.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 15:21:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Instalacja gazowa do silnika 2,0E (z mechanicznym wtryskiem)
PostNapisane: 04.sie.2004 14:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Witam!!
Jestem od tygodnia szczęśliwym posiadaczem (znowu!! :D ) AUDI. Tym razem jest to AUDI 100 z 1990r. z silnikiem 2,0E. Kupiłem go z zamiarem zainstalowania gazu - ale w warsztacie dowiedziałem się, że nie założą mi instalacji :( do tego typu silnika (a raczej zasilania), bo podobno w tego typu samochodach gaz wybucha i niszczy coś tam przy silniku (mam wrażenie, że pompę wtryskową, czy cos podobnego). I stąd moje pytanie - czy to można jakoś obejść? Może ktoś ma silnik z tego typu wtryskiem i ma założony gaz? Krótko mówiąc - co, jak i gdzie mam zrobić, żeby mi Audiczka jeździła na gazie i nie wybuchała?
Oczekuję z pokorą odpowiedzi.
Pozdrawiam

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 15:06:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Heh witamy ! :)

Nie wiem dokladnie o jakim silniku mowisz, ale zapewne gazownikom chodzilo o kolektor. Jezeli jest plastikowy, to wybuch gazu moze go zniszczyc. W mieszalnikowej instalacji dochodzi czasem do takich wybuchow, z racji tego, ze latwopalna mieszanka paliwowo powietrzna znajduje sie juz w kolektorze ssacym. Jezeli masz zuzyte elementy ukladu zaplowego (swiece, kable itd), strzaly sa dosc powszechne. Jezeli jednak dbasz o terminowe wymiany ww elementow, mozesz raczej bez stresu zalozyc taka instalacje. Bardziej jednak polecam bezposredni wtrysk gazu, ktory eliminuje to zagrozenie. ;)

powodzonka ... i zmien gazownikow, bo widac, ze kompetentni wcale nie sa. Mogliby Ci chociaz wytlumaczyc w czym rzecz ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 15:19:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Najbezpieczniej gdybys wsadzil tam np. BRC JustHeavy - instalke III gen.
Nic Ci nie bedzie wybuchac i jednoczesnie nie zniszczysz (czesto nieodwracalnie oczywiscie mowa o rozsadnej kasie) instalacji wtryskowej, i dolotu. Wiem ze drogo ale instalki I czy II generacji to sie nadaja najwyzej do silnkow z gaznikiem, i to tez nie bardzo ...

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalacja gazowa do silnika 2,0E (z mechanicznym wtrysk
PostNapisane: 04.sie.2004 15:42:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
pablicito napisał(a):
Witam!!
Jestem od tygodnia szczęśliwym posiadaczem (znowu!! :D ) AUDI. Tym razem jest to AUDI 100 z 1990r. z silnikiem 2,0E. Kupiłem go z zamiarem zainstalowania gazu - ale w warsztacie dowiedziałem się, że nie założą mi instalacji :( do tego typu silnika (a raczej zasilania), bo podobno w tego typu samochodach gaz wybucha i niszczy coś tam przy silniku (mam wrażenie, że pompę wtryskową, czy cos podobnego). I stąd moje pytanie - czy to można jakoś obejść? Może ktoś ma silnik z tego typu wtryskiem i ma założony gaz? Krótko mówiąc - co, jak i gdzie mam zrobić, żeby mi Audiczka jeździła na gazie i nie wybuchała?
Oczekuję z pokorą odpowiedzi.
Pozdrawiam


chcialoby sie napisac: wszyscy mamy takie silniki... i smigamy na gazie,


mnie w kilku zakladach powiedzieli tak jak tobie... :/ dupki


jak zaloza ci mikser z kompensacja na przepustnicy to nawet bedzie mniejsze prawdopodobienstwo wielkiego wybuchu niz jakbys mial wtrysk elektroniczny i mieszalnik na przeplywomierzu ;-) tyle ze taki mikser strasznie zatka ci dolot :( i oslabi osiagi :(

rozwiazaniem bylby wtrysk gazu (wuja ->wtrysk POSREDNI :diabel: )

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2004 06:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Co do wtrysku bezpośrwedniego do kolektora - to z tego, co usłyszałem w kilku zakładach, można to zainstalować - ale jest problem ze sterowaniem. Jest , co prawda, sonda lambda - ale nie ma żadnego czujnika położenia przepustnicy i nie ma możliwości kontrolowania ilości wtryskiwanego gazu. Chyba że ten problem jest już rozwiązany w tej III generacji... Ja już doszedłem do wniosku, że wywalę ten silnik, który mam i wymienię go na Diesla. Tylko coś mnie ciągnie w stronę gazu. Popytam w takim razie o tą III generację

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2004 08:33:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
fajnie by było jakbyś się przywitał na NEWBIE :D a co do tego silniczka to też mam mechaniczny wtrysk i nikt mi jeszce nie powiedział że nie mozna bo coś tam zawsze wszystko można kwestia co chce się osiągnąć i za ile kasy a o bezpieczeństwie to już żadko mówią (strzały) :D
sam niedługo będę chciał założyć u siebie :(
Ile Ci krzykneli za założenie jeśli można spytać?

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2004 08:43:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
2000 (prywatnie) do 5000 tys ( w serwisie VW). Przy silniku 2,3 jest podobno lepiej (czyt. taniej), bo podobno jest tam czujnik położenia przepustnicy. Przy 2,0 chyba tego nie ma :/

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2004 18:10:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2004 11:30:09
Posty: 49
Lokalizacja: Zamość
Przepraszam że się wciskam w post ze swoim problemem ale mam podobny. Mam Audi 80 1.9E z wielopunktowym wtryskiem mechanicznym i rozmawiałem z gościem z warsztatu i polecił mi instalacje firmy AGC TOMASETTO z toroidalnym zbiornikiem paliwa 45 L za 1600 i z opini które przeczytałem na innym forum zakład jest godny polecenia, chodzi o zakład w Lublinie na ul. Łęczyńskiej właściciel S. Piekarz. Aha jeszcze jedno nie mam zielonego pojęcia na ten temat proszę pomóżcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2004 20:18:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
No to może ja jakoś posiadacz mniej więcej takiej samej setki się wypowiem. Osobiście mam silnik 2.0E (RT), a do niego najprostszą instalkę I generacji, czyli nawet nie mam kompa starującego.
Sprawuje się idealnie, nie miałem żadnych niespodzianek od założenia (zrobione około 10tys. km na tej instalce). Jeżdżę praktycznie na samym gazie, moment odpalania jest na PB, ale to trwa z 10s. Pali w miarę, 14-15l miasto, 11-14l trasa, ale mam ciężką nogę i jeżdżę czasami i po 190km/h.
Mocy jakoś bardzo zauważalnie nie starcił, jedynie jest wolniejszy o te 10-15km/h z prędkości maksymalnej.
Silnik jak dotąd zawsze pracował stabilnie na wolnych obrotach, jedynie na mocno zimnym czasem coś się wahnie.
Zapłaciłem za instalkę 1600PLN, butlę mam 60L tylną ścianką.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2004 20:30:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 01:02:45
Posty: 48
Lokalizacja: Wa-wa
To ja sie terz dołoncze do pytania czy ktos z forumowiczów prubował do 5 cylindruki starszej generacji dokładac TPS czy to sie da wogule czy nie
bo wiem ze c4 mialy to ustrojstwo a c3 nie . bo mam instalke IIg ale denerwuje mne starszny spadek osiagów na benzynie . wiem ze przerubka instalki z 2g na 3g to dos spora przerubka ale mam akurat hajs . osiagi na gazie mne nie interesuja (ma byc tanio) ale na waszce to hcał bym tak jak kiedyś a 3g juz to zapewni.

_________________
Mysle i planuje ale kasy na tuning brakuje
AUDI 100 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2004 07:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
TPS - czujnik polozenia przepustnicy, realizowany albo na potenciometrze, albo na mikrostykach od pelnego obciazenia i puszczonego pedalu gazu, w instalacjach gazowych czesto wykozystywany tylko ten drugi sygnal do CUT OFF, nie dokladalem niegdy TPSa, ale w tej najprostrzej formie mysle ze mozna bez problemu, :) acha i istnienie TPSa nie zalezy od budy auta lecz od wtrysku jaki jest w tej budzie ;)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2004 11:19:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 01:02:45
Posty: 48
Lokalizacja: Wa-wa
okej ale c4 2.3 terz ma mechaniczny wtrysk a ma seryjne TPS

_________________
Mysle i planuje ale kasy na tuning brakuje
AUDI 100 2.3 NF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2004 11:33:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
i c3 keIII-jetronic tez napewno ma ;-)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2004 13:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Sprinter - wracasz mi powoli wiarę w ten samochód.
Pozostaje tylko jedno pytanie - co z tymi osławionymi wybuchami gazu niszczącymi przepływomierz i pompę wtryskową?
Strzelił Ci chociaż raz gaz? I jak jest z wymianą świec i kabli? Oraz jak jeździ na benzynie po założeniu instalacji gazowej (zrobił się mułowaty czy też wręcz przeciwnie, albo też nie zaszła żadna szczególna różnica w jeździe na benzynie)? I czy dużo bardziej jest mułowaty przy jeździe na gazie?
I gdzie mam jechać z Płocka do Wrocławia, żeby tak dobrze założyli tą instalację, jak Tobie?
Pozdrawiam

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2004 13:57:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
maudi90 napisał(a):
i c3 keIII-jetronic tez napewno ma ;-)

Jeżeli C3 ma ten czujnik TPS, to gdzie go znajdę? Tzn. jak otworzę maskę silnika, nachyle se z zadumą nad silnikiem, to w którym miejscu będzie ten TPS i jak on w zasadzie wygląda?
Bo przy pompie wtryskowej są jakies kabelki, ale linka sterowania gazem kończy sie na czymś, co podobno steruje tylko i wyłącznie przepływem powietrza.
I ile by kosztowała instalacja III generacji (i dlaczego tak drogo?)

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2004 15:35:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
U mnie nigdy nic nie strzeliło jak do tej pory (odpukać), kable WN mam oryginały takie jak wyszły z fabryki (sprawdzałem, nic nie przebija). Jeżdżę na świecach Bosch (Made in Germany), aktulanie mają jakieś 45-50tys. km pzrebiegu, sprawdzone, działają poprawnie. Kopułka oryginał i ogólnie cała instalacja zapłonowa. W silniku do tej pory wymieniałem tylko podstawowe rzeczy, filtry powietrza, oleju, paliwa, świece i uszczelkę pod klawiaturą.
Jeśli chodzi o kulturę jazdy, to pewnie trochę stracił mocy, ale ja tego jakoś bardzo nie czuję. Na benzynie czasami go przepalam w trasie (może ze 2 razy do tej pory), to idzie nadal rześko i nic nie wskazuje na utratę mocy (chociaż na pewno jakaś jest). Maksymalne prędkości na prostej drodze (według mojego licznika) to 190km/h (LPG) i ~203km/h(PB), pewnie przekłamuje bo książkowo ma maks. 190km/h, ale odkąd go mam (już z 10lat) zawsze pokazywał właśnie tak jak teraz.
Instalację LPG montowałem w tej firmie: http://www.abart.com.pl/
Gwarancję dali na 2 lata. Do 2000km od instalacji są darmowe regulacje/dostrojenia, potem co 15tys. km obowiązkowy przegląd, wymiana filtórw, itd., itp.. Moje LPG jest na mikserze BRC.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2004 16:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Ponieważ w inst. gazowych jestem zielony jak szczypiorek na wiosne to mam takie pytanie.
Czy do silnika 2.3 NG itp można założyć instalacje III generacji ?
mq jaki jest koszt instalcji BRC JustHeavy.

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2004 17:11:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Simpson - można do NG założyć instalkę III generacji, koszt tak do 3500zł, ale musi to założyć porządna firma, bo znam przypadki, że założona u partaczy nie sprawowała się zbyt dobrze.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2004 17:15:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Sprinter dzięki za info.

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2004 06:43:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Sprinter- dzięki za informacje.
Pozdrawiam

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: