.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 09:21:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: płyn hamulcowy - mieszanie pomocy!
PostNapisane: 17.sie.2004 21:09:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
szukałem ale nie znalazłem...

w czym rzecz: mam jakiś płyn... chwilowo muszę dolac nie mogę
wymienić... jakiego można dolac bezpiecznie?

z góry dzięki...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 21:20:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
spokojnie dolej dot 4 :)

najlepszyt chyba organiki

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 21:24:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
gdzies tam znalazlem takie cus:
Cytuj:
Płyny z oznaczeniem DOT3 generalnie przeznaczone są do normalnie eksploatowanych aut popularnych, DOT4 do układów hamulcowych, zwłaszcza tarczowych, mocniej obciążonych, zaś DOT5 do hamulców wysoko obciążonych (jazda w górach, szybkie samochody).
Standaryzacja płynów sprawiła, że dopuszczalne jest mieszanie wyrobów różnych producentów jeśli odpowiadają one tym samych normom, aczkolwiek generalnie lepiej tego unikać.


poza tym na opakowaniu plynu masz wyszczegolnione z jakimi plynami (i czy jest) jest on mieszalny.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 21:30:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
dot4 i dot3 podobno mozna mieszac.....
tak mawia moj mechanik...... :D

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 21:36:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
hem, sprawa wyglada tak ze chwilowo nie moge wymienic (urwany
odpowietrznik) a czasami przy wiekszych szalenstwach (zakrety,
hamowania) mignie mi kontrolka od płynu a że czeka mnie dłuższa
trasa to pomyslałem że warto dolać póki co...

ryzukuje jakieś zżelowanie albo inne syfy jak doleję jakiegoś DOT4 ze
stacji? może ktoś ze spotowców z wawki ma resztki?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 21:38:03 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
spanky napisał(a):
dot4 i dot3 podobno mozna mieszac.....
tak mawia moj mechanik...... :D

mozna dolac dot4 do dot3 ale odwrotnie juz raczej nie ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 21:39:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
eomaciu napisał(a):
hem, sprawa wyglada tak ze chwilowo nie moge wymienic (urwany
odpowietrznik) a czasami przy wiekszych szalenstwach (zakrety,
hamowania) mignie mi kontrolka od płynu a że czeka mnie dłuższa
trasa to pomyslałem że warto dolać póki co...

ryzukuje jakieś zżelowanie albo inne syfy jak doleję jakiegoś DOT4 ze
stacji? może ktoś ze spotowców z wawki ma resztki?


ja mam ........
ale troszke..... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 21:41:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
spanky napisał(a):
eomaciu napisał(a):
hem, sprawa wyglada tak ze chwilowo nie moge wymienic (urwany
odpowietrznik) a czasami przy wiekszych szalenstwach (zakrety,
hamowania) mignie mi kontrolka od płynu a że czeka mnie dłuższa
trasa to pomyslałem że warto dolać póki co...

ryzukuje jakieś zżelowanie albo inne syfy jak doleję jakiegoś DOT4 ze
stacji? może ktoś ze spotowców z wawki ma resztki?


ja mam ........
ale troszke..... :P


to bierz jutro... :D

dzieki za odpowiedzi... bilu dostajesz chyba posty szybciej niż serwer :wink:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 21:44:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilu napisał(a):
spanky napisał(a):
dot4 i dot3 podobno mozna mieszac.....
tak mawia moj mechanik...... :D

mozna dolac dot4 do dot3 ale odwrotnie juz raczej nie ;)

a tak z czystej ciekawosci....
dlaczego nie ???

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 05:19:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
dolewajac dot3 do dot4 obnizasz temperature wrzenia plynu w ukladzie czyli pogarszasz wlasciwosci.
dolewajac dot4 do dot3 podwyzszasz temperature wrzenia plynu w ukladzie czyli polepszasz wlasciwosci.
przeciez to oczywiste :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 07:08:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Bilu napisał(a):
dolewajac dot3 do dot4 obnizasz temperature wrzenia plynu w ukladzie czyli pogarszasz wlasciwosci.
dolewajac dot4 do dot3 podwyzszasz temperature wrzenia plynu w ukladzie czyli polepszasz wlasciwosci.
przeciez to oczywiste :):


aaaaaaa to tak.......
myslalem ze jest jeszcze jakas inna przyczyna.....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 08:38:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
...A jak nie jesteś pewny jaki masz plyn w ukledzie to kup 1l dot 4 i przegoń/wymień cały w ukladzie, przy okazji odpowietrzając po kolei wszystkie zaciski. Raz na dwa lata nalezy sie :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 10:07:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
...A jak nie jesteś pewny jaki masz plyn w ukledzie to kup 1l dot 4 i przegoń/wymień cały w ukladzie, przy okazji odpowietrzając po kolei wszystkie zaciski. Raz na dwa lata nalezy sie :)


to zrobie ale dopiero we wrzesniu mam urwany jeden odpowietrznik tak ze to grubsza robota... :(

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: