.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 17:34:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 Quattro 1989 MC] Jaki interfejs?
PostNapisane: 05.maja.2006 05:06:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2006 04:53:10
Posty: 4
Lokalizacja: Wyszków
Jestem Tutaj nowy, więc witam serdecznie Admina wszystkie audikowiczki i audikowiców!. Jest to moje kolejne Audi, niestety tym razem nie jest to zbyt udany zakup, ale się na niego zawziąłem. Kupiłem już dwa interfejsy na alledrogo i żaden nie łączy m się z ECU. Jest to Controler Module MAC-14 o nr 447 905 383L typ VEZ. Dla uścislenia podam że są trzy kostki diagnostyczne typu chyba? OBD 1 - czarna ( zasilajaca) żółto-brązowa ( chyba linie K i L ) oraz trzecia niebieska ???. Samochód ma założony gaz 1 typu bez emulatora sondy lambda. Miał 3 dziury w układze dolotowym w elementach gumowych ale nadal są poteżne problemy z uruchomieniem. Serdecznie prosze o pomoc :)

_________________
Audi 100 Quattro 1989 MC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 08:27:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2006 04:53:10
Posty: 4
Lokalizacja: Wyszków
Uściślając poprzedni post podejrzewam, że jest padnięty któryś z czujników temperatury bo największe problemy są z uruchomieniem zimnego silnika. Na ciepłym z reguły udaje się odpalić dośc szybko, jak nie zaskoczy od razu to potem jest problem. Jak już chodzi to nie można się do niczego czepiać ma moc i na gazie i benzynie ale dopiero po nagrzaniu, jak się próbuje dodać gazu na zimnym to gaśnie i potem kicha z uruchomieniem, na wolnych musi się nagrzać. Dodatkowo nie chodezi ABS ( czujniki sprawdzałem, była przerwa w prawym przednim ale naprawa nic nie dała). Przy włączonej klimatyzacji ( sprężarka nie właącza się, natomiast startuje natychmiast wentylator chłodnicy. Pompka wspomagająca natomiast nie startuje po wyłączeniu i muszę ją na krótko do masy żeby chodziła. Jak to wszystko zdiagnozować bez połączenia się z komputerem, a do tego nie mogę się tymi interfejsami które mam połączyć z ECU?? Może ktoś ma pomysł? Please :D :(

_________________
Audi 100 Quattro 1989 MC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 08:33:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
te komputery nie mialy diagnozy z VAGa ... jedynie kody blyskowe . a co do objawow to moze byc wszystko ... poczawszy od nieszczelnosci , poprzez rozregulowany rozdzielacz paliwa , uszkodzone czujniki temperatury , po padajacy uklad paliwowy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 12:02:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kaseta> wskocz na strone www.sjmautotechnik.com i tam w troubleshooting ECU diagnostic itp. Masz silnik MC2. Tam jest opisana procedura jak zczytac zapamietane bledy z ecu.

A tak poza tym opisane są chyba wszystkie mozliwe niedomagania tego silnika i ich rozwiązania.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2006 13:04:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2006 04:53:10
Posty: 4
Lokalizacja: Wyszków
Dzięki za podpowiedzi, najgorzej ,że przy tych objawach może być właśnie prawie wszystko, a ja się zaparłem,że nim będę jeżdził ( chyba na głowę upadłem :D ). klamka zapadła, właśnie wróciłem ze starostwa i go przerejestrowałem. A co :!:
A tak ma marginesie jeszcze jedno pytanie czy ktoś ma patent na przyklejenie odpadającej podsufitki ( sam materiał ) po nieudolnym praniu przez jakaś wysoce wyspecjalizowana firmę :diabelek:

_________________
Audi 100 Quattro 1989 MC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 09:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
napisz jeszcze, co poza problemem z odpalaniem zle dziala?

interesuje mnie sama benzyna.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 10:42:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2006 04:53:10
Posty: 4
Lokalizacja: Wyszków
No więc poza problemem z odpalaniem nie chodzi jeszcze ABS i klima. Nie startuje pompka dodatkowa obiegu wody chłodzącej. Z tego co wyczytałem powinna startować po wyłączeniu silnika aby chłodzić turbinę. Niektórzy koledzy twierdzą, że powinna pracować cały czas. Tzn. jest na niej zasilanie i jest nawet niby połaczenie do masy ale jakieś takie cienkie jak połączę do niego zarówkę 1,2 W to się zapali jak połączę już 45 w to nie świeci. Z zapalaniem jest dziwnie. Nawet jak wyrzuciłem gaz ( przywróciłem układ jedynie benzyny nie chciał wystartować. po dłuuuuuugim kręceniu się zalewał i już nic nie mozna było zrobić. trzeba było odczekać i wtedy potrafił zaskoczyć od razu. Wchodził sobie na 1100 obrotów i jak się nie dotknęło gazu a się rozgrzał wszystko było Ok. Jeśli zaraz po rozruchu dodało się trochę gazu to gasł. czasami pracował ale bardzo nieregularnie i nie chciał wchodzić na obroty. Jak jest rozgrzany ma pełną moc ( no może ciut nieopełną ) tak, że wydaje mi sie pompa w porządku. Po przywróceniu układu gazu - jest to czysto podciśnieniowy układ z kompensacją, jedynie z registrem, bez emulacji sondy lambda i z ręcznym przełączaniem jest tak. Trzeba zacząć krecić na benzynie -( i tak nie odpala) w trakcie kręcenia przełączyć na gaz - odpala na gazie natychmiast, wchodzi na 2000 obrotów i jak wtedy przełączę na benzynę będzie już chodzić. Od ręki natomiast na samym gazie nie wystartuje. Wczoraj pokonałem ręczny - nikt go nie używał chyba od nowości linki były zerwane i stały dzwignie sterujące przy zaciskach - ale udało się czas wymiany 2-ch linek i uruchomienia zacisków około 3 godzin uch!!No jest jeszcze do zrobienia prawy przedni przegub. Luz na głowce tylnego mostu ( pewnie lepiej bedzie most wymienić) Skopany synchronizator II biegu ( chyba będzie prościej skrzynię wymienić ) Odpadająca podsufitka ( najprościej by było wymienić samochód) no jeszce parę drobiazgów- najgorzsy jednak dla mnie to ten problem z rozruchem bo nie jestem pewny samochodu czy odpali. Acha jeszcze cieknioe z pod zaworu ogrzewania ( tego podciśnieniowego przy silniku ) ale chwilowo ten przeciek opanowałem. A w ogóle to bardzo fajne auto! :D A jeszce jedno jak go kupiłem miał przecięty przewód od sondy lamba ale po ponownym połączeniu ( nie wiem czy dobrze zrobiłem bo może łapać błędy jak chodzi na gazie) - nie ma różnicy. Muszę zrobić diodę do diagnostyki i mam nadzieję dowiedziec się czegoś więcej z kodów błyskowych ale to dopiero wieczorem bo mnie żandarmeria domowa goni do kopania ogródka :(

_________________
Audi 100 Quattro 1989 MC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: