.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:55:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wałki rozrządu w Audi A6 2.8 30 zaworów
PostNapisane: 30.wrz.2004 21:31:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 20:13:17
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Witam jestem tu nowy ale z tego co widzę to są tu ludzie którzy mają pojęcie o o tych samochodach więc proszę o pomoc ,może ktoś ma schemat albo jakiegoś linka do schematu ustawienia wałków rozrządu w Audi A6 2.8 30 zaworów bo mechanicy we Wrocławiu nie dają sobie rady.Problem polega na tym że wymieniłem świece ,przewody wysokiego napięcia ,cewki a motor w dalszym ciągu pracuje nie równo.Rano po nocy tak go kolebie jak by nie chodził na jeden a może i na dwa cylindry pali po mieści 18 -19 litrów benzyny.W tym silniku są cztery wałki rozrządu i wydaje mi się że to chodzi o dobre ich zgranie.Pomóżcie bo nie wiem co robić a mechanicy też nie wiedzą.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 22:33:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Mam to samo w AAH 2.8 V6 - niestety jeszcze nie znalazłem przyczyny (rozrząd okej) i zawsze po zimnej nocy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 22:37:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 09:37:14
Posty: 15
Lokalizacja: Radom
A cisnienie i sondelambde sprawdzales - moze jedna padla. I polowa silnika dostaje zla miesznka i dlatego kolebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 22:56:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 20:13:17
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
GrzesB no jeśli jesteś pewny że rozrząd masz OK to Ci nie pomogę(ustawienie rozrządu opisałem w" rozrząd v6 2,8 C4")miałem taki motor znaczy taki samochód z takim motorem kilka miesięcy temu a jeśli chodzi o sondę Lambdę to też już wymieniłem i nic to nie pomogło.Generalnie sonda po "zapaleniu silnika"mimo tego że ma własne podgrzewanie nie działa natychmiast więc to nie jest wina sondy wydaje mi się że przyczyna leży w ustawieniach wałków rozrządu.Fakt jest taki że mam cały czas czarne świece a skład mieszanki jest dobry ,wywaliłem już nawet katakizator i nic to nie pomogło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 23:05:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Rozrząd miałem ustawiany listwą przez mojego magika - nie mógł się pomylić... pozatym tak samo było przed zwalaniem głowic - rano (po zimnej nocy) taki sam problem... Jak będę miał chwilkę odepnę sondy i zobaczymy czy coś się zmieni... bo na LPG jest ciut lepiej, co nie znaczy, że dobrze!! (LPG nie jest sterowane sondą).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 08:31:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Hej panowie, mam to samo. Na PB jes po zimnej nocy kiepsko, na LPG super. Sprawdzone: przewody, świece, cewki zapłonowe, czujniki temperatury, sondy lambda i ciśnienie paliwa na listwie. Pozostały tylko wtryskiwacze i podejrzewam, że wydajnośc któregoś spadła, jednak dokładnie jeszcze tego nie sprawdziłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 09:43:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Ta nierówna praca na zimno to może też być wina tego, że po zdjęciu (odłączeniu od ECU) np. silnika krokowego, potencjometra przepustnicy, zdjęciu kolektora ssącego, nie zostały zrobione dwie czynności: nastawy bazowe (basic settings) i adaptacja. Obie funkcje dostępne w vag-u i opisane w elsie. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 17:01:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 20:13:17
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Jesli chodzi o nastawy bazowe i adaptację to wiem o co chodzi ale co do dostępu czyli vag i o opisie tego to nie wiem o co chodzi.Czy jest jakas stronka na której jest to opisane????Będę wdzięczny za podpowiedż.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 17:09:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jezeli masz czarne swiece to masz za duzo paliwa na tych cylindrach ... zwroc uwage na wtryskiwacze paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 17:23:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 20:13:17
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Też już myślałem o wtryskiwaczach ale żeby wszystkie świece były okopcone to już trochę dziwne.Jak pada to jeden no może dwa wtryski ale chyba nie wszystkie!!!Co jest ciekawe to,to że dzisiaj rozebrałem pokrywy wałków rozrządu i całkiem zgłupiałem jak ustawiłem silnik na znaki.Na wale korbowym znak ustawiony ,znaki na czterech wałkach się zgadzają ,tylko jeden mały a może duży problem tłok zamiast być u góry na pierwszym cylindrze jest na trzecim.A przecież GMP czyli wszystkie znaki są ustawione tak jak powinny to zapłon ma być na pierwszym cylindrze.Nie wiem o co chodzi co w tym motorze jest przestawione.Zgłupiałem i tyle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 17:54:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a skad podejzenie ze jest rozrzad zle ustwiony ? ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 20:18:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 20:13:17
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem czy to rozrząd ale chyba nic innego nie zostało świece nowe ,przewody wysokiego napięcia nowe głowice zrobione komputer nie pokazuje błędów(oczywiście komputer dołączony do auta "VAS") no to co innego zostaje???Mechanicy z Wrocławia rozkładają ręce a ja zacząłem szukać sam.Hans nie wydaje Ci się dziwne ,że ustawiasz wał korbowy na znak i wałki rozrządu też są na znakach a nawet powiem więcej cztery wałki są na znakach co jest dosyć ciężko ustawić(jak by ktoś potrzebował to mogę pomóc w ich ustawieniu ,ponieważ posiadam rozpiskę tych ustawień mogę wysłać mailem lub podać na forum) a tłok na pierwszym cylindrze zamiast być na górze jest na dole a wzamian za to tłok na trzecim cylindrze jest na górze.Wychodzi na to że po ustawieniu wału naznaki zapłon jest na tzecim a nie na pierwszym cylindrze a to przecież jest żle.Nie wiem tylko dlaczego tak jest i co jest żle ustawione

_________________
A6 2.8 30V ACK 193 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 21:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
ale jak krecisz walem to przeciez kilka obrotow jest wykonywanych od momentu sprezania w pierwszym cylindrze do tego samego momentu. Nie jeden obrot. Wiec przekrec wal na znak ale krec dopoki bedzie w pierwszym cylindrze sprezanie, prawdopodobnie musisz wykonac jeszcze jeden obrot. W silniku 4 cylindrowym od punktu ZZ w 1 cylindrze do tego samego punktu muszisz wykonac 2 obroty, a 6 cylindrowym chyba 3.
Pamietaj ze punkty sie zgrywaja zawsze po polowie calego cyklu calego silnika, a rozrzad sie ustawia w momencie sprezania w 1 cylindrze, inaczej nwet ci nie bedzie chodzil ten silnik, a chodzi wiec poprostu spokojnie krec kalem i ustaw na 1 cylindrze punkt ZZ, i przejzyj pozycje kół wzgledem znakow.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 22:40:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
jajek2 napisał(a):
Ta nierówna praca na zimno to może też być wina tego, że po zdjęciu (odłączeniu od ECU) np. silnika krokowego, potencjometra przepustnicy, zdjęciu kolektora ssącego, nie zostały zrobione dwie czynności: nastawy bazowe (basic settings) i adaptacja. Obie funkcje dostępne w vag-u i opisane w elsie. :)


Czyli bez VAGa nic nie zrobię??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 08:42:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Hans napisał:
Cytuj:
jezeli masz czarne swiece to masz za duzo paliwa na tych cylindrach ... zwroc uwage na wtryskiwacze paliwa

Świece mam czyściutkie. Ciśnienie na listwie ok. Może któryś wtryskiwacz po prostu za mało leje??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 20:43:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 20:13:17
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Panowie nie daję rady dzisiaj ponownie przeszedłem nastawy bazowe i adaptację,wymieniłem jeszcze raz sondę lambda tym razem na oryginalną do tego motoru a silnik jak kulał tak kuleje ,świece jak były czarne tak są a z rury wydechowej tak śmierdzi spalinami że głowa boli.Chyba się poddam i albo go sprzedam albo nie wiem co!!!!!!!!!

_________________
A6 2.8 30V ACK 193 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 21:50:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
GrzesB napisał(a):
jajek2 napisał(a):
Ta nierówna praca na zimno to może też być wina tego, że po zdjęciu (odłączeniu od ECU) np. silnika krokowego, potencjometra przepustnicy, zdjęciu kolektora ssącego, nie zostały zrobione dwie czynności: nastawy bazowe (basic settings) i adaptacja. Obie funkcje dostępne w vag-u i opisane w elsie. :)


Czyli bez VAGa nic nie zrobię??


Niestety - bez vag-a nici. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 21:53:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Lonek napisał(a):
Jesli chodzi o nastawy bazowe i adaptację to wiem o co chodzi ale co do dostępu czyli vag i o opisie tego to nie wiem o co chodzi.Czy jest jakas stronka na której jest to opisane????Będę wdzięczny za podpowiedż.Pozdrawiam


Stronki nie znam, ale w elsie jest wszystko. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 21:54:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No dobra, kabelek do VAGa już się rzeźbi - teraz na rozgrzanym silniku mam zrobić ustawienia bazowe i adaptację?? To wszystko? Magik robierał wcześniej silnik (padł rozrząd) i nie ustawiał żadnych ustawień bazowych (choć podłączał niunię do kompa) - może nie był świadomy, że trzeba??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 21:58:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 20:13:17
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Sorry ale nie wiem co to jest "elsa" wybacz może to naiwne ale nie wiem o co chodzi.No chyba że chodzi o program z częściami do Audi o nazwie ETKA

_________________
A6 2.8 30V ACK 193 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: