.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 21:21:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9 TDI] co oznaczają te dane identyfikacyjne ?
PostNapisane: 07.maja.2006 09:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 16:03:26
Posty: 22
Lokalizacja: Elbląg
Mam pare informacji z niemieckich serwisów, które dostałem przy okazji zakupu.
Nie wiem co oznaczają:
FZ-Art 0102 PKW Geschlossen
Hersteller 0588 AUDI
Typ 535 B 4

Fz-Ident-Nr (tu numery nadwozia)

Mam jeszcze coś w rodzaju wydruku z kasy :) podejżewam że to z programu diagnostycznego. I tu znowu są jakieś dane identyfikacyjne :
Amtl.Kennzeichen: TS-EK678
Oraz wyniki z różnych pomiarów (jakieś obroty, temperatury, czasy i inne)

Reszta podobna jak wyżej, nie mam 100% pewności jakie mam oznaczenie silnika ponieważ przeczytałem na forum że od 94 roku silniki 1Z maja przepływomierz Pierbuga a ja mam Bosha (domyślam się że to to ustrojstwo połączone z obudową filtra powietrza). Jedyna data jaką znalazłem to 10.1994 - trudno mi powiedzieć czy to data 1 rejestracji czy produkcji.

Pozdrawiam:
Krzysztof

_________________
Krzysiek @ AUDI 80 B4 1.9 TDI - '94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 11:07:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
rok produkcji (modelowy) ustalisz z nr VIN po literce kodowej
a dalej masz numer kolejny wiec mniej wiecej widac czy to raczej
poczatek roku czy koniec

pkw to buda geschlossen czyli zamknięte

jezeli masz przepływke inna to nadal jest 1Z innych nie było

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1.9 TDI] co oznaczają te dane identyfikacyjne ?
PostNapisane: 07.maja.2006 17:54:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2006 14:22:46
Posty: 199
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Amtl.Kennzeichen: TS-EK678 To jest numer rejestracyjny jaki był w Niemczech albo w innym kraju np. Austrii!

_________________
Audi A6 Avant 2.5 TDI AEL 174KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 18:45:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dziwne ze autko z 1994 roku i ma przeplywomierz Bosch'a .......
od konca 1993 roku wkladali juz Pierburg'a .....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2006 20:58:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.kwi.2006 16:03:26
Posty: 22
Lokalizacja: Elbląg
Tymbardziej że numery nadwozia sugerują produkcje w 94 a liczba kolejna też dosyś wysoka.
Gdzie na silniku można przeczytać że jest to 1Z a nie inny ?
Na osłonie paska rozrządu jest miejsce gdzie kiedyś była chyba jakaś naklejka, ale została zerwana.

Dzieki z informacje.

_________________
Krzysiek @ AUDI 80 B4 1.9 TDI - '94


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2006 18:18:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
numeric napisał(a):
Tymbardziej że numery nadwozia sugerują produkcje w 94 a liczba kolejna też dosyś wysoka.
Gdzie na silniku można przeczytać że jest to 1Z a nie inny ?
Na osłonie paska rozrządu jest miejsce gdzie kiedyś była chyba jakaś naklejka, ale została zerwana.

Dzieki z informacje.

na tabliczce znamionowej powinien byc nr silnika ......

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 07:05:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2004 13:08:50
Posty: 163
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: B6 AVF quattro
spanky napisał(a):
dziwne ze autko z 1994 roku i ma przeplywomierz Bosch'a .......
od konca 1993 roku wkladali juz Pierburg'a .....


Ja też mam przepływomierz Bosch'a, auto kupiłem 4 dni temu a jest z 1994 roku.
Mam pytanie co oznacza na korpusie silnika ten ciąg 028 103 373N, czy to numer silnika?

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVF quattro Avant 2004r.-08.2018->
A4 B5 1.9 TDI AFN quattro Avant 1997r.-08.2007->12.2018
80 B4 1.9 TDI 1Z Avant 94r.-05.06->08.07
80 B3 2.0E AAD automat 91r., LPG BRC-07.04->05.06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 07:39:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
artmach napisał(a):
spanky napisał(a):
dziwne ze autko z 1994 roku i ma przeplywomierz Bosch'a .......
od konca 1993 roku wkladali juz Pierburg'a .....


Ja też mam przepływomierz Bosch'a, auto kupiłem 4 dni temu a jest z 1994 roku.
Mam pytanie co oznacza na korpusie silnika ten ciąg 028 103 373N, czy to numer silnika?


nie, to wygląda na numer cześci

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 07:44:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2004 13:08:50
Posty: 163
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: B6 AVF quattro
A gdzie szukać numeru silnika i jak się dowiedzieć jakie mam wtryski?

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVF quattro Avant 2004r.-08.2018->
A4 B5 1.9 TDI AFN quattro Avant 1997r.-08.2007->12.2018
80 B4 1.9 TDI 1Z Avant 94r.-05.06->08.07
80 B3 2.0E AAD automat 91r., LPG BRC-07.04->05.06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 08:38:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
najpewniejszym sposobem jest sprawdzenie numeru seryjnego tego wtrysku
a nr silnika zazwyczaj jest wybity na bloku

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 08:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2004 13:08:50
Posty: 163
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: B6 AVF quattro
I jeszcze jedno pytanie. Co to jest czego moje audi nie ma, a inne mają w okolicy płynu hamulcowego u dołu po prawej stronie patrząc z przodu po otwarciu maski?

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVF quattro Avant 2004r.-08.2018->
A4 B5 1.9 TDI AFN quattro Avant 1997r.-08.2007->12.2018
80 B4 1.9 TDI 1Z Avant 94r.-05.06->08.07
80 B3 2.0E AAD automat 91r., LPG BRC-07.04->05.06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 09:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2006 19:36:31
Posty: 41
Lokalizacja: Frysztak
jak takie metalowe pudełko z przewodami metalowymi to ABS..przynajmniej u mnie w C4 takie jest..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 09:29:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2004 13:08:50
Posty: 163
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: B6 AVF quattro
Tak zgadza się to może być to, bo nie czuje jak hamuje żebym miał ABS, ale przeżyję bez tego.

_________________
A4 B6 1.9 TDI AVF quattro Avant 2004r.-08.2018->
A4 B5 1.9 TDI AFN quattro Avant 1997r.-08.2007->12.2018
80 B4 1.9 TDI 1Z Avant 94r.-05.06->08.07
80 B3 2.0E AAD automat 91r., LPG BRC-07.04->05.06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 09:54:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
artmach napisał(a):
Tak zgadza się to może być to, bo nie czuje jak hamuje żebym miał ABS, ale przeżyję bez tego.


ty przezyjesz ale co na to oponki... ja swoje w C4 załatwiłem jednym
hamowaniem :(

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 10:13:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Maćku jak masz i nie działa to mozna się pobawić a dorzucenie tego to dość nieopłacalna sprawa :(
po za tym od czego jest hamowanie pulsacyjne

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 11:48:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Dred napisał(a):
Maćku jak masz i nie działa to mozna się pobawić a dorzucenie tego to dość nieopłacalna sprawa :(
po za tym od czego jest hamowanie pulsacyjne


kiedyś jak się mierzylismy na siekierkach miałem spalony bezpiecznik
od ABSu... i sobie depnąłem jak zazwyczaj na suchym asfalcie przy ja
wiem 120... 140? nic wielkiego... oponki się pieknie poschodkowały a
nie było to hamowanko do zatrzymania tylko tak z kilkanaście metrów...

a weź tu w chwili zagrozenia hamuj pulsacyjnie... odruch jest silniejszy
i śmiem sądzić że w połączeniu z ABSem skuteczniejszy dla zdecydowanej
większości z nas na suchym....

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 12:52:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Co Wy z tym hamowaniem pulsacyjnym.....bzduuuuura....

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 16:11:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Zuru czemu twierdzisz że to niby bzdura?
w końcu ABS to też jest hamowanie pulsacyjne tylko że robi to za Ciebie elektronika

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 16:29:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
W sytuacji zagrożenia żadne hamowanie pulsacyjne, tak to sobie można zwalniać gdzieś trochę...
ABS działa podobnie, ale jednak inaczej, bo ciśniesz w pedał maksymalnie (jak to w przypadkach odruchowych), a on pulsuje i pozwala zachować sterowność auta, czyli kręcisz kierownicą i auto skręca. Bez ABS też naciskasz maksymalnie hamulec, tyle że w tym przypadku tracisz możliwośc sterowania autem, więc jak chcesz objechać przeszkodę musisz puścić hamulec i wtedy zacząć skręcać.
Takie pompowanie pulsacyjne to nie dość, że mocno obniża skuteczność hamulców (twardnieje pedał), to jeszcze wydłuża drogę hamowania drastycznie... Wszystko oczywiście w sytuacji zagrożenia.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: