.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:51:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Klasyczne audi quattro - technikalia
PostNapisane: 28.wrz.2004 01:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2004 01:14:12
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

jestem nowym uczestnikiem tego forum i pragnolbym dowiedziec sie kilku rzeczy n/t w/w samochodu.

Pierwszym moim pytaniem do fachowcow byloby to jakie wersje tego samochodu wystepuja, po czym je poznawac.

Narazie google pomoglo mi na tyle ze wiem ze istnieja takie jak GT5, urquattro i "zwykle" i jesli sie tutaj myle pragnolbym o poprawienie mnie :) Interesuje mnie tylko i wylacznie pierwsze quattro (kanciak - jak kto go zwie) ktory o ile sie nie myle byl produkowany w latach 1980 - 1985.

Teraz czesc moich pytan wchodzaca w zdecydowanie techniczne aspekty, mianowicie czy do w/w samochodu pasuja nowsze silniki R5, z nowoczesniejszym osprzetem / inne pojemnosci itd.

Czy tak samo jest z skrzyniami biegow z innych modeli quattro, np. 100, 80, 4000 ?

Przepraszam za chatyczna budowe mojej wypowiedzi, po prostu jestem juz dosc mocno zdesperowany brakiem informacji ktore mozna znalezc w internecie.

Najbardziej wdzieczny bylbym za linki do stron / forow dyskusyjnych omawaiajcych aspekty techniczne w/w samochodu.

Jesli nie mozna tego zorganizowac prosilbym o bardziej konkretne hasla ktore moglbym podac w wyszukiwywarce (audi quattro coupe i pochodne to niestety za malo precyzyjne stwierdzenie i trzeba dlugo szukac wsrod dziesiatek wynikow)


pozdrawiam

Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 07:59:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Hejka.

Proponuję jak najszybciej odwiedzić forum "newbie" i sprzestawić się. To znacznie poprawi Twój wizerunek w Klubie :)

A co do info, to zobacz w klubowym "szukaj" po haśle "quattro". Powinno wiele postów się znaleźć.

PS Audi Quattro to coupe B2 (jeśli chodzi o model), natomiast inne były produkowane z napędem Q (jak zwykłe modele, czyli 100, 200 itp.)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 09:37:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Wesrje sa Natepujace
Coupe GL 1,6 (75KM) 1,8 (90KM)
Coupe GT5S 1,9 (115KM)
Coupe GT5E 2,0(115KM)/ 2,2 (130KM)
Te nie maily napedu na 4 koła i były produkowane od 1980 do 1984
Po 1984 przeprowadzono facelifting i byly nastepujace modele :
Coupe GT 1,8 (90KM) 1,8i (112KM) 2,0 (115KM) 2,2 (136KM)
Coupe quattro 2,2 (136KM) (ten mial naped na cztery kola
Produkowali je od 1985- do 1987

No i oczywiscie bylo jescze UrQuattro produkowane od 1980-1991 ;)
z silnikami 2,2T 200KM i 220KM

Oraz Audi Sport quattro z 2,1T 305KM

Co do silników możesz włozyc 2,2T od nowszego modelu bez problemu

Jaz chcesz sie przjrzec zdjeciom poszczegolnych modeli to zapraszam na moja stronke;)
http://www.audicoupe.neostrada.pl

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2004 11:06:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no to juz znalazles :diabel: ...teraz tylko uzupelnij profil , przedstaw sie i przywitaj w NewBe i mozemy zaczynac :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 15:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2004 01:14:12
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Dziekuje wam za odpowiedz, wkrotce jak dopadne juz moja zabawke to zdam relacje zdjeciowa i pokrotce opisze to co planuje w tym samochodzie zrobic. Poniewaz jestem studentem bede musial wszystko rozlozyc w czasie na poszczegolne etapy :D

Mialbym jeszcze pytanie innego typu, mianowicie czy silniki R4 VW (np. z golfa) pasuja do skrzyni biegow w tym Audi ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 16:59:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Pytanie... po co ?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 17:10:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
pewnie ze nie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 22:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
BERKUT - A TY CO TU ROBISZ :D ??

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 00:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
berkut napisał(a):
Mialbym jeszcze pytanie innego typu, mianowicie czy silniki R4 VW (np. z golfa) pasuja do skrzyni biegow w tym Audi ?


Piszesz że chcesz kupic Audi Coupe quattro, więc to auto ma pod maską silnik 2,2 (136KM) to po co chcesz tam montować R4 :zly: , cały urok tyych audi polega na pikenie brzmiacym pieciogarowym silniku------ uslyszysz zrozumiesz :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 00:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam


a pozniej sie zalamiesz jak zamontujesz gaz(5cyl) bo wtedy juz bedziesz mial normalny samochod

a nie dzika nie okrzesana moc 5 cylindrowego motorka
ktory za kazdym otworzenim przepustnicy wyda z siebie piekny nie spotykany nigdzie dzwiek, ktory brzmi jak zle wyregulowana V8 ale jezdzi lepiej niz V8 :P

predkosc bedzie rosla tak samo jak wsazknik paliwa bedzie mala
heheehhehe :P:P:P

to przeciez grzech wmontowac do starej cupety Q jakis motor 4 cyl bleeeeeee w dodatku ze najmocniejszy silnik z vw w tamtych latach mogl miec tyle co 5 cyl bez jednego cyl :P :P hehe czyli okolice 115 ps :P

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 12:43:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2004 01:14:12
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Pytam sie oto z bardzo konkretnego powodu, miannowicie przygotowywujac silnik do zwiekszenia mocy dalej chcialbym jezdzic samochodem a mam 2 silniki R4 VW ("zwyczajny" 1.8 i G60).

Cytuj:
pewnie ze nie


Jak rozumiem nie pasuje ? Czyli pozostaje mi kupic 2 jednostke R5...


R5 trafilby na chwilowa rame testowa gdzie bylby przygotowany do ponownego wmontowania wraz z nowymi zabawkami.

Poniewaz lubie pracowac powoli, dokladnie i po kawaleczku ulatwiloby mi to zycie.

Cytuj:
BERKUT - A TY CO TU ROBISZ ??


A ty co tutaj robisz ? :D Co sie nie odzywasz ? :> Ani na GG cie nie ma :P[/quote]

_________________
Utrapiona dusza inzyniera :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 12:57:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witaj

ale to sie mija z celem zamontowanie silnik od g60 1,8 T z tego co pamietam 205 ps chyba

zeby go tam wmontowac i miec te 205 ps trzeba bedzie wiecej kasy wlozyc niz 2,2 t 20V (tymi silnikami zajmuja sie ludzie w polsce i w razie czego bedziesz mial sie kogo spytac w klubie co i jak

po za tym 2,2 T ma duzo wiekszy potencial i jak bedziesz mail serie 220 km i autko odelzysz to napewno cytat "ze skarpetek zrobia ci sie podkolanowki przy starcie" :P nie mowiac juz o tym ze napewno mniejszym kosztem mozna zrobic 280 ps z 2,2 T niz 1,8t

po za tmy zamontowanie 1,8t pocioagnie za soba zmiane wywazenia autka co moze sie zle odbic na jego prowadzaniu
z tego co pamietam to stare cupety byly chyba bardziej nad sterowne niz podster....


pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 19:07:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2004 01:14:12
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Chyba zle sie wyslawiam.

Napisze to wprost i lopatologicznie.

Czy jest R4 VW pasuje do tego samochodu. Nie nie chodzi o swap'a na stale a tylko na momenty gdy silnik 2.2 bedzie dlubany by miec czym jezdzic.

TYLKO na chwile, nie na stale, tylko na moment zabawy z 2.2. (moment w przenosni).

_________________
Utrapiona dusza inzyniera :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 21:47:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Jak już pisał Hans, który Cię dobrze zrozumiał, na szczęście nie podpasuje.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Ostatnio edytowano 01.paź.2004 23:05:29 przez DeS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 22:55:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2004 01:14:12
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Dziekuje, w takim razie dokupie silnik "zapasowy"


Tomasz

_________________
Utrapiona dusza inzyniera :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 23:16:02 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a teraz sobie pospamuje ...tak po mojemu :D ....

zalozmy ze chialbys zalozyc silnik, jak to zwiesz "R4" ... z auta "dla ludu" ..... seyjnie , przyjmijmy silnik PG czy AAP to jednostka umieszczona poprzecznie .... czyli poduszka czolowa jest z boku a poduszki boczne sa z przodu i z tylu .... abstrachujac juz od kierunku wyprowadzen kolektora wydechowego i , no niech bedzie ze ssacy tez nam przeszkadza to umiejscowienie mocowan silnika do reszty auta w bloku silnika poprzeczego nie bedzi epasowalo do ustawienia wzdluznego i silnik nie bedzie sie znajdowal we wlasciwym miesciu ( naweet nie wiem jakiem , moze byc za daleko od skrzyni albo za blisko alb nawet nie w osi z wakiem sprzeglowym) ...dalszy problem ... tfu , co ja gadam , roznica ...ale bron boze problem :D ... to rozstaw srub mocujacych skrzynie do silnika ... w silnikach 4 cylindrowch zwazywszy fakt ze na cholere mu duza wytrzymala skrzynia jak to nawet dobrze auta nie umie naprdziec , byly mniejsze skrzynie biegow ... a juz tymbardziej w silnikach poprzecznych gdzie skrzynia byla wyjatkowo mala zeby sie jeszcze zmiescila w szeregu z silnikiem miedzy blotnikami ... to z grubsza byloby na tyle ale jakby nie patrzec da rade wlozyc silnik z VW ktory wogole nie pasuje do Audi ....tylko treba mocno chciec i nie oczekiwac zbyt wiele ...a juz tymbardziej ze to bedzie jezdzic .... noo i oczywiscie po co kupowac drogi silnik 5 cylindrowy za 500 pln ( 1000 z osprzetem) jak mozna wlozyc tani silnik i wydac fure kasy na samo rozwiazanie zagadek z serii: jak wlozyc zeby nie wypadl" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 00:18:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2004 14:42:59
Posty: 106
Lokalizacja: Bydgoszcz
a ja tez po spamuje :diabel:
mialem b2 wczesniej z silnikiem 1,6
dostalem prawie za grosze wlasnie taki silnik GTI(mech. wtrysk) od golfa i bez problemu go wsadzilem wszystko pasowalo lapy przykrecilem od starego silnika i wpadl jak w maslo
tyle ze audi bylo R4 a nie R5 a tam jest inny wozek

_________________
Civic iVT 8200RPM
B2 quattro
----------
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 00:38:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
no wlasnie o tym pisalem ... inaczej jest rozmieszczenie elementow mocujacych w 4cylindrowkach i 5cio ... a poza tym rowniez j/w osprzet nie pasowalby


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: