.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 21:39:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9TDI AFN]Brak mocy
PostNapisane: 09.maja.2006 15:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2005 10:14:51
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Witam i prosze o jakieś podpowiedzi co do mojego problemu
Posiadam A4 TDI 110KM AFN 1996r przebieg 205tyś. Od jakiego czasu zrobiła się bardzo dowcipna i humorzasta tzn. raz jedzie a raz brak mocy szczególnie widać to w zakresach 2000-3000. Z forum wiem że może być to wina przepływomierza. Ale VAG pokazał błęd:

00519 028
Czujnik podciśnienia w kol. ssacym-G71 Zwarcie z-Plus-

00575 017
Ciśnienie w kolektorze ssacym Odstępstwo od reguły

Pierwszy problem nie znalazłem na forum
Drugi znalazłem i może być to zawór N75

Do tego mechanik testował na postoju na wysokich obrotach i stwierdził turbina przeładowana (co kolwiek to znaczy?)

Powiem jeszcze że przepływomierz u mnie wygląda troche inaczej niź np. na allegro tzn. wtyczka jest troche inna ja mam 2 rzędy po 3 piny ,a na allegro są 1 rząd po 5.

Bardzo proszę o jakąś opinie.

_________________
Kochane Audi A4 TDI "AFN"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 15:40:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Skasuj błędy, przejedź się i zobacz czy wywalił je po raz kolejny.

Zrób vag'iem testy obciążeniowe przepływomierza i turbiny przy okazji.

A diagnostę to lepiej zmień jak Ci na postoju mierzy elementy wykonawcze...

Po tych testach zdaj sprawozdanie i wszystko będzie jaśniejsze. To może być N75 lub przepływka, ale bez dokładnej diagnostyki nie da się tego określić.

P.S. Ten błąd 00519 może wynikać z zapiekającej się kierownicy w turbinie, ogólnie to te błędy śmierdzą turbiną.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 17:04:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przeciez sam sobie odpowiedziales na pytanie - popsul sie G-71. zrob diagnoze w dobrym warsztacie i wymien czujnik. turbina na 90% przeladowuje z popsutym G-71.
po podlaczeniu VAG'a diagnosta okresli przyczyne w mniej niz 3 min.


sporadycznie moze to byc wina N-75.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 17:16:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Fakt, że jak G-71 jest walnięty to ciśnienie wariuje, ale te czujniki z tego co wiem są mało zawodne. To działa też w drugą stronę, jak turbina przywali za duże ciśnienie, to czujnik wywali błąd...

Ale co tu dużo dywagować, pod VAG'a i raz dwa będzie wiadomo :peace:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2006 18:24:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
racja, bardzo rzadko sie psuja. moze byc tez tak, ze turbina odchodzi do krainy wiecznego notlaufu...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: