.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 11:49:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 2.0] dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
PostNapisane: 06.maja.2006 18:58:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2006 20:15:24
Posty: 20
Lokalizacja: północ
Czy ktoś może mi wyjaśnić o co tu chodzi?

Podczas włączenia silnika (na postoju) wskażnik temperatury dochodzi do "normalnej" pozycji ( czyli ok 90 st. ). Po przekroczeniu włącza się wentylator i wszystko dalej bez zastrzeżeń, czyli normalnie.

Ale gdy jadę - na wskaźniku temperatury silnik nie osiąga 70 st.

Jeśli postoję trochę w korku temperatura znowu stabilizuje się na ok 90 st.

O co tu chodzi? Czemu wskaźnik wskazuje niedogrzany silnik w czasie jazdy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2006 19:11:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Może termostat się zaciął i się nie zamyka.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 10:36:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Miałem identyczny problem:) Masz uszkodzony termostat. Wymień a wszystko wróci do normy :peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 10:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2005 16:43:50
Posty: 57
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi: A8 D2
witam ja też mam podobny problem tylko, że już wymieniłem termostat na taki za 25zł i nic teraz kupie chyba orginał za około 120zł i zobaczymy co będzie

a i przy okazji w ETKA6 jest pokazane że termostat jest przy pompie a mechanik wymieniał mi gdzieś nad wspomaganiem, możliwe że są dwa termostaty??

_________________
...AUDI...A8 D2...4.2...AKG.. JEST:)
Mercedes w210 2.7 - jeszcze jest
...AUDI...80...B4...QUATTRO...16V.DOHC...COMPETITION...1994 - BYŁO :(

GG: 6898457


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 17:17:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2006 20:15:24
Posty: 20
Lokalizacja: północ
Ale co ma wspólnego termostat z tym czy samochód stoi czy jedzie?

Na postoju termostat działa dobrze. Widać na wskaźniku temperatury charakterystyczne "wachnięcie" temperatury po otwarciu termostatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 18:41:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
Załozyłem trzeci termostat, wymieniłem stabilizator napiecia (czy cos takiego) w tablicy zegarow.Wymienilem czujnik niebieski. Raz mi pokazuje 90 a innym razem 70. Wentylator włącza sie prawidlowo. Czasem wlącza sie przy wskazaniu 70. Uznalem ze juz nic nie wymysle i sądzę ze silnik ma swoje 90 st. i to wskazania są błędne na wskazniku. Moze to wskaznik jest do bani.
W ogole widze tu na forum ze to czesty problem.

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 19:23:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
vanpeer napisał(a):
Ale co ma wspólnego termostat z tym czy samochód stoi czy jedzie?

Na postoju termostat działa dobrze. Widać na wskaźniku temperatury charakterystyczne "wachnięcie" temperatury po otwarciu termostatu.


Na postoju silnik bardziej się grzeje, bo nie jest chłodzony powietrzem, które wpadają do komory silnika podczas jazdy. W Twoim przypadku, jeśli termostat jest cały czas otwarty, to woda schłodzona w chłodnicy obmywa ciągle silnik i w mieście jest ok, bo wtedy, w korkach, silnik się bardziej grzeje niż w trasie. Jak sobie jedziesz w trasie, to termostat powinien się zamykać, żeby odciąć na jakiś czas wodę co jest w bloku silnika, od tej schłodzonej w chłodnicy. Jak się temperatura podniesie, termostat się otworzy, woda się wymieni i tak w kółko. Jeśli u Ciebie termostat cały czas jest otwarty, to jak jedziesz w trasie i cały czas masz otwarty obieg wody w układzie chłodzenia, to silnik jest po prostu niedogrzany.

A co do drugiej kwestii, to zapewne widzisz na wskaźniku oddziaływanie na temperaturę jednego z trzech (poprawcie mnie jeśli jest ich mniej) biegów wentylatora.

To wszystko tylko teoria, bo skąd u licha mamy wiedzieć co dolega Twojej audiczce. :D

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 19:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
mam ten sam problem .prawdopodobnie przyczyna tkwi w czujniku temp. w aah są dwa czujniki jeden od wskażnika drugi podaje info do ecu i teraz ciekawa rzecz: w mieście wskażnik pokazuje 90 a czujnik ecu ma oporność właściwą dla 90 . w trasie wskażnik pokazuje 70 a czujnik ecu ma oporność dalej jak dla 90 stopni.jedyne wyytłumaczenie to chłodzenie czujnika od wsk.tem przepływającym powietrzem .(oporności czujnika i przeliczenie na temp wzięte z autodata. czujnik sprawny przy miejszych temp oporności pokrywają się z danimi charakterystyki czujnika)termostatów też zmieniłem kilka ale nie tędy droga.po prostu ten typ tak ma.być możę stare czujniki 4 pinowe nie były obarczone błędem .pomaga nałożenie pianki do izolacji rur na czujnik

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 20:04:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2006 20:15:24
Posty: 20
Lokalizacja: północ
sebolec napisał(a):
vanpeer napisał(a):
Ale co ma wspólnego termostat z tym czy samochód stoi czy jedzie?

Na postoju termostat działa dobrze. Widać na wskaźniku temperatury charakterystyczne "wachnięcie" temperatury po otwarciu termostatu.


Na postoju silnik bardziej się grzeje, bo nie jest chłodzony powietrzem, które wpadają do komory silnika podczas jazdy. W Twoim przypadku, jeśli termostat jest cały czas otwarty, to woda schłodzona w chłodnicy obmywa ciągle silnik i w mieście jest ok, bo wtedy, w korkach, silnik się bardziej grzeje niż w trasie. Jak sobie jedziesz w trasie, to termostat powinien się zamykać, żeby odciąć na jakiś czas wodę co jest w bloku silnika, od tej schłodzonej w chłodnicy. Jak się temperatura podniesie, termostat się otworzy, woda się wymieni i tak w kółko. Jeśli u Ciebie termostat cały czas jest otwarty, to jak jedziesz w trasie i cały czas masz otwarty obieg wody w układzie chłodzenia, to silnik jest po prostu niedogrzany.

A co do drugiej kwestii, to zapewne widzisz na wskaźniku oddziaływanie na temperaturę jednego z trzech (poprawcie mnie jeśli jest ich mniej) biegów wentylatora.

To wszystko tylko teoria, bo skąd u licha mamy wiedzieć co dolega Twojej audiczce. :D



Teorię niestety znam.
Niestety nijak się ona ma do praktyki. :)

To już moje trzecie audi, i w każdym wychodzą jakieś przeboje z temperaturą.
Może ktoś poprostu rzucił na mnie urok :D
A to "wachnięcie" temperatury to nie efekt zadziałania wentylatora ( bo wiatrak nie chodzi ). taki lekki spadek temperatury to efekt otwarcia termostatu i puszczenia wody na "dużym obiegu".
Czyli sugerowało by, że termostat działa.

Wiem że "...u licha nie wiecie" , bo jak widzę inni też mają taki problem a szukając w poprzednich postach nie znalazłem nic konstruktywnego.
Ale zdecydowałem się napisać na forum techniczne, bo uważam, że jest to bardziej techniczna sprawa niż pytania typu "jakie pokrowce założyć na siedzenia" lub coś w tym stylu.

Gdyby jednak ktoś znał rozwiązanie, oczekuję dobrej rady. :522:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 20:16:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Przychylam się do opini że to termostat . po ubiegłej zimie zauważyłem na trasie że temp. spadła do około 70st. Postawiłem na to że to termostat i trafiłem, po wymianie nawet w zimie temp. po trasie spada troszkę poniżej 90st. i stop . Nie chcę mi się wierzyć że czujnik jest tak zamontowany że schładza się sam w czasie jazdy i trzeba go "docieplić " żeby prawidłowo wskazywał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 22:34:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5219
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
enduro7777 napisał(a):
mam ten sam problem .prawdopodobnie przyczyna tkwi w czujniku temp. w aah są dwa czujniki jeden od wskażnika drugi podaje info do ecu i teraz ciekawa rzecz: w mieście wskażnik pokazuje 90 a czujnik ecu ma oporność właściwą dla 90 . w trasie wskażnik pokazuje 70 a czujnik ecu ma oporność dalej jak dla 90 stopni.jedyne wyytłumaczenie to chłodzenie czujnika od wsk.tem przepływającym powietrzem .(oporności czujnika i przeliczenie na temp wzięte z autodata. czujnik sprawny przy miejszych temp oporności pokrywają się z danimi charakterystyki czujnika)termostatów też zmieniłem kilka ale nie tędy droga.po prostu ten typ tak ma.być możę stare czujniki 4 pinowe nie były obarczone błędem .pomaga nałożenie pianki do izolacji rur na czujnik


:D

Skoro w mieście oba czujniki dają taką samą wartość a w trasie ECU ma oporność jak dla 90 st. a wskaźnik pokazuje 70 st. to dla mnie sprawa jest prosta:D. Są dwa wyjścia -
1. walnięty termostat (i dlatego w trasie spada temp. silnika do 70 st.) i walnięty czujnik do ECU (bo nadal pokazuje 90...);
2. walnięty czujnik na wskaźnik i pokazuje 70 choć jest 90. Ale prawdopodobieństwo tego przypadku do pierwszego to 1/100.

Wykluczam "schładzanie" czujnika na wskaźnik jako przyczynę :peace:

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 16:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
załóż ocieplenie na czujnik do wskażnika i będzie wskazywał 90 stopni w mieście i trasie. u mnie pomogło

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2006 08:52:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.kwi.2006 05:59:06
Posty: 26
Lokalizacja: Łuków woj.lubelskie
a gdzie zanjduje sie ten czujnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: