.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.maja.2025 09:48:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Check control
PostNapisane: 16.sie.2004 13:04:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Witam.
Przez cały tydzień samochód mój stoi grzecznie na parkingu (czeka - jeszcze tydzień - na zarejestrowanie). W tym czasie tylko dwa razy go odpaliłem i zauważyłem następujące zjawisko:
normalnie po przekręceniu kluczyka w stacyjce powinno na ekranie check'a zaświecić się hasło Brecht Licht (czy coś takiego - nie znam niemieckiego), a po wciśnięciu pedału hamulca - pojawiało się hasło; OK (to rozumiem !!!). No i wtedy normalnie odpalam i sobie jeżdżę gdzie chcę i jak chcę.
Tymczasem ostatnio zamiast tych napisów cały ektranik tylko miga (na zasadzie białego szumu). Po uruchomieniu silnika to migotanie ekranika check'a trwa jeszcze chwilę (2sekundy) i potem ekranik przestaje świecić.
Co może być tego przyczyną?

I jeszcze jedno pytanie:
Czy to możliwe, żeby w samochodzie wyposażonym w check control po przekręceniu kluczyka w stacyjce w położenie włączenia zapłonu świeciła się tylko kontrolka ładowania (akumulatorek), natomiast kontrolka ciśnienia oleju była wygaszona?
Pozdrawiam

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2004 13:13:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ad1 powodem fiksowania AC moga byc zimne luty.
ad2 zaraz sprawdze bo ide wlasnie do auta :P
edit: fucktycznie swieci sie tylko kontrolka ladowania natomiast kontrolka abs swieci sie przez chwile i potem gasnie. kiedys o ile dobrze pamietam zapalala sie na chwilke i gasla check engine ale od czasu zmienionego softu tego juz nie ma.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2004 14:07:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
powodem "sieczki" na checku w 90% przypadków są zabrudzone styki na wsuwkach w liczniku. Trzeba licznik wyjąć i przeczyścić styki, kiedyś opisywałem dokładnie, użyj szukaj. Jeżeli check po naciśnięciu pedału hamulca gaśnie po paru chwilach to jest wszytsko OK, tylko ty tego nie widzisz bo masz sieczkę na ekranie :D

Co do oleju to jest on na checku więc przy zapalaniu się nie świeci bo niby jak......

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 06:59:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Pomogło -dziękuje za radę

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 09:14:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Gdy w samochodzie wszystko jest w porządku to po wlaczeniu zaplonu powinno zapalić się OK, czy nie tak? Ktos napisal ze powinno sie zapalić bremse licht :/

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 09:37:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
jak przy przekreceniu zaplonu trzyma noge na hamulcu to nie ma co sie dziwic ;-)

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 12:53:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Lukasik napisał(a):
Gdy w samochodzie wszystko jest w porządku to po wlaczeniu zaplonu powinno zapalić się OK, czy nie tak? Ktos napisal ze powinno sie zapalić bremse licht :/


Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapala się "brems licht", a po naciśnięciu pedału hamulca "OK", oczywiście gdy masz sprawne światła stopu. Wszytsko w temacie.

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 13:05:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Szymon_Zy napisał(a):
jak przy przekreceniu zaplonu trzyma noge na hamulcu to nie ma co sie dziwic ;-)


nic nie trzyma :) poprostu dziwne wydaje mi sie ze producent zrobil tak system check zeby za kazdym przekreceniem kluczyka niepokoic kierowce o jakichś tam swiatlach, szczegolnie jak dzialaja poprawnie...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 13:39:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Lukasik powinno byc dokladnie tak jak napisal piotr !
Jak moze byc OK skoro system nie wie czy sa sprawne swiatla stopu ?

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 14:16:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
hmmm, u mnie tez po wlaczeniu zaplonu po chwili zapala sie OK, dopiero jak wcisne pedal, zaplae swiatla itp. i cos jest nie tak wywala błąd, ale sie nie odzywalem bo nie mam europejskiej wersji ;-)
mq napisał(a):
Lukasik powinno byc dokladnie tak jak napisal piotr !
Jak moze byc OK skoro system nie wie czy sa sprawne swiatla stopu ?


idac tym tropem to po przekreceniu kluczyka system powinien "kazac" wlaczyc swiat, wscisnac stop itp i dopiero puzniej wyswietlic OK... :/

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 14:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
Napis OK wyświetla się dopiero po naciśnięciu pedału hamulca.
(pod warunkiem, że nie wariuje Ci check :D :D :D )

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 14:19:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
pewnie check check-owi nie rowny... :P :D

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 14:20:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
maudi90 napisał(a):
idac tym tropem to po przekreceniu kluczyka system powinien "kazac" wlaczyc swiat, wscisnac stop itp i dopiero puzniej wyswietlic OK... :/

Sadze ze chlopaki poszli poprostu na latwizne i dlatego trzeba wcisnac pedal zeby zmierzyc opor na stopie a nie mieli problemu ze swiatlami :P

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 14:24:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2004 14:10:37
Posty: 55
Lokalizacja: Płock
maudi90 napisał(a):
idac tym tropem to po przekreceniu kluczyka system powinien "kazac" wlaczyc swiat, wscisnac stop itp i dopiero puzniej wyswietlic OK... :/

..nieskończone są spory magów :D ;) :D
Może chodzi tutaj o to, że czy światła działają jesteś w stanie sam stwierdzić naocznie :). Natomiast - gdy nie masz pod ręką czegoś ciężkiego - raczej nie będziesz w stanie nacisnąć na pedał hamulca i stwierdzić, czy coś tam z tyłu świeci (no, chyba że w dobrych ciemnościach albo za pomocą ludsterka ustawionego za samochodem :) :) :) ). No i pewnie dlatego Niemcy tak wymyślili...

_________________
pablicito


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 14:27:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
mq napisał(a):
maudi90 napisał(a):
idac tym tropem to po przekreceniu kluczyka system powinien "kazac" wlaczyc swiat, wscisnac stop itp i dopiero puzniej wyswietlic OK... :/

Sadze ze chlopaki poszli poprostu na latwizne i dlatego trzeba wcisnac pedal zeby zmierzyc opor na stopie a nie mieli problemu ze swiatlami :P


mysle ze to wynika z wersji checka, w niektorych (wiekszosci) dla bezpieczenstaw kaze sprawdzic swiatla stopu...

chceck porownuje prady w zarowkach w obu stronach auta i przy wylaczonych swiatlach napewno ich nie mierzy... zrob sobie test: wyjmij jedna zarowke od postojowych z tylu i wlacz zaplon , czy wywali ci blad? mnie nie wywala, dopiero jak zapale postojowe... a jak wyjmiesz obie zarowki to tez nie wywali bledu... ;-)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2004 14:36:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
maudi90 napisał(a):
mysle ze to wynika z wersji checka, w niektorych (wiekszosci) dla bezpieczenstaw kaze sprawdzic swiatla stopu...

chceck porownuje prady w zarowkach w obu stronach auta i przy wylaczonych swiatlach napewno ich nie mierzy... zrob sobie test: wyjmij jedna zarowke od postojowych z tylu i wlacz zaplon , czy wywali ci blad? mnie nie wywala, dopiero jak zapale postojowe... a jak wyjmiesz obie zarowki to tez nie wywali bledu... ;-)


Przekonala mnie Twoja opowiesc :D Mysle ze masz racje.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: