.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 19:23:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL]Badanie kompresji metodą komputerową
PostNapisane: 06.maja.2006 10:30:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Witam.
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić kompresję po 2000km po zrobieniu pierścieni. Poprzednio miałem 26,28,24,26.
Zajeżdżam do tego samego warsztatu w kórym sprawdzałem kopresje przed remontem a szef mi mówi, że teraz bada tylko za pomocą komputera.
Oczy wywaliłem bo jeszcze o takim czymś niesłyszałem.
Zdecydowałem siena sprawdzanie. Pomiar robią przez rozrusznik.
Podobno wyniki te są wiarygodne i pokrywają się ze "starym pomiarem".
Żałuje że się nato zdecydowałem bo dalej nic niewiem. Dostałem wydruk z wykresem słupkowym i zaznaczonymi przedziałami min i max. Jednostki dlamnie jakioeś dziwne bo ok 70 (nieweim czego). Jedyne czego siedowiedziałem to że mieszcze się w granicach oraz że mam sporą różnicę między tłokami (wykres niepokazuje który tłok jest który).
Odradzam takie sprawdzanie. Muszę poszukać chyba jakiegoś starego mechanika który niesłyszał o komputerach albo takiego który przeliczy mi to na "normalne" jednostki żebym mógł porównać.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 11:12:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
A co zapomniał o poprzedniej metodzie? Masz pewność że robił te pierścienie? Że zrobił to poprawnie? Może ściemnia widząc ciebie bo nic nie wymienił... Na komputerze dla laika mozna wszystko pokazać - nawet dane z poprzedniego auta...

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 11:34:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Kiedyś (z 10 lat temu) byłem na diagnostyce silnika u niezłego speca od silników w Żywcu i do badania parametrów każdego cylindra wystarczyło, że komputer pomiarowy (jakieś ustrojstwo Bosha) w czasie normalnej pracy silnika wyłączał po kolei zapłon i/lub wtrysk paliwa (nie pamiętam dokładnie, ale za każdym razem silnik w czasie pomiaru nierówno pracował - bez jednego cylindra) w każdym z cylindrów. Z tym, że potem był wydruk i nie przypominam sobie żeby jakieś dziwne jednostki były. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 11:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
W poniedziałek jak mi się uda to zeskanuje ten wydruk i wkleje.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 20:09:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2006 21:08:22
Posty: 104
Lokalizacja: Okolice T.Gor
Auto: A3 8P 2.0 TDI BKD
Nie ma to jak standartowy pomiar cisnienia sprezania,najlepiej zmierzyc po`staremu`.Na analogowym zegarze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: