.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2025 14:43:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupuje A4 Quattro prosze o pomoc
PostNapisane: 03.paź.2004 14:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Witam

Jestem tu nowy wiec prosze o jakies wskazówki.
Jestem zainteresowany poważnie zakupem Audi A4 2.8 V6 Quattro z 1996 roku.
Pełna opcja xenony skóra itd.
No co należy zwrocic szczególnie uwage przy silniku i napędzie?
Jak oceniace ten model z silnikiem 2.8 ?
Czy to sprawdzona jednostka?
Jak z awaryjnością?

Pozdrawiam i dzieki
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 15:03:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
o silniku masz kupe napisane na tym forum ... o naprdzie rowniez ...o A4 rowniez .... chcesz cos wiedzeic o czym jeszcze nie bylo na tym forum ?

silnik 2.8 - gut
quattro - gut
A4 - gut
zwroc uwage czy nie byl po dzwonie , czy nic nie brakuje i czy normalnie mozna tym jechac 200 km/h .... jak tyle pojedzie i nic sie nei rozsypie lub nie bedzie po takiej jezdzie wskazywalo na bliski koniec to znaczy ze auto jest sprawne ....a puki i stuki w zawiezzeniu to rzecz normalna jezeli jest cos do wymiany ... ale to nie powod zeby nie kupowac auta bo w kazdym aucie ma prawo sie cos zuzyc a tymbardziej w 8-letnim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 15:09:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
hans napisał(a):
silnik 2.8 - gut

AAH czy 2.8 30V???
ponoc ten drugi nie jest taki gut jak pierwszy...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 15:17:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Czy może lepiej poszukać 1.8 T Quattro ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 16:09:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
lepiej 1.8 T bo pali mniej i jest bardziej podatny na cpodkrecanie mocy ...ale cena zakupu wyzsza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 17:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
hans napisał(a):
lepiej 1.8 T bo pali mniej i jest bardziej podatny na cpodkrecanie mocy ...ale cena zakupu wyzsza


Własnie ile pali 2.8 a 1.8T i jak a mocą i kulturą pracy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 18:01:40 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
V6 to V6 a 1.8 to 4 cylindrowy pierdziel , jedynie to wielozaworowy to na wysokich obrotach to to gada .... co do kultury pracy w 1.8 to jej brak ... dopiero jak sie turbina zaczyna "wypowiadac" to zaczyna robic sie kulturalnie .... natomiast spalanie jest w 1.8T od 8 do 13 z tendencja do spalania ponizej 10 a w 2.8 masz tez od 8 do 13 ale z tendencja do spalania w okolicach 12 w zwyz ... extremalnie zarowno jedno jak i drugie potrafi spalic kolo 17 litrow .... poza tym osiagami sa praktycznie takie same a po chipie 1.8 poprostu odjezdza takiej 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 18:07:12 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
ja tez uwazam, ze 1.8 to lepsza alternatywa - mniejszY (mniejsze ubezpieczenie itp., mniej pali, mniej wazy) i tanszy w serwisie (laduja go do paskow i skody, wiec sa zamienniki.
jest tez bardzo dynamiczny!
pozdro

_________________
s8


Ostatnio edytowano 03.paź.2004 18:09:46 przez michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 18:09:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Xenony w A4 1996? Rozumiem, że ktoś zakładał we własnym zakresie, bo w tym roczniku chyba jeszcze nie oferowano ich z fabryki?

Odnośnie silników, to 2.8 + quattro w A4 to niezła kombinacja. 1.8T + quattro jest trochę ślamazarny dopóki go nie podkręcisz chip'em, ale nawet i po tej operacji musisz się wkręcać na wysokie obroty żeby wycisnąć z niego co nieco. Natomiast tak jak hans pisał, 2.8 ma spory moment już od niższych obrotów i nie trzeba czekać aż się turbina rozkręci.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 19:08:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Wstrzymam sie i poszukam 1.8T Quattro
:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2004 23:56:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Duza przewaga 1.8TQ nad 2.8Q jest fakt ze instalacja gazowa jest tansza o 1500 zł. Pozatym czesci eksploatacyjne w 2.8 sa drozsze.

Generalnie co do A4 to zwróć uwage na:

-usterki immobilisera/alarmu fabrycznego
-trzeszczacy fotel kierowcy
-zawieszenie - wahacze z przodu / luzy /
-usterki elektryki - szczegolnie okiennej oraz przelacznikow swiatel

Reszta to sam miod :P

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 00:13:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
666 napisał(a):
-trzeszczacy fotel kierowcy

Z tym to się da cokolwiek zrobić? Moj coraz bardziej zaczyna trzeszczeć...

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 00:16:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lip.2004 23:29:48
Posty: 887
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce Auto: Focus Tdci
Quattro Pete napisał(a):
666 napisał(a):
-trzeszczacy fotel kierowcy

Z tym to się da cokolwiek zrobić? Moj coraz bardziej zaczyna trzeszczeć...

Dziwne bo masz w sumie 3 letnie auto i ci trzeszczy...

Ale to chyba bardziej chodzi o przebieg ja mam prawie 150tkm.
Fotel tj jego siedzisko jest nierozbieralny wiec jedyna mozliwosc to chyba wymienic siedzisko na nowe :|

_________________
od 06.2006 A4 sprzedane. Przerwa z Audi niestety na dłużej...
Dlaczego moj nick to 666....Click
http://www.tuningclubsiedlce.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 00:22:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
666 napisał(a):
Fotel tj jego siedzisko jest nierozbieralny wiec jedyna mozliwosc to chyba wymienic siedzisko na nowe :|

Też tak właśnie słyszałem. Chyba trzeba będzie przy okazji jakiś sportowy fotel wsadzić, jakieś Recaro albo cóś. :D

Ja mam dopiero 60 tys. km, ale już się zaczynają robić luzy i trochę sobie skrzypi... pewnie wynik twardego zawieszenia + nasze wspaniałe drogi. Ale generalnie wiadomo, że ten fotel, to częsta przypadłość A4. :|

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 08:30:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Niebyłbym taki pewien że części do 1.8T są tańsze niż do 2.8. Przecież to silniczek z początku lat 90.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 15:33:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Miałem na oku A4 96` 2.8 V6 quattro 4 poduszki xenony skóra full opcja za 26 tys...
Czy warto za te kase ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 15:35:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Jeśli stan auta był dobry to warto.

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 16:02:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Inni sugeruja 1.8T Quattro sam juz nie wiem...
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2004 17:18:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Myślę, że to zależy do czego ten samochód ma być. Jak masz go zamiar ostro modyfikować (pod względem osiągów), to 1.8T. Jak to ma być samochód rodzinny do normalnej jazdy po ulicach, to 2.8 może być - lepiej się zbiera w zakresie niskich obrotów. Poza tym, wydaje mi się, że porównując używane 1.8T i 2.8 o podobnym przebiegu, 2.8 będzie mniej zniszczony i dłużej pochodzi zanim będzie trzeba robić generalny remont. W 1.8T może się okazać, że masz np. turbo do wymiany w najbliższym czasie.

Generalnie oba silniki są niezłe. Gdybym miał dodatkową kasę na zbyciu gdy kupowałem swojego, to też bym wziął 2.8, albo od razu 2.7tt. :D Ale dobrze jest - nie narzekam.

Oprócz silnika, liczy się jeszcze ogólny stan całej reszty samochodu. Jeśli jest zadbany, to brać to 2.8 co masz na oku. Tylko zwróć uwagę co z tymi xenonami, bo jak wspominałem - chyba są zrezane. :)

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: