.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:40:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Luz osiowy aparatu zapłonowego
PostNapisane: 01.paź.2004 13:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2004 20:52:01
Posty: 8
Mam takie pytanko odnośnie aparatu zapłonowego. Ostatnio byłem zmuszony wymienić czujnik halla w aprarcie zapłonowy Audi 80 B4 2.0 1994 r. Po ok 2 tyg udało mi sie dopasować czujniczek i biorę się za składanie aparatu a tu się okazuje że luz osiowy jest ok 3-4 mm . I teraz pytanko czy tak ma być ??? czy zgineła mi jakaś tulejka"jest taka opcja bo troszke się z tym aparatem ujeździłem po szrocikach".
U góry aparatu jest cieniutka podkładeczka ślizgowa a na dole nie mam nic tylko sama zębatka i i wydaj emi się, że własnie pomiędzy tą zębatką a aparatem była jakaś podkładka dystansowa ale nie jestem pewien. byłem na zaprzyjaźnionym szrocie i mieli tam aparat od 1.8 i tez był luz ok 2mm i nie było żadnej podkładki.
A wiec ma byc czy nie?? Pytam bo nie chce sobie czegos uszkodzić.

Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 00:01:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
podpowiem ci ze też mam luz na aparacie i mozliwe ze jest tam jakiś ale tego neiwiem należało by zapytać kogoś z nowa furą :) choć już teraz nie montuja aparatów ... :)

a powiedz mi dlaczego wymieniłeś czujnik halla ? jakie były objawy> bo jestem ciekawy tematu :D :?:

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 00:12:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2004 20:52:01
Posty: 8
hmmm. ale myśle ż enawet jakby coś ten aparacik się zużył to czy było by aż 3 mm luzu... jutro zaryzykuje i zakładam go bo nie mam innego wyjścia. A czujnik wymieniłem bo elektryk tak mi kazał po przebadaniu samochodu.
A objawy były takie, że samochód kiedy mu się umyślało to nagle zgasł i nie odpalił aż całkiem silnik nie wystygł i praktycznie był bezużyteczny bo można było przejechć max 1.5 km a potem 4 godziny postoju :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 13:45:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lis.2003 18:02:20
Posty: 532
Lokalizacja: Olsztyn
jak bedzies zmial za duzy luz to mozesz szukac kolejnego czujnika halla, zeby luz zlikwidowac mozesz dac do dotoczenia nowa tulejke to gorna, z materialu samosmarujacego, a najlepiej kupic na szrocie drugi aparat bajlepiej boscha bo taki mozesz smarowac
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2004 15:51:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2004 20:52:01
Posty: 8
Cały problem w tym, że gdy ośka jest włożoha do końca to połozenie względem czujnika tej ponacinanej tulejki jest ok. gdybym do góry dotoczył gróbszą podkładke to raczej będzie za wysoko. Tylko zastanawiam się czy na dół moge coś włożyć bo mi niektórzy mówią że taki luz ma być... sam już nie wime co robić a narazie nie mam czasu poszukać takiego samego aparatu zeby sprawdzić jak ma być. JAk ktoś wieczy na dole ma być podkładka dystansowa to niech powie..
Dzięki z góry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 11:02:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
U mnie tez jest maly luz, liczony wlasnie w mm (1 moze 2 trudno teraz powiedzieć), nie zauwazylem problemow z tego powodu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 12:30:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Ja też mam luz i w każdym aucie miałem. Obecnie jakieś 2-3mm. A co do czujnika Halla to nie wydaje mi się że to jest przyczyna. Jak się popsuje to wogóle nie ma iskry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 10:41:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 17:23:22
Posty: 72
Lokalizacja: Olsztyn
Cytuj:
A co do czujnika Halla to nie wydaje mi się że to jest przyczyna. Jak się popsuje to wogóle nie ma iskry


Oj niekoniecznie, u mnie bujał sie ze 2 tygodnie (czasem działał a czasem nie) zanim padł zupełnie, a objawy takie jak pisze bazzder, ale bez żadnej reguły tzn. gasł i ciepły i zimny, czasem odpalił znowu odrazu, czasem po paru godzinach, czasem po 2 dniach.

_________________
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) było
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 10:46:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2004 20:52:01
Posty: 8
Zołożyłem aparat. Jak narazie wszystko ładnie śmiga :D . Autko cyka jak zegarek. :))))) to jednak był czujnik halla uwalony.

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za odpowiedzi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 11:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
dobrze ze po problemie :)
ale powiedz mi to teraz jest na tym aparacie jakiś luz czy nie ?

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 11:25:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2004 20:52:01
Posty: 8
Luzik jaki był taki zostawiłem ok 3 mm . Coś mi sie wydaje że tak ma być po kilku godzinach oględzin :) Mam nadzieje że nic nie jebn.. w przyszłości w aparacie.
Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: