.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 15:17:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AEB] ciśnienie tylko 0.35 - 0.4 bara :(
PostNapisane: 10.gru.2005 11:10:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
Witam!
Zebrałem się właśnie i założyłem obiecane czujniki ciśnienia oleju oraz doładowania turbo. Minimalne ciśnienie oleju na biegu jałowym jest rzędu 2.2 bara zaś podczas w miarę dynamicznego rozpędzania się wynosi ok. 5.6 bara. Wydaje mi się być w miarę OK, jeszcze sprawdzę jakie będzie jak porządnie wcisnę pedał gazu ;) Ciśnienie doładowania turbo to maks 0.4 bara. Może raz udało mi się osiągnąć pułap bliski 0.5 ale to przy naprawdę gwałtownym ruszaniu. Sprawdzam stan oleju - wszystko jest OK. Nic nie ubywa, olej czyściutki. Turbina nie jest zapocona, mimo wszystko uważam, że ciśnienie jest dużo za małe. Dodam, że silnik był wymieniany na drugi i może przy skręcaniu wszystkiego do kupy ktoś coś zrobił nie tak. Wcześniej przy rozpędzaniu wgniatało mnie w fotel równo, teraz nie wiem czy mam nawet 110KM... Zastanawiam się czy jest jakiś mechaniczny regulator ciśnienia turbo. Proszę o podpowiedzi co można i jak sprawdzić.

Pozdrawiam,
Traviz

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 16:17:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
A jakie cisnienie doladowania powinny miec te jednostki 150 konne w standardzie? Bo cos mi sie wydaje ze nie wiecej niz 0.6 bar, czyli jestes blisko normy. Moja 170-konna [AWM] miala chyba 0.7, a zaczipowana cos kolo 1.0 bar.

Oczywiscie to jest "powyzej cisnienia atm.", czyli to co podaje komputer to byloby odpowiednio 1.6, 1.7, 2.0 bar.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 16:30:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
z tego co wiem to ten silnik powinien mieć w serii coś koło 0.6 - 0.65 bara. Czy jestem blisko to nie wiem, bo dla mnie to jak prawie połowa tego :/ Zresztą czuć to w jeździe, że silnik naprawdę słabo się wkręca w obroty :(

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2005 21:21:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
No coz, wiele mozna spieprzyc przy wymianie silnika. :)

Zczytywales bledy z ECU?

Jak przeplywomierz?

Generalnie pewnie ci gdzies powietrze ucieka bokiem i dlatego cisnienie doladowania nie jest takie jak powinno byc.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2005 10:27:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
Zczytałem błędy z komputera, a raczej nic nie zczytałem bo ich nie było ;)
Przepływomierz działa. Powietrze nigdzie nie spierdziela - sprawdziliśmy wszystkie połączenia itp. Zastanawiam się czy zawór DV może przepuszczać zbyt wcześnie... Jak można go sprawdzić ? Mam instrukcję do niego jak go rozebrać krok po kroku, ale co mi z tego jak nie wiem jakie wartości powinny być zachowane :/

Mój DV to FMCL007P firmy forge:
Obrazek

Ewentualnie, jak można zwiększyć ciśnienie na turbinie, bo wastegate jest mechaniczny, więc powinna być jakaś regulacja moim zdaniem... Przecież jak się podkręca turbinę to gdzieś się to musi zwiększać ;) Chyba, że gdzieś się pomyliłem...

Chciałbym ciśnienie rzędu 0.8 na początek :P

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2005 11:19:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Traviz napisał(a):
Ewentualnie, jak można zwiększyć ciśnienie na turbinie, bo wastegate jest mechaniczny, więc powinna być jakaś regulacja moim zdaniem... Przecież jak się podkręca turbinę to gdzieś się to musi zwiększać ;) Chyba, że gdzieś się pomyliłem...

Chciałbym ciśnienie rzędu 0.8 na początek :P

A cisnieniem doładowania nie steruje przypadkiem ECU?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2005 12:05:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
ja mam pytanie czy był zmieniany soft jak załozyłes ten big IC ???

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 14:23:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
martab99, z tego co się wstępnie dowiedziałem, ciśnienie można zwiększyć podmieniając sprężynę w zaworze WG na twardszą :) ECU zapewne też ma w tym swój udział, a napewno wtedy gdy ciśnienie zostanie ustawione powyżej zaprogramowanej krytycznej wartości - przełącza w tryb awaryjny :)

przemes, ECU było przeprogramowane w Austrii i turbina dmuchała podobno 0.8bara... niestety wcześniej nie mogłem tego sprawdzić. Auto podobno legitymowało się mocą 190PS.

W austrii założone zostały:
Intercooler
Wkład K&N
Zawór DV Forge
Regulator ciśnienia paliwa
Do tego wszystko było wystrojone

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 20:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Traviz napisał(a):
martab99, z tego co się wstępnie dowiedziałem, ciśnienie można zwiększyć podmieniając sprężynę w zaworze WG na twardszą :) ECU zapewne też ma w tym swój udział, a napewno wtedy gdy ciśnienie zostanie ustawione powyżej zaprogramowanej krytycznej wartości - przełącza w tryb awaryjny :)


Zalatuje mi druciarstwem... :/
Jedz do profesjonalistow ( w Wawie masz zdaje sie Diagtronic, Mastersa i jeszcze kogos- pytaj Warszawiaków), podepna Ci VAG-a, schamują autko, zaproponuja cos rozsadnego i profesjonalnie to wykonaja.
Tym sposobem bedziesz sie cieszyl bezproblemowa eksploatacja zamiast co chwilke miec kłopociki ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 15:58:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
Dla potomnych dodam, że winowajcą okazał się zaworek N75 :D


Sorry, że tak późno mi się przypomniało o tym temacie :D

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 17:57:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Dziękujemy za dopisanie "finału." :)

Lepiej późno niż wcale. :peace:

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 18:30:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Podstawowe pytanie....... jaki masz typ sprężarki ?

Jeżeli jest to standardowa dawana do 1.8T to jest to z tego co wiem mieszczące się w normie.

Jeżeli jest to sprężarka o wiekszej iości łopatek wstawiana np. do TT lub Octavii RS to jest to zbyt małe ciśnienie.

W mojej Octavii RS po "poprawie" oprogramowania jest 220KM i ciśnienie około 1.0 do 1.1

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 19:34:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 18:59:43
Posty: 201
Lokalizacja: małopolska
quattro PETE napisał(a):
A jakie cisnienie doladowania powinny miec te jednostki 150 konne w standardzie? Bo cos mi sie wydaje ze nie wiecej niz 0.6 bar, czyli jestes blisko normy. Moja 170-konna [AWM] miala chyba 0.7, a zaczipowana cos kolo 1.0 bar.

Oczywiscie to jest "powyzej cisnienia atm.", czyli to co podaje komputer to byloby odpowiednio 1.6, 1.7, 2.0 bar.


u mnie z serii 150Km - silnik AEB wycisnieto 0,98 bara ale jaka jest w serii to nie wiem , wydaje mi się ze pompuje na maxa bo na trasie jeszcze kosza nie dostałem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 06:27:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
1.8turbo z tego co kiedys wyszperałem 150 konne seryjnie dobijają do 0,6 bara, 180 konne 0,8 bara.

P.S. co do sprawdzenia DV, jak ktos nie ma pewnosci czy nie popuszcza, to mozna zrobic latwy i szybki test. Odlaczyc od niego dwa grube przewody powietrzne i kazdy znich osobno zaslepic i sie przejechać. Jak bedzie wiecej wbijalo to juz wiadomo, ze puszczal. tylko za dlugo tak nie jezdzic i nie zdejmowac gwaltownie nogi z pelnego gazu bo nie bedzie upuszczania cisnienia.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: