st. ale dziś stałem 45min w korku w 3City, 27stopni w powietrzu i autko zaczeło nabierać ciepełka do prawie 98st.
Serducho od razu zaczeło walić ciut mocniej, "włączy się czy nie włączy..."
Wole z takimi sytuacjami przed zbliżającym się letem nie mieć do czynienia :)
warjat napisał(a):
nie wiem czy do tej chłodnicy bedzie pasować czujnik temperatury od poloneza - ale ja u siebie 2 tyg temu wymienialem i pasował idealnie (silnik 2.3)

do wyboru sa dwa - 93 st. i 87 st.

koszt - 12,5 zł

O to właśnie mi chodziło, a jaka temperatura gaszenia wentyla :?:

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2006 19:09:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2006 13:57:02
Posty: 200
Lokalizacja: Białystok
ja u siebie wstawilem ten 93 st. bo jakbym kupil ten 87 to w miescie cały czas kręciłby sie wentylator, w połączeniu z automatyczna skrzynią biegów siadłby mi akumulator, bo zazwyczaj obroty sa dosc niskie, przy 93 st załącza sie a przy 87-88 st przestaje kręcic

_________________
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.maja.2006 19:19:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 23:50:02
Posty: 436
Lokalizacja: Elbląg
warjat napisał(a):
ja u siebie wstawilem ten 93 st. bo jakbym kupil ten 87 to w miescie cały czas kręciłby sie wentylator, w połączeniu z automatyczna skrzynią biegów siadłby mi akumulator, bo zazwyczaj obroty sa dosc niskie, przy 93 st załącza sie a przy 87-88 st przestaje kręcic

Dzięki wielkie
o efektach dam znać :peace:
pozdro

_________________
Audi 80 B3 1.6TD+intercooler
-> TURBO BOOST 1.1 bar on Garrett T2 <-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 19:59:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 19:26:05
Posty: 36
Lokalizacja: Suwałki
Podłączę się do tematu, mam pytanie u mnie jest taka sytuacja, że włącza się wentylator i do jerzdzam już do miejsca docelowego wyłączam silnik i wentylator razem z nim. Z tego, co wiem to wentylator powinien dalej pracować.

_________________
AUDI A4 96r 1.8T AEB 150km 250000km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 07:31:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2006 10:05:47
Posty: 132
Lokalizacja: STALOWE MIASTO
ma chodzić po wyłączeniu to norma nawet do 10 minut :peace:

_________________
201ps 426Nm 1.7Bar 1.9TDI AVF
320-288MM tylko zdolność hamowania daje prawo do prędkości
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba ... d93e2.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 08:56:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
u mnie w b4 rozwniez sie wylacza jak zgasze silnik i to jest norma

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 09:04:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
z tego co sie orientuje to w audikach z ktorymi sie zetknalem to oryginalny wlacznik termiczny wentylatora jest na 93st. W niektorych modelach z wiekszym silnikiem albo przystosowanych do cieplych klimatow wlacznik jest podwojny, pierwszy bieg na 93st i drugi szybszy przy 97st.

P.S. termostaty uchylaja sie przy 87st.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 10:38:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 21:11:48
Posty: 88
Lokalizacja: opolskie
U mnie w upalne dni mam taką sytuację, że zatrzymując samochód z włączonymi wiatrakami po wyłączeniu silnika wiatraki się zatrzymują lecz po chwili - minuta-dwie jak jakiś wyłącznik termiczny się "namyśli" to wiatraki się włączają i chodzą kilka minut.

_________________
93' B4 1.6 ADA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 10:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Dobrze mieć klime - układ przy włączonej klimie się nie grzeje bo dwa wentylatory pracują. :peace:

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: