.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 16:22:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: OBD i B4 ABT
PostNapisane: 23.wrz.2004 22:34:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Przebrnalem przez szukaj w temacie ODB i z waszych rozwazan nie dowiedzialem sie prawie nic. Mianowicie chce moja B4 podpiac pod laptopa w zwiazku z tym ... ktory kabel bedzie najodpowiedniejszy :?:

Czy w B4 jest wtyk ODB II, jak z napieciami pod rs232c zeby nie bylo problemow z dostaniem sie do kompa w ABT. I ktory kabel sie wam sprawdza w praktyce przy notku i silniku ABT - moze od razu link do sprzedawcy.

Wedrowki po stronach obd2.pl i viaken.pl w zaden sposob nie daja jasnych odpowiedzi.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 09:07:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
jezeli bedziesz uzywal vag'a dosowego to tylko kabelek na max232. dla programow dzialajacych pod windowsem moze byc na opto. osobiscie uzywam kabelka na max232 i vag 2.6 (dosowego)
na tej stronce http://gang.pl/obd2/ mozesz zamowic kabelek i sciagnac soft

Pozdr. Andrzej

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 13:30:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Bede uzywal pod XP'kiem ale awaryjnie moze byc, ze pod dosem tez sie gdzies trafi, ktory z nich bedzie dobrze smigal z oboma?

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 14:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Szymon_Zy napisał(a):
Bede uzywal pod XP'kiem ale awaryjnie moze byc, ze pod dosem tez sie gdzies trafi, ktory z nich bedzie dobrze smigal z oboma?


tylko na max232 :)

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 14:39:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Szymon_Zy napisał(a):
Bede uzywal pod XP'kiem ale awaryjnie moze byc, ze pod dosem tez sie gdzies trafi, ktory z nich bedzie dobrze smigal z oboma?


To musisz miec naprawde szybka klape zeby nie wystepowaly przerwy lub zachwiania transmisji (bedzie sie rozlaczal) a z czesc opcji ktore przesyla duzo danych wogole Ci nie bedzie dzialac.
Ja pod XP z PIII 1GHz musze gasic duzo uslug zeby chodzilo w miare OK.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 14:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Celek 2.8 (w domu) i P4 2.4 HT (sluzbowy) chyba nie powinny miec zadnych problemow? Mam kupic z wtykiem ODB II czy w B4 nie ma gniazda i musze dopinac konektorki?

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 15:01:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Musisz podpinac konektorki

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 15:09:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Szymon_Zy napisał(a):
Celek 2.8 (w domu) i P4 2.4 HT (sluzbowy) chyba nie powinny miec zadnych problemow? Mam kupic z wtykiem ODB II czy w B4 nie ma gniazda i musze dopinac konektorki?


Nawet 3.2 GHz kręcony na 4Ghz Ci nie pomoże jak będziesz miał komputer Hella w samochodzie :D a tak na poważnie to szybkość procesora nie gra tu żadnej roli, czym prostszy system tym łatwiej o komunikacje z jednostką w samochodzie, u mnie w aucie jest właśnie ten typ kompa (Hella) co nie chce sie komunikować z "robionymi" interfejsami tylko orginał odczytuje dane z ECU silnika, robiony komunikuje sie tylko z ABS i poduszka :zly:

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 15:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
nie mam ani abs, ani poduszki wiec .... niech mnie ktos oswieci czy w ABT jest hella? Bo digifant to nie jest na bank ;-) Czy dotyczy to tylko laptoka czy jesli dopne do stacjonarki pomoze ?

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 15:16:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Zoltar napisał(a):
a tak na poważnie to szybkość procesora nie gra tu żadnej roli


Wlasnie Zoltar ze ma wystarczy ze system bedzie czyms zajety i vag nie bedzie mial wolnego czasu i juz taktowanie wysylania/odbierania danych zostanie zaklucone co sie objawi zerwaniem komunikacji a kompy Helli sa najbardziej na to wrazliwe. I mozna sie z nimi polaczyc "robionymi" interfejsami tylko taki interfejs musi miec jeszcze wlasny procesor i pamiec w ktorej buforuje dane.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 15:18:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Szymon_Zy napisał(a):
nie mam ani abs, ani poduszki wiec .... niech mnie ktos oswieci czy w ABT jest hella? Bo digifant to nie jest na bank ;-) Czy dotyczy to tylko laptoka czy jesli dopne do stacjonarki pomoze ?


dowiesz sie jak podłączysz :D ale nie martw sie w wiekszosci sa normalne kompy w aucie, ktore bez problemu sie komunikuja. Ja niestety mam ten co nie chce, probowalem kilku interfejsow i rozne kompy z roznymi systemami operacyjnymi, zwieralem linie K i L jak mi radzili i nic, dalo rade polaczyc sie tylko z ABS i poduszką, na orginalnej kasecie VAG wszystko działało bez probelmu ..... laptopy maja chyba mniejsze napiecie na porcie przez co moga być problemy z komunikacja ....

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 15:22:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
mq napisał(a):
Wlasnie Zoltar ze ma wystarczy ze system bedzie czyms zajety i vag nie bedzie mial wolnego czasu i juz taktowanie wysylania/odbierania danych zostanie zaklucone co sie objawi zerwaniem komunikacji a kompy Helli sa najbardziej na to wrazliwe. I mozna sie z nimi polaczyc "robionymi" interfejsami tylko taki interfejs musi miec jeszcze wlasny procesor i pamiec w ktorej buforuje dane.


A pod DOSem to czym moze być zajęty ..... miganiem kursora :P ..... w sumie to masz racje lepiej nie sciagac filmów przyrodniczych jak sie laczy z ECU samochodu :D .....

PS. ktoś ma taki interfejs z procesorem i pamiecia ??

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 15:23:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ale Zoltar mowimy o windoscexp. Ja wiem kto taki ma i gdzie go mozna kupic - wada kolo 300 USD

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 16:43:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 13:07:46
Posty: 81
Lokalizacja: Racibórz
Szymon_Zy napisał(a):
nie mam ani abs, ani poduszki wiec .... niech mnie ktos oswieci czy w ABT jest hella? Bo digifant to nie jest na bank ;-) Czy dotyczy to tylko laptoka czy jesli dopne do stacjonarki pomoze ?


w ABT jest Bosch mono-motronic z polaczeniem nie powinno byc problemow. Ja mam do tego celu stacjonarke p166MMX z win98 ale glownie uzywam VAG'a pod dos'a

_________________
Audi 80 ABT + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 17:07:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Ja u siebie w B4 2.0 ABT podlaczalem juz kompa. Programik dzialal pod DOSem no i jedyne co wyswietlil to, ze silnik mam 2.0 R4 ABT Mono-motronic i jakies tam numery seryjne. :D Napisal tez ze nie ma zadnych usterek w ukladzie zaplonowym i elektronicznnym silnika, czyli wszystko OK tak pisalo w podsumowaniu. Zadnej innej usterki tez nie wykryl. Nie pamietam jak sie program nazywal bo to w sumie kolega mial tego Laptopa. :!!: Trzeba chwile poczekac bo program sie komunikuje z komputerem auta i troche to dlugo trwa. Kabel byl z przejsciowka na dwa typy zlacz wejsc komputerowych. Jedno te stare i drugie do tych nowszych modeli po 1996 roku. Nie wiem jak sie nazywaja te wtyczki ta stara a ta nowsza to ODB 2 chyba , RS 232 to wtyczka ktora wpinamy do laptopa. Kurde jakbym siedzial w tym na codzien to bym wiedzial ;)

Wejscie na komputer w 2.0 ABT znajduje sie oczywiscie w skrzynce bezpiecznikow :peace: ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2004 23:15:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
chyba jednak kupie na opto bo .... w zadnym z laptokow nie mam uart'a :/ Wiec tak czy siak jestem skazany na przejsciowke a co za tym idzie programy dosowe odpadaja :/ No coz takie czasy, az dziw, ze porty rownolegle zostawili ... ale to kilka klas wyzej niz szeregowe ;-)

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2004 01:48:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
ja ma i taki i taki, pod XP nie ma problemu z zadnym ( ale ten na maxie jest lepszy - nie trzeba robic zwarc jak w opto). Ale ja mam z potencjoemtrami do dokladnej regulacji - oba sobie zrobilem wiec tez sobie zrob.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2004 08:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
A gdzie mozna znalezc wejcie do vag-a w 2,8 V6? czy tez jest na starych wtyczkach czy ma juz odbII. Pamietam ze kiedys swojego czasu mozna bylo znalezc na upie opis zlaczy diagnostyczny ale teraz jak juz nie mam tam dostepu zostaje mi tylko pytac. Zamierzam przejechac sie po cos takiego do szwabów i chcialbym sobie podlaczyc sprzet zeby nie kupic jakiegos strucla.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2004 11:52:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2004 22:25:41
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
Auto: b4 avant 2.6
Pare dni temu kupiłem interfejs opto + przejściówka USB<->rs232. Próbowalem jak to dziala na moim b4 2,6l v6 i efekty są mierne . tzn poduszka, abs i skrzynia automatyczna gadają natomiast silnik nie ma ochoty :-( . Na stronie ross-tech - VAGCOM piszą ze nawet ich prostsze interfejsy mają problemy z silnikiem V6 2,6l (92-94) ECU made by Hella i v6 2,8l (96-97) Ecu made by Hitachi. Z tekstu jednak wynika ze teoretycznie powinno dzialac tylko ze chyba soft nie jest dotestowany na takich silnikach bo w USA 2,6l to żadkość :?: . Problem jest ponoć jest z timingami w protokole więc dalo by się to poprawić przy pomocy softu.
A moze komus udało się podpiąć 2,6l v6 do prostego interfejsu i zadziałało? Moze jakies inne programy diagnostyczne poza VAG-COMem jest ich przecież pare na rynku ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2004 15:45:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Od 2 dni jestem właścicielem AUDI 80 1,9TDI z 1993r i chciałbym się dowiedzieć, gdzie toto ma komputer (właściwie podpięcie do kompa) i z jakim interfejsem.

Wczesniej jeździłem MATIZKIEM i trenowałem tam operację rozszyfrowania protokołu transmisji. Tak się składa, że odrobinkę liznąłem programowanie i transmisję z MATIZKA próbowałem odczytać przez pooling na porcie LPT ... dane udało się odebrać, gorzej z rozpoznaniem protokołu transmisji.

Z tego co wiem, to w AUDI jest albo ODB albo ODBII tylko gdzie i co jak podpiąć?

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: